Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Beste,

Mijn schoonbroer heeft een XPS 8300 van Dell. Aangezien daar een i7 2600 in zit met een Nvidia GT 545 vond hij het hoog tijd om de grafische kaart te vervangen.
Hij heeft een MSI R9 380 Gaming 4GB gekocht maar deze geeft enkel een zwart scherm bij booten. Voeding heeft hij vervangen naar de Coolermaster G650M wat voldoende lijkt.

Na een beetje zoeken ben ik uitgekomen dat het mobo van die dell enkel Legacy BIOS heeft, en dat die R9 380 UEFI heeft. Ik lees af en toe over een dual bios switch, maar ik vind niet of dat op die kaart ook zit?

Nieuw 1155 mobo lijkt me de enige oplossing te zijn. Iemand een ander idee hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Probeer eens met een DVI>VGA adapter er tussen te zetten ,bij mij was dat het probleem.
Enkel op DVI wou de kaart geen beeld geven.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:13

MsG

Forumzwerver

Ik had recentelijk ook geen doorstart. Heb je de BIOS-batterij er al uitgehaald zodat deze even gereset wordt? Toen ik dat had gedaan pakte hij hem perfect (had me achteraf een hele middag pielen met wat het kan zijn gescheeld als ik dit meteen had gedaan :-P).

Ik ging van een HD7950 -> R9 290. Pas na BIOS-reset startte de PC goed door.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
Zal ik straks eens testen!
Maar ik denk dat de R9 290 een dual bios heeft of niet? Dus het legacy/uefi probleem is daar al opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
Bios ga ik vanavond checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
Ter info; er bleek geen optie te zijn voor de R9 380 van MSI. Nieuw UEFI mobo heeft het euvel verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Waar vind je dat de BIOS UEFI moet zijn?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
Aangezien de video kaart UEFI-only is, en het mobo legacy-only is, zijn ze niet compatibel. Moest Dell hun bios eens updaten was er geen probleem; maar dat hebben ze sinds 2012 niet meer gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BobbyDgtl schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:24:
Aangezien de video kaart UEFI-only is, en het mobo legacy-only is, zijn ze niet compatibel. Moest Dell hun bios eens updaten was er geen probleem; maar dat hebben ze sinds 2012 niet meer gedaan...
Hoezo is de videokaart Uefi only? En wat heeft dat te maken met het bios van de pc??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Hij bedoelt dat de kaart niet POST op een Legacy systeem (dus met BIOS)

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1