Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubm93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09-2022
Hallo,

Ik ben voor school bezig met een product te ontwikkelen, maar nu wil ik graag een dergelijk video maken:
YouTube: SOLARWATT Easy-In System

Ik werk normaal in solidedge en daarna keyshot, maar zover ik weet kan ik daarin niet zulke videos maken met achtergrond (stad, bomen, etc.)
Wat voor programma raden jullie mij aan om zulke video te maken?

Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:45
In cinema 4D is het bijvoorbeeld prima te doen. Onderschat alleen niet de hoeveelheid werk als je het hele pakket nog moet leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-09 23:28

MsG

Forumzwerver

Dit kan met elk serieus 3D-pakket. Blender, 3Ds Max, Cinema 4D, you name it. Alleen zul je dus dat soort achtergronden er zelf ook in moeten maken/zetten. Voor bomen heb je vaak wel presets en soms vind je nog wel gratis models van dingen, maar het is niet zo dat dit allemaal al kant en klaar in veel pakketten zit, het idee van dat soort pakketten is juist vaak dat men daarin zelf iets ontwikkeld.

Daarnaast valt het of staat het ook, zoals Inverted_World al zegt, met hoe goed je de programma's al kent, danwel oppakt. Dat soort pakketten zijn vaak behoorlijk uitgebreid en vereisen wel toewijding om te leren.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubm93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09-2022
Bedankt voor de antwoorden, ik heb wel eens met cinema 4d gespeelt maar het probleem wat ik heb is dat ik geen solidedge files daarin kan openen. (ook geen .STEP)
Is hiervoor een work around?

Bedankt :)

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Geen idee of je er nog wat aan hebt maar goed:

En andere formaten? .obj is vrij universeel bijvoorbeeld. Soms zijn er ook online converters van formaat x naar x. FF googlen.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:39
.obj werkt niet met animaties en bones en dergelijken. Eigenlijk slaat het alleen de mesh informatie op. FBX werkt meestal het beste, maar dat is een formaat van Autodesk en werkt niet altijd even goed met andere software.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Klopt, maar ik neem aan dat ie geen animaties gaat maken in Solidedge. (Uberhaubt geen idee of dat kan in Solidedge trouwens..)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Pagina: 1