Mijn vraag
Ik probeer de situatie te schetsen:
Mijn moeder heeft een Ziggo abonnement, met een Ubee modem en daarachter een Linksys router.
De laptop, welke via Wifi is verbonden met het netwerk, kan niet op internet, maar wel pingen tot het modem (192.168.1.1). Ook bedraad hetzelfde.
Laptop werkt ook NIET via een ander wifipunt op een fysiek andere ziggo aansluiting.
De smartphone, welke via hetzelfde wifinetwerk is verbonden, kan wel op internet en functioneert verder prima.
Als ik op de smartphone wifi tethering gebruik en de laptop daarmee verbinding laat maken, heeft de laptop wel internet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Toshiba laptop, met een realtek 8723ae wifichip, Windows 10
Ubee modem
Linksys wifi router (XXX160 model weet ik verder niet.)
HTC One M8s
Samsung S3 mini
Horizon is wel aanwezig, maar werkt niet als modem in het gebied van de aansluiting.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Modem gereset
- Router naar fabrieksinstellingen
- ipconfig /flushdns
- 8.8.8.8 en 8.8.4.4 handmatige DNS op de wifiadapter
- Winsock uit register gehaald en de driver opnieuw geinstalleerd.
Daar de laptop met de ene router (telefoon) wel verbinding kan krijgen en de andere niet (vaste lijn) en de smartphones krijgen wel internet via de vaste lijn. Ik weet even niet meer waar ik moet zoeken.
Ik probeer de situatie te schetsen:
Mijn moeder heeft een Ziggo abonnement, met een Ubee modem en daarachter een Linksys router.
De laptop, welke via Wifi is verbonden met het netwerk, kan niet op internet, maar wel pingen tot het modem (192.168.1.1). Ook bedraad hetzelfde.
Laptop werkt ook NIET via een ander wifipunt op een fysiek andere ziggo aansluiting.
De smartphone, welke via hetzelfde wifinetwerk is verbonden, kan wel op internet en functioneert verder prima.
Als ik op de smartphone wifi tethering gebruik en de laptop daarmee verbinding laat maken, heeft de laptop wel internet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Toshiba laptop, met een realtek 8723ae wifichip, Windows 10
Ubee modem
Linksys wifi router (XXX160 model weet ik verder niet.)
HTC One M8s
Samsung S3 mini
Horizon is wel aanwezig, maar werkt niet als modem in het gebied van de aansluiting.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Modem gereset
- Router naar fabrieksinstellingen
- ipconfig /flushdns
- 8.8.8.8 en 8.8.4.4 handmatige DNS op de wifiadapter
- Winsock uit register gehaald en de driver opnieuw geinstalleerd.
Daar de laptop met de ene router (telefoon) wel verbinding kan krijgen en de andere niet (vaste lijn) en de smartphones krijgen wel internet via de vaste lijn. Ik weet even niet meer waar ik moet zoeken.
[ Voor 3% gewijzigd door maomanna op 08-02-2016 14:43 ]
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116