invloed processor op 3d-bewerking/rendering

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orangegoblin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-04 19:18
Beste Tweakers,

hoeveel invloed heeft een processor op 3d-bewerking en rendering?
Het gaat in dit geval om een studie tuinarchtectuur met programma verctorworks. Dus geen videofilmpjes.

Ben van plan om voor een skylake te gaan (I5). Nu kiezen tussen een 6400 met B150, of een 6600K met Z170. Nu een cashbackactie bij msi. Ik ben van plan om dan voor de MSI Z170A gaming pro te gaan.

Verschil in prijs is dan ongeveer 80 euro t.o.v. de goedkopere combi.

Geheugen wordt 16GB 2400mhz.
Videokaart een GTX 960 of R9 380 2GB

Is er verder nog informatie nodig?

Beste antwoord (via orangegoblin op 08-02-2016 16:51)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:06

MsG

Forumzwerver

Bedoel je realtime de viewport van het 3D-pakket of het daadwerkelijk renderen van afbeeldingen/danwel frames? Want de rendering van de viewport wordt vaak door je videokaart verzorgd, maar veel softwarepakketten gebruiken voor het verder renderen eigenlijk alleen de processor.

Als ik met 3D Max render doet m'n videokaart niks en staat m'n quad core op 100% op alle cores.

Het verschilt wel per pakket, ik zou daar even op zoeken icm vector Works.

Eventueel nog andere rendersoftware die je hiervoor gaat gebruiken?

Zie ook dit: http://www.vectorworks.net/fundamentals/sysreq.php

http://kbase.vectorworks....ks+Hardware+Dependencies+

Bij die laatste link zie je een tabel waarbij je duidelijk ziet voor wat de videokaart nodig is en voor wat de processor.

[ Voor 20% gewijzigd door MsG op 08-02-2016 13:32 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:06

MsG

Forumzwerver

Bedoel je realtime de viewport van het 3D-pakket of het daadwerkelijk renderen van afbeeldingen/danwel frames? Want de rendering van de viewport wordt vaak door je videokaart verzorgd, maar veel softwarepakketten gebruiken voor het verder renderen eigenlijk alleen de processor.

Als ik met 3D Max render doet m'n videokaart niks en staat m'n quad core op 100% op alle cores.

Het verschilt wel per pakket, ik zou daar even op zoeken icm vector Works.

Eventueel nog andere rendersoftware die je hiervoor gaat gebruiken?

Zie ook dit: http://www.vectorworks.net/fundamentals/sysreq.php

http://kbase.vectorworks....ks+Hardware+Dependencies+

Bij die laatste link zie je een tabel waarbij je duidelijk ziet voor wat de videokaart nodig is en voor wat de processor.

[ Voor 20% gewijzigd door MsG op 08-02-2016 13:32 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orangegoblin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-04 19:18
Ik denk dat met name de processor wordt belast. Dit zijn de systeemeisen. Ook een oudere I5 zou moeten voldoen. Jammer dat er niet aangegeven wordt wat een AMD equivalent is. Daarnaast wordt RAM natuurlijk belast, vandaag ook 16GB

Vectorworks 2016

Windows 10 (64-bit)

processor 64-bit Intel Core i5 (of AMD equivalent) of beter
RAM Minimaal: 4 GB

Optimaal: 8 GB of meer (zeker voor grote bestanden en complexe renderings)

grafische kaart OpenGL 2.1 compatibel
1 GB VRAM (minimaal)
2 GB of meer (optimaal)

Intel Graphics HD wordt niet aangeraden.

beeldresolutie 1440x900 (minimaal)
1920x1080 of beter (optimaal)

internetverbinding noodzakelijk

edit; over je links gelezen 8)7

edit 2: Het ziet er naar uit dat er wel degelijk meerwaarde zit in een betere processor. Ik heb nu nog een HD6850. Misschien kan dat zelfs nog wachten tot een nieuwe reeks later dit jaar;

As you can see from the above chart, the only rendering modes that will access your video cards resources is OpenGL and the basic Wireframe mode. None of the other rendering modes are dependant on it at all, so upgrading your video card will not improve any rendering speed or quality with any rendering mode other than OpenGL and Wireframe. (Note: your video card is directly relied upon for Top/Plan view and general navigation graphics in 2D, even though that is not a rendering mode.)

Conversely, the Renderworks-based modes primarily use your CPU and are capable of utilizing multiple cores. So to increase rendering speed in those modes, a superior processor (CPU) would be beneficial.

Wireframe mode tends to benefit from both upgraded video cards as well as a more powerful CPU, however it is more heavily dependant on the graphics card.

[ Voor 44% gewijzigd door orangegoblin op 08-02-2016 16:51 ]