Welke videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views

• BabyCatjuh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09-2023
Hoi!
Mijn computer is inmiddels 5 jaar oud en terwijl hij vroeger vrij goed was, merk ik nu dat ik bij nieuwere spellen (Division bijv.) alles alleen nog maar op low kan draaien. En dat ziet er gewoon niet uit. Spellen zoals Witcher 3 draaien wel perfect, maar iemand vertelde me dat deze juist extreem geoptimaliseerd was, i.t.t. Ubisoft spellen.

Op dit moment heb ik een NVidia GTX 560. En een Intel i5 2320 als processor, mocht dat relevant zijn.

Ik heb op dit moment een budget van ongeveer 200 euro, wat is wijsheid betreft een nieuwe kaart? Ik wil wel graag weer een NVidia omdat ik erg tevreden ben over dat merk.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 20:28
Welke voeding? Case?

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:28

Esumontere

Floep, banaan.

Geef eens wat meer informatie over je systeem. Zoals Ardjee al aangeeft: Welke voeding gebruik je (precies, dus merk + typenummer + wattage), hoe oud is die voeding, wat voor moederbord heb je, wat voor behuizing gebruik je?

En daarnaast: Wat heb je zelf al voor onderzoek gedaan?

• BabyCatjuh
Hoe kan ik zien welke voeding ik heb? :)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

BabyCatjuh schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:39:
Hoe kan ik zien welke voeding ik heb? :)
Foto maken? De voeding is dat kastje waar alle kabels uitkomen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• BabyCatjuh
Oh, ik dacht dat je de voeding van mijn videokaart bedoelde.

CPU Type QuadCore Intel Core i5-2320, 3100 MHz (31 x 100)

Motherboard Name Intel Deer Flat DP67DE (1 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR3 DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)

Motherboard Chipset Intel Cougar Point P67, Intel Sandy Bridge

BIOS Type AMI (08/24/2011)

Ik weet niet meer of ik mijn voeding in de tussentijd nog veranderd heb, zo niet dan is hij ook 5 jaar oud.
Heb trouwens 8 gb ram en windows 7 64 bit.

Wat betreft de achterkant van de kast, ik zal straks even een foto maken.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hier kunnen we niet veel meer mee...

De voeding van je videokaart? Als het goed is, heeft je hele PC één voeding.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-02 15:41
bij de voeding gaat het met name om het vermogen dat geleverd kan worden, als je huidge video kaart zuinig is en je stopt er 1 in die veel meer vermogen trekt dan gaat het niet werken.

Andere vraag full HD, of nog meer?
Leuk om te lezen:
http://www.tomshardware.com/reviews/best-gpus,4380.html
en
http://www.tomshardware.com/reviews/gpu-hierarchy,4388.html

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

• BabyCatjuh
Kan ik dat zien zonder de pc open te schroeven of niet?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 20:28
Nope

• Baloes
  • Laatst online: 23:39
Om te zien welke voeding je hebt moet je het zijpaneel van de kast openmaken en een foto maken (of een beschrijving, vaak zit er een label op de zijkant van de voeding) van het onderdeel van je pc waar alle (stroom)kabels uitkomen.

• BabyCatjuh
550 Watt. staat BQT- S6S- SYS - UA - 550W, weet niet of je de voltages ook nog nodig hebt, heb ook een foto voor 't geval dat.

Edit: Full HD hoeft van mij niet perse, mijn beeldscherm is daar volgens mij toch te oud voor. Zolang ik gewoon nieuwe spellen op high kan draaien (ultra hoeft niet) en dat mijn kaart de komende jaren goed blijft, dan ben ik al blij. Ik wil geen kaart die ik over 1-2 jaar weer moet vervangen.

[ Voor 54% gewijzigd door BabyCatjuh op 08-02-2016 11:46 ]

• Baloes
  • Laatst online: 23:39
Je voeding is een be quiet system power s6. Dat is een redelijke voeding en qua config lijkt het erop dat je hem niet te zwaar belast hebt in de afgelopen jaren. Mits je de boel een beetje onderhouden hebt (voeding stofvrij gehouden waardoor voeding z'n warmte altijd goed kwijt kon. warmte is lsecht voor de levensduur van de condensatoren die erin zitten) zou ie nog wel eventjes mee moeten kunnen. Maar binnen een jaartje of 2 vervangen zou ik zeker doen.

Voor 200 euro zou ik dit kaartje aanraden : pricewatch: Gigabyte GV-N960OC-4GD

Zal een hele leuke combi vormen met je huidige processor.
Hij is wel iets boven budget. Kun je voorlopig mee vooruit. Hij is waarschijnlijk voor een oud scherm wat overkill. maar geeft je wel de mogelijkheid om met een gerust hart je scherm een keer te vervangen.

Mocht ie echt boven je budget liggen dan kun je natuurlijk ook de 2GB versie nemen. Prijs daarvan ligt echter nauwelijks lager en dan is het zonde om de 4GB te laten liggen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)
Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

2) Ook in de aankoopadviesfora verwachten we eigen inzet, ook in een topicstart:
CAA beleid
igen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.