Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ScoTtix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-11 12:21
Mijn Samsung Note 2 begint na ruim 3 jaar aan zijn einde te komen. Eigenlijk ben ik nog zeer tevreden, prima design, lekker groot en doet wat hij moet doen. Echter heb ik hem kort geleden laten vallen op de tegels en dus is het hele scherm gebroken, ook mag het wel iets snellers. Tijd voor wat nieuws dus!

Ik zoek een?
-Android phone met groot scherm (+- 5 inch)
-Moet 3 jaar meekunnen (degelijk en niet te oud model ivm software updates)
-Stapje sneller dan mijn huidige Note 2
-Ik geef niks om het pennetje van de note, gebruik het nooit
-Minimaal 32gb opslag

Wat is je budget?
200-500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
-Berichten/mailen
-Browsen op het internet
-Foto maken
-Filmpjes kijken
-Spelletje?

Wat heb je zelf al gevonden?
-Samsung galaxy S6 (32gb) (475 euro)
-LG Nexus 5x 32GB (430 euro)
-LG Nexus 5 32GB (340 euro)
-Huawei P8 16GB Grijs (340 euro)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik denk zelf dat de Nexus 5 wel voldoet. Gaat deze echt merkbaar sneller zijn dan mijn Note 2?
Andere kant kan ik ook 130 euro meer betalen en voor de S6 gaan, ik verwacht dat deze stukken mooiere foto's zal maken? Is het dat verschil van 130 euro waard? Is er overigens een kans dat de S6 nog een stuk in prijs daalt als de S7 komt? Ik ka nog prima tot maart/april wachten...

Alvast dank voor jullie hulp!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

De Nexus 5x heeft wel een stuk betere batterijduur dan de 5. Ik weet niet hoeveel waarde je daaraan hecht.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:13
Een nexus 5 moet je ondertussen toch niet meer willen aanschaffen... Die is nagenoeg even oud als je note2!

Als je waarde hecht aan een groot scherm, gezien je eerst een note2 had, zou je de LG G3/G4 ook even moeten overwegen (5,5") . Er zijn zoveel toestellen die je uitsluit, maar de reden daarvoor ontbreekt nog?

Maar om je vraag te beantwoorden:
De SD800 in de nexus 5 lust wel een beetje batterij, dat heeft de nexus 5 niet. De S6 is vele malen moderner qua techniek, wat mij betreft de 130 wel waard. Ik verwacht niet dat de S6 gaat dalen, gezien de S7 een hele andere prijs gaat meekrijgen bij de launch. Ze concurreren niet qua prijs met elkaar, dus ook geen reden om de S6 te verlagen.

[ Voor 37% gewijzigd door mathelicious op 08-02-2016 09:58 ]

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Als je echt 3 jaar voor uit wil en nog effe kan wachten zal ik afwachten wat de HUAWEI NEXUS 6P 32 GB in prijs gaat doen pricewatch: Huawei Nexus 6P 32GB Aluminium

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

:)

[ Voor 99% gewijzigd door Read op 08-02-2016 10:06 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Al eens gekeken naar de LG G4?

http://tweakers.net/product/427300/lg-g4/

reviews: LG G4: praktisch toestel met originaliteit als optie

[LG G4] Ervaringen & Discussie

MM is daar ook voor uit inmiddels. Ik ben er na mijn Note 2 zelf naar overgestapt en geen seconde spijt gehad

Xbox Live ID:Notna8310

• ScoTtix
Dank voor alle reacties.

Ik snap dat er tal van toestellen zijn die ik nog miste, daarom ook de vraag zijn er nog uitblinkers in lijn met mijn wensen? De LG G4 ziet er zeker niet verkeerd uit.

De Huawei 6P is boven mijn budget, is er de verwachting dat deze prijs snel zal dalen?

Zie nu dat ik naast mij huidige sim only een toestel bundel kan nemen voor de Nexus 5X 32GB van 13 eur per maand, totaal 312 euro. Dat lijkt mij geen slechte deal voor dat toestel.

Verwijderd

De Motorola Moto X Style. Zelfde cpu als de LG G4. Met bijna stock Android, zodat je tamelijk vlug updates krijgt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2016 11:06 ]

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
M'n vriendin heeft sinds het weekend een Huawei Mate S, schitterend toestel en werkt super :)

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Kijk eens naar de OnePlus 2 (5,5") of OnePlus X (5") beide binnen je budget en beide binnen je specs (2 heeft 64 GB en X kan met microSD worden uitgebreidt)

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Hoewel Nexus 5 een goed toestel is zou ik die overslaan, je krijgt nog update naar Android 6.1 en dan is de support voorbij.

Nexus 5X krijgt daartegen nog 2 jaar updates van Google, en daarna nog sowieso kom je verder net eventuele custom roms.

En qua updates de andere 2 telefoons ook mijden.

[ Voor 9% gewijzigd door Mizgala28 op 08-02-2016 12:41 ]

• Roobje
En de OnePlus 2 nu nog goedkoper: nieuws: OnePlus verlaagt prijs OnePlus 2

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:08

Case_C

[Team Carrack]

Zit met hetzelfde toestel (Note 2) ook ~2,5/3 jaar oud.. , dus ik kijk even wat uit deze discussie komt :) .
Zat hier ook naar te kijken. En Oneplus heeft ook een Europees Warenhuis begreep ik? Dus dan komen er geen invoerrechten kijken bij die €345,-?

• Roobje
Case_C schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:45:
Zit met hetzelfde toestel (Note 2) ook ~2,5/3 jaar oud.. , dus ik kijk even wat uit deze discussie komt :) .

[...]

Zat hier ook naar te kijken. En Oneplus heeft ook een Europees Warenhuis begreep ik? Dus dan komen er geen invoerrechten kijken bij die €345,-?
Ja, tenminste gedeeltelijk maar voor invoerrechten enzo hoef je sowieso niet bang te zijn. De mijne werd direct vanuit China geleverd, levering probleemloos en zonder vertraging.
Daarnaast komt de Android 6 update dit kwartaal nog uit voor de 2, volgens OnePlus

Verwijderd

Zelf heb ik onlangs de Galaxy Note 4 gekocht. Doet nog niet onder voor de subtop. Krijgt binnenkort Android 6. Wilde geen S6, wegens geheugen niet uit the breiden. Later, als er geen updates meer zijn, zal ik CyanogenMod, installeren. Zo kan je nog jaren mee met de laatste Android ontwikkelingen.

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:08

Case_C

[Team Carrack]

De Moto X Play is ook nog een nette optie, daar is overigens de update naar Android 6 voor uitgekomen. Wel mindere specs qua processor dan de Oneplus2, maar verder lijkt dat ook een prima optie.

• ScoTtix
Ik ben voor de S6 gegaan. Voor 450 euro een mooie phone die wel 3 jaar mee moet kunnen. Ook met de update naar 6.0 is hij weer helemaal bij.

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:13
Daar ga je geen spijt van krijgen! Veel plezier ermee.

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-11 22:07
Vandaag trouwens de Nexus 6P voor 499 bij Ibood. Er was toch nog iemand die zijn Note 2 wou vervangen?:)

Veel plezier met je S6!

• jps110
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-10 16:11
Ook ik kijk naar een opvolger van mijn Note 2, alleen ik begin mijn Note 2 "klein" te vinden. Daarom op zoek naar een 6 inch Phablet welke rond de € 300 zit. Zelf al op zoek geweest en best wel van de Oppo 15087 R7 Plus EU Version gecharmeerd. Iemand anders nog ideeën? Oja, ik bel met HollandsNieuwe.

Four Wheels Moves The Body, Two Wheels Moves The Soul.

Verwijderd

De Huawei Mate 7. Is wel iets boven je budget, maar is zeker zijn prijs waard.
Pagina: 1