welk type ssd voor mijn md99660

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• simonfeenstra
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-02-2025
Mijn vraag
ik heb laatst bij de aldi notebook md99660 gekocht.
maar hij is heel langzaam door gebrek aan geheugen,wat niet uitgebreid kan worden.[2gb]
nu adviseren ze mij om de hhd [500gb] om te wisselen voor een ssd.
vraag is; welk type en welk merk ,past in dit notebook.en eventueel hoeveel gb?

...

Alle reacties

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-02 19:26
Het gebrek aan geheugen zal niet opgelost worden met een SSD er in.
Hij zal wel wat sneller zijn bij opstarten van de laptop en bij t opstarten van programma's.

Op de plaats van de HDD kan je een SSD zetten en het maakt feitelijk niet heel veel uit welke SSD je er in zet qua merk of opslagcapaciteit.

• simonfeenstra
hallo arjant2
geheugen nu soms vertraging door swap-file.[zo heet dat zeker]
is dit dan grotendeels opgelost met een ssd erin??

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-02 19:06
Je kunt de pagefile altijd aanpassen natuurlijk.

Op Windows 7 kun je dit doen door je Virtual Memory aan te passen. Het is niet hetzelfde als RAM maar helpt wel een beetje. Let wel op dat je de ruimte die je toewijst daaraan niet meer kunt gebruiken voor eigen gebruik,

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:36
Kan je de ramlatjes niet verwijderen en vervangen door een type met meer Gb per lat?

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:43
Arator schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:23:
Kan je de ramlatjes niet verwijderen en vervangen door een type met meer Gb per lat?
Daar zat ik ook al aan te denken. De reviews op tweakers laten anders geloven. Maar je kan altijd via een webwinkel die gratis verzend en retour optie heeft. Kan mij niet voorstellen dat 2 het maximale is.

• simonfeenstra
hallo arator
hoe zien ramlatjes eruit.
en..batumulia,hoe verander ik de pagefile [nooit van gehoord]

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-02 19:06
Rechter muisklik op 'Deze Computer' aan de zijkant 'Geavanceerde systeeminstellingen' dan onder 'Performance'(? geen idee wat de Nederlandse benaming is) dan tweede tabblad en dan Virtual Memory aanpassen.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:36
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1402035850.jpeg
Dit is een voorbeeldje van RAM. Die zitten intern in de laptop. Dus daarvoor zal je de laptop moeten openschroeven (en daarbij zou het dus kunnen dat er garantiestickers moeten verwijderd worden) Als je niet echt thuis bent in dergelijke zaken, kan je dit best aan een professional overlaten.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• simonfeenstra
is het zo dat b.v een en dezelfde ssd in alle merken notebook past

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

simonfeenstra schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:53:
Nope. Sommige ultrabooks gebruiken mSATA SSD's, andere 2.5 en soms kun je een 3.5 kwijt.

Daarvoor moet je weten wat er nu in je laptop zit.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
simonfeenstra schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:53:
ja en nee, er zit nu een hdd in je laptop dus die is zo goed als zeker 2,5 inch alleen heb je die wel in meerdere hoogtes. de meest gangbare zijn 7 en 9,5 mm dus een 7mm ssd 'past' bijna altijd alleen als er nu een 9,5 mm hdd in je laptop zit kan je de ssd misschien niet goed vastschroeven (is niet erg maar ook niet optimaal)

edit> ramlatjes? deze laptop heeft zeer waarschijnlijk op het mobo gesoldeerd geheugen
Eagle0 in 'productreview: Medion Akoya S4220 (MD 99660) review door Eagle0'
en de hdd is idd een 2,5 inch en 7 mm hoog deze ssd's zouden dus moeten passen http://tweakers.net/categ...syTslcz0BJRyk3sQLKrq2tBQA

[ Voor 35% gewijzigd door Rrob op 08-02-2016 15:55 ]

Verwijderd

In jou laptop zit het geheugen gesoldeert aan het moederbord - dat is dus niet te verwisselen danwel uit te breiden. Een groot nadeel van dit model (op internet ook bij veel reviews terug te vinden).

Het upgraden naar een SSD gaat zeker wel een stuk snelheidsverbetering bieden, omdat alles wat in de "swap" op de harddisk geschreven wordt vele malen sneller gaat.

In je laptop zit een 9,5mm 2,5" harddisk. Alle normale 2,5" sata SSD's gaan dus passen in je laptop.

Succes!

• simonfeenstra
Rrob zegt 2,5 inch 7mm hdd.
intelligo zegt 2,5 inch 9,5mm hdd.
wie heeft het bij het juiste end??

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
mijn bron is die review, staat een hdd typenummer in en dat heb ik in de pricewatch opgezocht.
heb je zelf al gegoogeld, die review + reacties doorgelezen of een PM gestuurd aan de schrijver van die review?
Pagina: 1