Ik wil een nieuwe desktop aanschaffen omdat mijn huidige beretraag is voor het gebruik van Android Studio. Dat geldt zowel voor de ontwikkelomgeving/compiler als voor de emulator. Ik weet dat er binnenkort een snellere versie (2.0) komt, maar echt snel zal het nog steeds niet zijn.
Ik heb nog geen uitgewerkt systeemvoorstel, maar een paar vragen om daartoe te komen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat ik al zei: Android Studio, inclusief emulator. Ook wel wat andere zaken, maar die vereisen een veel lichtere PC.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Dacht rond de EUR 1000, maar ben flexibel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord, muis en printer, maar die zijn vrij modern en zouden op elke PC moeten werken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Verder niks, afgezien van mijn vragen hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Denk het niet, tenzij dat echt heel veel performance-winst kan veroorzaken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb de volgende vragen:
Alvast dank!
Ik heb nog geen uitgewerkt systeemvoorstel, maar een paar vragen om daartoe te komen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat ik al zei: Android Studio, inclusief emulator. Ook wel wat andere zaken, maar die vereisen een veel lichtere PC.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Dacht rond de EUR 1000, maar ben flexibel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord, muis en printer, maar die zijn vrij modern en zouden op elke PC moeten werken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Verder niks, afgezien van mijn vragen hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Denk het niet, tenzij dat echt heel veel performance-winst kan veroorzaken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb de volgende vragen:
- Wat bepaalt het meest de performance van dit systeem (gegeven voldoende geheugen). Ik neem aan dat de processor is. Ondersteunen Android Studio en de emulator multi-core? Welke processor(s) zouden jullie aanraden?
- Vergt deze toepassing veel geheugen? Ik zou gokken van niet, maar weet het niet zeker. Heeft het zin om er meer dan 8 GB in te prikken?
- Maakt Android Studio of de emulator nog op de een of andere manier slim gebruik van de grafische kaar voor berekeningen? Of kan ik met een standaard grafische kaart volstaan?
Alvast dank!