Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 490714

Topicstarter
Sinds de laatste android update (jan 2016) vreet mijn S3 neo accuduur weg, de accuduur is ongeveer gehalveerd.

is er een simpele manier om de oude android terug te krijgen want het lijkt erop dat deze update is gemaakt om een hekel aan je toestel te krijgen en dwingen een nieuwe te kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718373

Welke versie van Android staat er nu op?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 718373 op 08-02-2016 05:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-07 19:33
De telefoon gaat maximaal tot 4.4.4 dus ik denk dat hij die versie draait.

Ik zou je data back-uppen en een factory reset uitvoeren, dat is sowieso het makkelijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, best een factory rest doen, maar niet vergeten een backup te maken.
Daarna kan je proberen met een app zoals DU Battery Saver. Werkt bij mij.
Google Play: DU Battery Saver&Phone Charger
Of Battery Doctor:
Google Play: Battery Doctor(Battery Saver)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 718373 op 08-02-2016 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Anoniem: 718373 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 07:46:
Ja, best een factory rest doen, maar niet vergeten een backup te maken.
Daarna kan je proberen met een app zoals DU Battery Saver. Werkt bij mij.
Google Play: DU Battery Saver&Phone Charger
Of Battery Doctor:
Google Play: Battery Doctor(Battery Saver)
Juist niet, die apps zijn niks meer dan troep.

Gewoon dingen als bluetooth uit als je het niet gebruikt en eventueel NFC, lagere scherm helderheid helpt ook.

Ow, en als je geen facebook of fb messenger app installeert scheelt dat ook flink wat accu duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry, sinds ik DU Battery Saver heb geinstalleerd, gaat de batterij en stuk langer mee, op mijn Note 4.
Deze software, stopt bv apps die nog op de achtergrond draaien. Kan de cpu op een lagere frequentie laten draaien in standby, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Anoniem: 718373 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:25:
Sorry, sinds ik DU Battery Saver heb geinstalleerd, gaat de batterij en stuk langer mee, op mijn Note 4.
Deze software, stopt bv apps die nog op de achtergrond draaien. Kan de cpu op een lagere frequentie laten draaien in standby, enz.
Als jij erin gelooft, prima maar uit mijn eigen ervaring en die van anderen zijn die apps gewoon troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Apps die in de achtergrond draaien verbruiken energie. Je kan die natuurlijk zelf stoppen in de Instellingen.
Battery savers, nemen gewoon het werk uit je handen. Het kan geen kwaad ze uit te proberen. Werken ze niet, kan je ze gewoon verwijderen.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 718373 op 08-02-2016 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-04-2023
Gewoon een resetje doen en je foto's/video's/notities backuppen.
Daarnaast ook een strenge selectie maken in je apps.

Mogelijk is het ook een al wat oudere batterij? Mogelijk kan deze niet meer tot 100% opladen (capaciteitverlies)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Anoniem: 718373 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:48:
Apps die in de achtergrond draaien verbruiken energie. Je kan die natuurlijk zelf stoppen in de Instellingen.
Battery savers, nemen gewoon het werk uit je handen. Het kan geen kwaad ze uit te proberen. Werken ze niet, kan je ze gewoon verwijderen.
Onzin. Apps in het geheugen besparen juist energie omdat ze niet elke opgestart hoeven te worden. Android heeft een prima werkend geheugenmanagement, daar hoeft zo'n battery saver app helemaal niet bij te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zal wel gelijk hebben. Er bestaat heel wat misvatting daarover, als je op het internet rondneust.
Sommige apps, zoals de Facebook app zijn echter wel energieverslinders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:55

MsG

Forumzwerver

Momus schreef op maandag 08 februari 2016 @ 23:12:
[...]

Onzin. Apps in het geheugen besparen juist energie omdat ze niet elke opgestart hoeven te worden. Android heeft een prima werkend geheugenmanagement, daar hoeft zo'n battery saver app helemaal niet bij te helpen.
Dat valt dus flink tegen. Ik gebruik het alomgeprezen Greenify bijvoorbeeld, om al deze inactieve processen te killen danwel te sluimeren. Ik heb liever vrij ram voor iets nieuws, dan een of ander spelletje wat niet echt afsluit, maar een achtergrondservice actief houdt. En zo helaas vele apps.

Ik raad de TS dan ook aan om eens Greenify te proberen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
MsG schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:38:
[...]

Dat valt dus flink tegen. Ik gebruik het alomgeprezen Greenify bijvoorbeeld, om al deze inactieve processen te killen danwel te sluimeren. Ik heb liever vrij ram voor iets nieuws, dan een of ander spelletje wat niet echt afsluit, maar een achtergrondservice actief houdt. En zo helaas vele apps.

Ik raad de TS dan ook aan om eens Greenify te proberen.
Wat heb je aan ongebruikte RAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Momus schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:46:
[...]

Helemaal niks, pure recource verspilling.

Android is juist zo ontworpen dat de ram altijd bezig is, die is nooit echt leeg en als je dat afdwingt slaat dat nergens op, Android werkt tegenwoordig effectiever als ram niet helemaal leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:55

MsG

Forumzwerver

Momus schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:46:
[...]

Het punt is dat Android het vaak pas leegt als je het weer nodig hebt, met een vertraging op dat moment. Ik merk zeker veel verschil tussen Greenify uit en Greenify aan. Niet iedereen hier heeft het nieuwste van het nieuwste met 3GB ram.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1