Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Hoe houd ik een doorplaats/herplaats/leegloop contract vol?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 95% gewijzigd door True op 10-06-2022 23:42 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-07 18:28
IANAL, maar volgens mij heb je geen WW als je passend werk weigert, omdat dat gelijk staat aan vrijwillig vertrek. Nou vind ik dat zij het begrip "passend" wel heel ver oprekken. Volgens mij hoef je in geen enkel geval werk onder je niveau te accepteren.

Het lijkt me zinvol eens ergens na te vragen wat je rechten/plichten nu precies zijn. Misschien een belletje met UWV of juridisch loket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:57
Overigens heb je zolang je studeert volgens mij sowieso geen recht op ww...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403357

frankyboy707 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 08:07:
Overigens heb je zolang je studeert volgens mij sowieso geen recht op ww...
Volgens mij wel, zou belachelijk zijn als dat niet zo is, want je betaald er wel gewoon voor. Er zijn een aantal eisen die studenten misschien vaak niet halen, maar als jij aan je werkjaren voldoet en je raakt werkloos zonder schuld krijg je gewoon een WW volgens mij.

Ik zou in ieder geval je rechtsbijstand verzekering vast raadplegen wat wel en niet redelijk van je te verwachten dingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Hier de algemene informatie van het UWV over wanneer je in aanmerking komt voor WW:

http://www.uwv.nl/particu...-een-ww-uitkering-krijgen

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_De2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-07 16:48

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

Je hebt ook nog zoiets als goed werknemerschap en goed werkgeverschap. Als je werkgever eenzijdig tussentijds de eisen en verwachtingen bijsteld waardoor jij opeens niet meer voldoet, zegt dat imho iets over je werkgever.
Aan de andere kant, kost jij hen geld waar op dit moment niets tegenover staat. Maar de manier waarop je nu wordt behandelijk, komen mij behoorlijk onredelijk over.

Dit zou een mooie vraag zijn voor een vakbond (als student kost het geen bal om daar lid van te worden). Zij hebben de ervaring en expertise om hier mee om te gaan. FNV kost je 25 euro voor de eerste 4 maanden, daarna 8 euro per maand. Bij het CNV zelfs maar 4,50 per maand als je voltijd studeert. Deze bedragen mag je ook nog eens fiscaal aftrekken. Was voor mij destijds een no-brainer :)

In ieder geval succes er mee!

640KB should be enough for everyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
Anoniem: 403357 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 08:50:
[...]

Volgens mij wel, zou belachelijk zijn als dat niet zo is, want je betaald er wel gewoon voor. Er zijn een aantal eisen die studenten misschien vaak niet halen, maar als jij aan je werkjaren voldoet en je raakt werkloos zonder schuld krijg je gewoon een WW volgens mij.

Ik zou in ieder geval je rechtsbijstand verzekering vast raadplegen wat wel en niet redelijk van je te verwachten dingen zijn.
Het punt wat volgens mij het lastige is: (Uit de link van CMD-snake)

Direct beschikbaar voor betaald werk
U bent direct beschikbaar voor betaald werk. Maak dus bijvoorbeeld geen afspraken voor onbetaalde activiteiten, als u daardoor niet direct aan een nieuwe baan kunt beginnen.

Dus theoretisch heb je inderdaad wel recht op een WW, maar omdat je studeert ben je niet volledig beschikbaar (of je moet ww aanvragen en als zij je iets aanbieden gedeeltelijk stoppen met je studie, en dat lijkt me ook geen goed idee)

[ Voor 6% gewijzigd door frankyboy707 op 08-02-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Gewoon een andere werkgever zoeken.
Ze willen je gewoon geen vast-contract geven ;)

Ze zorgen er nu gewoon voor dat er ook een reden is om dat niet te doen.
Voorwaarde zijn gewoon niet haalbaar voor een 12 uur per week contract

Trouwens een helpdesk met een sales target, echt belachlijk.
Zeker een energiemaatschappij of zo

[ Voor 18% gewijzigd door brid op 08-02-2016 12:49 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403357

frankyboy707 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:41:
[...]

Het punt wat volgens mij het lastige is: (Uit de link van CMD-snake)

Direct beschikbaar voor betaald werk
U bent direct beschikbaar voor betaald werk. Maak dus bijvoorbeeld geen afspraken voor onbetaalde activiteiten, als u daardoor niet direct aan een nieuwe baan kunt beginnen.

Dus theoretisch heb je inderdaad wel recht op een WW, maar omdat je studeert ben je niet volledig beschikbaar (of je moet ww aanvragen en als zij je iets aanbieden gedeeltelijk stoppen met je studie, en dat lijkt me ook geen goed idee)
Maar dat is hij toch ook? Je krijgt ook de WW voor het aantal uur zoals je werkte, die uren is hij toch ook per direct weer beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:13
Je kan trouwens ook nu nog lid worden van de vakbond en hun de oren van het hoofd vragen. Pas als zij namens jou actie moeten ondernemen kost het jou iets van 6 maanden lidmaatschap voorschot.

Wat ik graag zou willen weten is bijvoorbeeld wanneer mag een werkgever, de payroll maatschappij in dit geval, een werknemer uit zijn functie ontheffen? Ik kan mij namelijk zo voorstellen dat daar een traject met functioneringsgesprekken aan vooraf dient te gaan.

Een tweede ding wat ik zou willen weten is mogen ze je in zo'n geval korten op jouw loon?

Als antwoord op jouw vraag over hoe je het zo lang mogelijk kan rekken? In bezwaar blijven gaan met betrekking tot het jou ontheffen uit jouw functie. Zolang dat punt betwist wordt kunnen ze je mijn inziens niet dwingen een andere functie aan te nemen. En ondertussen een andere baan zoeken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
Anoniem: 403357 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:48:
[...]

Maar dat is hij toch ook? Je krijgt ook de WW voor het aantal uur zoals je werkte, die uren is hij toch ook per direct weer beschikbaar?
Ja maar niet op elk moment, dus in principe moet je volgens mij alles van het UWV accepteren ook als het op bijvoorbeeld maandag ochtend 9:00-12:00 is terwijl je dan net hoorcollege weetikveelwat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:05
brid schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:48:

Wat Brid zegt ;)
Dit heb ik al vrij vaak zien gebeuren. Het is gewoon een manier om je uiteindelijk geen vast contract te hoeven geven.
Ik zou zeggen, steek je tijd in een ander leuk bijbaantje vinden en ga hier snel weg...

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

brid schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:48:

Dit, doe je zelf een lol en zoek zo snel mogelijk wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 17:28

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Wat is er mis met productiewerk? Je bent 23, je studeert, je ontvangt salaris, daar mag je toch iets voor doen? Het is niet alsof je tot je 50e vast zit aan dat werk.

Persoonlijk zou ik inderdaad nu solliciteren naar iets anders, maar dat staat los van de prestatie die je moet leveren voor je salaris.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ardana schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 01:37:
Wat is er mis met productiewerk? Je bent 23, je studeert, je ontvangt salaris, daar mag je toch iets voor doen? Het is niet alsof je tot je 50e vast zit aan dat werk.

Persoonlijk zou ik inderdaad nu solliciteren naar iets anders, maar dat staat los van de prestatie die je moet leveren voor je salaris.
Members only:

[ Voor 53% gewijzigd door True op 10-06-2022 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-07 13:22
True schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:52:
[...]

Members only:
Staat mijnsinziens beter op je CV dan niets aanpakken. Als werkgever zou ik liever een aanpakker hebben dan iemand die selectief is in het werk dat hij wil doen. Niks mis met productiewerk en rustig aan zoeken naar wat anders.
True schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:52:
[...]

Members only:
Misschien niet, maar relevant werk is niet beschikbaar toch? Dus geen reden om productie werk niet als tijdelijk aan te pakken.
Pagina: 1