Televisie + muurbeugel slaapkamer.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper Los
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-10-2023
Goedeavond,

Ik ben opzoek naar een televisie en een hiervoor geschikte muurbeugel,
Kwa televisie heb ik niet veel eisen,
Ik heb een N64, een PS4, een Wii, een digitaal televisie kastje van mijn provider, en een hoofdtelefoon, (misschien later een surround set)
Dit is alles wat ik erop aan wil sluiten. Ik wil de televisie vanaf verschillende punten ik mijn kamer kunnen bekijken, de kamer is 20m2 groot, en ik wil vanaf elke hoek tv kunnen kijken en gamen.

Door de bomen zie ik het bos niet meer en kom ik er echt niet meer uit, ik ben al weken radeloos opzoek. Zouden jullie me kunnen helpen?

Verder ben ik opzoek naar een muurbeugel, deze wil ik graag in hoogte kunnen verstellen, ook wil ik hem behoorlijk wat kunnen draaien, ook moet ik de arm best ver uitrekken (meer dan 1m) om tv te kunnen kijken.
Bestaat er zoiets en is dit nog een beetje betaalbaar?

Ik hoor heel graag van jullie als jullie advies hebben of meer informatie nodig moeten hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 727769

kan je niet beter een grotere tv nemen inplaats van een muurbeugel die een meter ver kan reiken? 8)7
en er zijn genoeg leuke grote tv's voor onder de 400 euro dan kan je de rest van je geld in een toepasselijke muurbeugel.

ik zelf heb deze genomen: http://www.wehkamp.nl/ele...%2f_%2fN-1y5tZmgk&IsSeg=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Jesper Los schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:54:
Door de bomen zie ik het bos niet meer en kom ik er echt niet meer uit,
Is natuurlijk erg kort door de bocht. Aangezien je aankoopadvies vraagt, krijgt dit topic een verhuizing naar CEA. Daar staan talloze televisie aankoop topics. Neem er eens een aantal door en je zou er dan toch echt wel uit moeten kunnen komen. Doe nog eens wat onderzoek en stel hier een eventuele een vervolgvraag over één of een aantal specifieke modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper Los
Goedemorgen! :)

Inmiddels heb ik mijzelf in verschillende winkel laten informeren, en ben ik erachter gekomen dat wat ik eigenlijk wil (4K + 100hz) enorm boven mijn budget gaat (goedkoopste is 700 euro)
Toen heb ik er een paar weken niet meer naar omgekeken wegens een drukke werkperiode.

Tot dat een week geleden een kennis van mij met het aanbod kwam om zijn beeldscherm (nog geen 3 maanden oud) over te nemen.

Het gaat om dit beeldscherm: pricewatch: Eizo Flexscan EV2450 Zwart

Nou vroeg ik me af hoe dit beeldscherm zich zou 'gedragen' als ik er een PS4 op aansluit. Gaat dit er mooi uitzien kwa beeldverversing en dergelijke? Of raden jullie dit af?

Alvast enorme dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:15
Ik zou 24 inch toch wel klein vinden bij dergelijke afstanden (kamergrootte 20m2, dus zit je al snel op een kijkafstand van 2 - 5 meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper Los
LA-384 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:29:
Ik zou 24 inch toch wel klein vinden bij dergelijke afstanden (kamergrootte 20m2, dus zit je al snel op een kijkafstand van 2 - 5 meter).
Dat is het ook wel. Maar voor wat mijn budget nu toelaat lijkt het me een mooie oplossing. Ik kan de monitor zo plaatsen dat vanaf de meest gebruikte positie's goed zichtbaar is.

Maar hoe zou het eruit gaan zien met een PS4?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het een kennis is kun je het toch gewoon uitproberen? Ga er langs, sluit je PS4 aan en als het bevalt koop je hem. En zo niet dan even goede vrienden lijkt me :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper Los
The Eagle schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:28:
Als het een kennis is kun je het toch gewoon uitproberen? Ga er langs, sluit je PS4 aan en als het bevalt koop je hem. En zo niet dan even goede vrienden lijkt me :)
Ik kan hem ook wel uitproberen bij hem, en icm met mijn MacBook werkt het goed. Playstation kan ik helaas niet uitproberen. Zelf wacht ik met de aanschaf van een PS op de PS4.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper Los
Okayy. Even een update.
De Eizo Flexscan word toch echt afgeraden om op te gamen. Dit mede door de 60hz.

Nou zit ik te kijken voor een televisie. En zijn er 2 modellen die ik interessant vind. Beide zijn van Philips. Nou hoor ik dat Philips niet meer is wat het is geweest. Word er echt aangeraden om Philips te vermijden?

Model 1:
pricewatch: Philips 40PUK6400 Zwart
Dit model is 4K en heeft 50 hz, 50Hz word geboost naar 700

Model 2:
pricewatch: Philips 6500-serie 32" Zilver
FullHD en 100Hz. Boost naar 500hz.

Welke combinatie raden jullie aan? 50hz en 4K, of 100Hz fullHD? 4K en 100hz ligt echt enorm boven mijn budget. (minimaal 600-700euro) Dus dit zal helaas niet mogelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Jesper Los schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:09:
Okayy. Even een update.
De Eizo Flexscan word toch echt afgeraden om op te gamen. Dit mede door de 60hz.
Dit geldt misschien voor PC-gamers, maar niet voor mensen met een console. Consoles zijn namelijk niet in staat om een hogere frequentie dan 60Hz uit te sturen. Alles wat monitoren daarboven aankunnen, is dus niet relevant voor consoles.

Qua televisies heb je als gamer ook niets aan de hogere frequentie. Om de input lag laag en speelbaar te houden, zul je de game-modus aan moeten zetten en die schakelt het beeldinterpolatie-algoritme uit. Zonder dit beeldinterpolatie-algoritme ontvangt het paneel geen hoge frequentie en werkt het effectief op 60Hz.
Nou zit ik te kijken voor een televisie. En zijn er 2 modellen die ik interessant vind. Beide zijn van Philips. Nou hoor ik dat Philips niet meer is wat het is geweest. Word er echt aangeraden om Philips te vermijden?
Ja.
Welke combinatie raden jullie aan? 50hz en 4K, of 100Hz fullHD? 4K en 100hz ligt echt enorm boven mijn budget. (minimaal 600-700euro) Dus dit zal helaas niet mogelijk zijn...
Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper Los
Dimens schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 15:43:
[...]

Dit geldt misschien voor PC-gamers, maar niet voor mensen met een console. Consoles zijn namelijk niet in staat om een hogere frequentie dan 60Hz uit te sturen. Alles wat monitoren daarboven aankunnen, is dus niet relevant voor consoles.

Qua televisies heb je als gamer ook niets aan de hogere frequentie. Om de input lag laag en speelbaar te houden, zul je de game-modus aan moeten zetten en die schakelt het beeldinterpolatie-algoritme uit. Zonder dit beeldinterpolatie-algoritme ontvangt het paneel geen hoge frequentie en werkt het effectief op 60Hz.
Dus eigenlijk heb ik gewoon de hoogst mogelijke specificaties als ik de Eizo overkoop? FullHD en 100hz?
Want?
Okayy. 50Hz word dus gewoon afgeraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797

lees de reviews van wat Philips TVs daar wordt je niet vrolijk van trage menus buggy software en Philips is niet wat het geweest is zijn dingen die me te binnen schieten.

zelf zou ik de Eizo niet willen omdat ik 24 inch persoonlijk te klein vind, maar goed dat ben ik en zelf had ik ook eis voor 100hz toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Jesper Los schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 20:06:
Dus eigenlijk heb ik gewoon de hoogst mogelijke specificaties als ik de Eizo overkoop? FullHD en 100hz?
Hoe kom je bij die 100Hz? 60Hz is het maximale als het om console-gaming gaat.
Want?
Lees wat professionele reviews. Toestellen presteren over het algemeen gewoon heel matig.
Okayy. 50Hz word dus gewoon afgeraden?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper Los
Dimens schreef op zondag 12 juni 2016 @ 10:37:
[...]

Hoe kom je bij die 100Hz? 60Hz is het maximale als het om console-gaming gaat.
Das een typefoutje van mij! Ik bedoel 60hz. :)
Dimens schreef op zondag 12 juni 2016 @ 10:37:
[...]

Lees wat professionele reviews. Toestellen presteren over het algemeen gewoon heel matig.
Ik lees het ja! Dank voor de input!

Kortom: Ik zou met de huidige PS4 genoeg moeten hebben aan de Eizo. FullHD en 60HZ? Dit is het maximale wat een PS4 aankan.

Echter. Sony komt binnenkort met een PS4 NEO. Deze zou op 4K moeten kunnen draaien, en zou hogere framerates moeten hebben.

Als ik dan zou moeten kiezen tussen 4K of de framerates, word dus aangeraden om te kiezen voor de framerates? Dus dan zou een televisie met 100HZ een beter idee zijn? 4K en 100HZ zou natuurlijk helemaal leuk zijn. Maar dit start op 600/700 euro. Iets wat ik er niet voor over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Jesper Los schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:22:
[...]

Das een typefoutje van mij! Ik bedoel 60hz. :)

[...]

Ik lees het ja! Dank voor de input!

Kortom: Ik zou met de huidige PS4 genoeg moeten hebben aan de Eizo. FullHD en 60HZ? Dit is het maximale wat een PS4 aankan.

Echter. Sony komt binnenkort met een PS4 NEO. Deze zou op 4K moeten kunnen draaien, en zou hogere framerates moeten hebben.

Als ik dan zou moeten kiezen tussen 4K of de framerates, word dus aangeraden om te kiezen voor de framerates? Dus dan zou een televisie met 100HZ een beter idee zijn? 4K en 100HZ zou natuurlijk helemaal leuk zijn. Maar dit start op 600/700 euro. Iets wat ik er niet voor over heb.
Om het nog maar even duidelijk te maken:

Gamers hebben niets aan de hogere frequentie op zowel een monitor als op een televisie. Consoles zijn niet in staat om hogere frequenties dan 60Hz uit te sturen en als de PS4 Neo dit wel zou doen, zit je alsnog met het 60Hz limiet dat televisies kunnen ontvangen. Die hogere frequentie is volgens de geruchten alleen bedoeld voor Virtual Reality, niet voor televisies en monitoren. Reken daar dus niet op.

Reken er ook maar niet op dat de hogere resolutie, die de PS4 Neo mogelijk zal brengen, een voordeel zal geven voor games. Games zijn momenteel vaak niet eens in staat om te renderen in 1920 x 1080 pixels bij 60Hz op de PS4. Verwacht dus geen wonderen. De hogere resolutie is mogelijk alleen bedoeld voor videoweergave of eveneens voor Virtual Reality. Maar dit zijn voor alsnog geruchten.

Kortom; het heeft dus geen zin om een televisie of monitor te kopen met een hogere frequentie dan 50Hz (wat tevens ook in staat is om 60Hz weer te geven bij ontvangst van 60Hz zoals consoles) en een resolutie hoger dan 1920 x 1080 pixels als het bedoeld is om console-games erop te spelen. Een hogere frequentie en resolutie heeft enkel zin voor video-content en daar geldt dat een Full HD televisie met 100Hz een betere optie is dan een Ultra HD televisie met 50Hz, zoals eerder is uitgelegd.
Pagina: 1