Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AP kopen of Horizonbox gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Hallo mede tweakers,
Op zolder heb ik geen goede (stabiele) wifi dekking voor op de mobiele telefoon en die van mijn vrouw. Dit zijn de enigste draadloze apparaten die op zolder worden gebruik.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn netwerk ziet er als volgt uit:
Vanuit de AOP heb ik een ziggo router (Ubee evw3200) in bridge staan, deze wordt dmv cat6 kabel aangesloten op de Asus RT-AC68U. Vanuit daar gaan 2 patch kabels naar een WCD.
1 kabel gaat naar een WCD bij de TV en de andere gaat naar een WCD op zolder.
De Horizonbox is aangesloten op de WCD bij de tv. (De Horizonbox staat NIET in bridge mode).

Wat kan ik het beste doen: Een nieuwe modem kopen en die als AP gaan gebruiken (Deze wordt dan op zolder bedraad aangesloten)of mijn huidige modem (pricewatch: Asus RT-AC68U Zwart) verhuizen naar zolder en op de begane grond de Horizonbox van ziggo gebruiken.

Alle reacties

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
2de accesspoint ( of router in accesspoint mode ) op zolder plaatsen? als ik je goed begrijp heb je daar al een netwerk aansluiting liggen.. ?

en als het voor mobieltjes only gaat zou ik geen duur apparaat kopen..

geen idee hoe fijn de wifi van de Horizonbox is etc

404 Signature not found

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Ik heb op zolder inderdaad een netwerk aansluiting. Hier is mijn game pc op aangesloten. Als ik een AP op zolder ga plaatsen moet het een modem worden in AP mode. Zodat ik mijn pc wel bedraad kan aansluiten.
In het verleden vaak problemen gehad met de wifi van ziggo vandaar ook de asus. Dus wil eigenlijk weg blijven van de wifi van de horizonbox.
Het hoeft inderdaad geen duur spul te zijn. Maar daar komt dan weer de vraag welke modem te kopen.

Op dit moment zend de horizonbox ook een wifi signaal uit deze wordt niet gebruikt. Is het mogelijk om deze uit te zetten, maar kan ik de lan poorten dan wel nog gebruiken om eventueel een ps4 bedraad aan te sluiten??

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-11 10:54
Even voor de duidelijkheid; je moet geen nieuw modem kopen, die krijg je van Ziggo..

Router is het hart van je netwerk maar die hebt je al. Wat jij zoekt is een Accespoint of repeater. Het beste is een accespoint want deze kun je met draad aansluiten.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11 15:40
Jordyz schreef op maandag 08 februari 2016 @ 06:16:
Even voor de duidelijkheid; je moet geen nieuw modem kopen, die krijg je van Ziggo..

Router is het hart van je netwerk maar die hebt je al. Wat jij zoekt is een Accespoint of repeater. Het beste is een accespoint want deze kun je met draad aansluiten.
En vergeet dan snel het woord 'repeater' want die zoek je niet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Exact welke Horizon box heb je? De G7400 heeft een redelijke 2x2 MiMo WiFi-n dualband AP met matige uitstraling in een richting (niet geheel toevalligerwijs de kant van de behuizing waar de HDD zit) dat beter is dan de EWV320, maar niet veel. De G7401 heeft een best goede 3x3 MiMo WiFi-ac dualband AP met veel betere eigenschappen, vergelijkbaar met de AC68U. Mag duidelijk zijn dat de G7401 een stuk aantrekkelijker is als AP.

2) Los van welke Horizon box je hebt, de ene optie die je noemt kun je zonder een cent uit te geven proberen. Voor de andere moet je dingen kopen. Lijkt me sowieso handig om eerst te proberen wat niets kost, pas als dat niet doet wat je witl overwegen om iets anders te kopen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1