chromecast audio gebruiken voor stre alle audio naar stereo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-01 21:48
Beste Tweakers,

ik wil de MP3's / radiozenders / youtube kortom alle audio die ik afspeel op mijn computer streamen naar mijn versterker kan dit met de chromecast audio? link product mediamarkt

Mijn Harman kardon versterker heeft geen HDMI aansluitingen e.d. Ik neem aan dat ik dus een jack naar tulp verloop erbij moet kopen. zoals hier

gaat dit zo werken?

Beste antwoord (via piethoogland op 08-02-2016 13:54)

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-11-2025
Dat gaat niet zomaar werken. Je hebt hier de juiste software voor nodig.

Het idee achter Chromecast is dat je een bron hebt die een stream kan leveren, en iets om een Chromecast te vertellen waar die stream is te vinden. Dat kan met een server/client, dat kan ongeveer met Google Chrome. Probleem is dat de officiele Cast SDK alleen voor mobile devices (Android en iOS) en Chrome apps beschikbaar is, met als gevolg dat er op Windows nog geen clients zijn die dat kunnen (correct me if I'm wrong).

- MP3's e.d.: dit kan met een UPnP / DLNA media server, bijvoorbeeld Kodi of Plex. En een client, bijvoorbeeld BubbleUPnP (Android). Met de client vertel je de Chromecast welke stream het van de server moet spelen.
- radiozenders: online radio komt al van een stream server dus dit kan met een geschikte client (BubbleUPnP werkt, maar niet voor AAC streams).
- YouTube: zou in theorie kunnen met Google Chrome en de Cast extension, maar ik betwijfel of je alleen de audio van een YouTube video naar een Chromecast Audio kunt streamen. Ben bang van niet, ik denk eerder dat het video naar een normale Chromecast is en meer niet. Een geschikte client kan dat misschien wel.

Wat wil je precies? Wil je echt gewoon spelen op jouw computer en alles doorgeven aan de Chromecast? Is misschien mogelijk, maar niet zonder client. Een idee (totaal niet getest):
- gebruik dit als DLNA server: Stream what you hear.
- gebruik een Android/iOS client om je Chromecast Audio van deze server te laten streamen.

Wat de aansluiting betreft: mini jack naar 2 x tulp kan zeker. Als je een optische SPDIF (TOSLINK) ingang hebt op je HK dan kan je ook een TOSLINK mini jack naar TOSLINK proberen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Cascade
Dat gaat niet zomaar werken. Je hebt hier de juiste software voor nodig.

Het idee achter Chromecast is dat je een bron hebt die een stream kan leveren, en iets om een Chromecast te vertellen waar die stream is te vinden. Dat kan met een server/client, dat kan ongeveer met Google Chrome. Probleem is dat de officiele Cast SDK alleen voor mobile devices (Android en iOS) en Chrome apps beschikbaar is, met als gevolg dat er op Windows nog geen clients zijn die dat kunnen (correct me if I'm wrong).

- MP3's e.d.: dit kan met een UPnP / DLNA media server, bijvoorbeeld Kodi of Plex. En een client, bijvoorbeeld BubbleUPnP (Android). Met de client vertel je de Chromecast welke stream het van de server moet spelen.
- radiozenders: online radio komt al van een stream server dus dit kan met een geschikte client (BubbleUPnP werkt, maar niet voor AAC streams).
- YouTube: zou in theorie kunnen met Google Chrome en de Cast extension, maar ik betwijfel of je alleen de audio van een YouTube video naar een Chromecast Audio kunt streamen. Ben bang van niet, ik denk eerder dat het video naar een normale Chromecast is en meer niet. Een geschikte client kan dat misschien wel.

Wat wil je precies? Wil je echt gewoon spelen op jouw computer en alles doorgeven aan de Chromecast? Is misschien mogelijk, maar niet zonder client. Een idee (totaal niet getest):
- gebruik dit als DLNA server: Stream what you hear.
- gebruik een Android/iOS client om je Chromecast Audio van deze server te laten streamen.

Wat de aansluiting betreft: mini jack naar 2 x tulp kan zeker. Als je een optische SPDIF (TOSLINK) ingang hebt op je HK dan kan je ook een TOSLINK mini jack naar TOSLINK proberen.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

Cascade schreef op maandag 08 februari 2016 @ 01:02:
Probleem is dat de officiele Cast SDK alleen voor mobile devices (Android en iOS) en Chrome apps beschikbaar is, met als gevolg dat er op Windows nog geen clients zijn die dat kunnen (correct me if I'm wrong)..
Prima antwoord.
Met deze opmerking omtrent casting vanaf Windows: https://support.google.com/chromecast/answer/2998456?hl=nl

Los even van de niet bestaande 2,4GHz ac verbinding die daargenoemd wordt, een goede handleiding. Op windows gebruik je Chrome met de betreffende plugin.

Copyright and left by SED...

• piethoogland
@ cascade en set bedankt.

Ik had gehoopt dat het kom met een chromecast audio omdat de kwaliteit goed schijnt te zijn. een dergelijk product via bluetooth leverde veel zachter geluid op. ik ga toch maar een kabel trekken

Verwijderd

Wat jij vraagt gaat prima met het progje Chromecast Audio Stream.

Vaak heb je dat niet eens nodig, veel applicaties hebben cast support al ingebouwd. Met de Chromecast extentie in Chrome kun je dan prima Youtube kijken en het geluid gaat dan naar je Chromecast Audio. Echt ideaal.

http://lifehacker.com/how...o-a-chromecast-1750297581

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 16:44
Ik doe dit zelf ook wel eens maar als je YouTube kijkt met tabblad casten in Chrome bv dan lopen geluid en beeld niet gelijk. Als je gewoon muziek luistert niet echt een probleem natuurlijk maar als je echt media wilt consumeren zou ik dit afraden.

• piethoogland
Ik ga er morgen naar kijken. maar de geluidskwaliteit is goed begrijp ik?
en je kan alles streamen

• Cascade
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 18:51:
Wat jij vraagt gaat prima met het progje Chromecast Audio Stream.
Cool, die kende ik nog niet. Bedankt. Interessante techniek: dat progje is een versie van Chromium, met een berg node.js javascript, een driver (audio sniffer), en ffmpeg om te transcoden. Bizar dat er zoveel nodig is, het wordt eens tijd dat Google die SDK ook voor Windows uitbrengt.

Over kwaliteit: ligt aan je bron, en of jouw software aan transcoding doet... voorbeeld: die Chromecast Audio Stream transcode alles naar (160kbps?) MP3. Dat is niet zo best maar de maker is er wel mee bezig. De Chromecast kan veel hoger, tot 96 KHz/24-bits.

Heb je het al werkend?

• piethoogland
@ grasfluiter. Bedankt ik heb ernaar gekeken zo te zien eindelijk een goed device / optie om alles draadloos te streamen. Maar had inmiddels mij al bij deze neer gelegd om te gaan bekabelen. Maar zeker bedankt

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Kan je niet gewoon een spdif of een andere kabel vanaf je PC naar je versterker aansluiten?
Dat is makkelijker en je hebt geen kwaliteit verlies.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• piethoogland
@ michael ik zal eens kijken ben nu "gewoon" gegaan voor een 3.5mm jack en tulp maar misschien is er wel een betere digitale optie.
Pagina: 1