Game PC €1k

Pagina: 1
Acties:

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:09
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met deze pc zal ik van alles en nog wat gaan doen. Denk aan simpele renders (sketchup tekeningen), maar ook veel gamen (nieuwste games) en office werkzaamheden

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alles al behalve de PC en een netwerkadapter

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na een week onderzoek en een tijd erover nadenken wil ik een systeem waar ik over bijvoorbeeld 3 jaar een nieuwe videokaart bij stop en dat hij weer een tijd meekan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 189,95€ 189,95
1MSI H170A GAMING PRO€ 122,95€ 122,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 354,-€ 354,-
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 69,90€ 69,90
1TP-Link TL-WN822N€ 13,93€ 13,93
1Cooler Master Seidon 120V Ver.2€ 48,95€ 48,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 38,95€ 38,95
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 84,90€ 84,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.016,48

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zie het wel zitten om vanwege het venster alleen maar rood en zwart te doen en dan eventueel nog ledjes erin te plaatsen.

Ga je overklokken?
Ik vermoed van niet.

Wat verwacht je van ons?
Volgens mij werkt alles te samen, maar ik zou graag van jullie tips willen om het geheel nog mooier en beter te maken.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Waterkoeling is niet nodig en maakt alleen maar meer lawaai. Boxed koeler is in principe voldoende. Wil je stiller kun je voor pricewatch: Scythe Mugen 4 gaan.

• Mister_GJ
MichaelvD2203 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 20:19:
Waterkoeling is niet nodig en maakt alleen maar meer lawaai. Boxed koeler is in principe voldoende. Wil je stiller kun je voor pricewatch: Scythe Mugen 4 gaan.
Ik had dit gekozen, omdat die andere koeler zo in het zicht zit. Dat vind ik lelijk en vandaar dacht ik een waterkoeler.

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 12:37
MichaelvD2203 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 20:19:
Toevallig zit in mijn PC waterkoeling en ik kan je vertellen dat dit zeker niet meer lawaai maakt. Doordat waterkoeling efficiënter is hoeven de fans nauwelijks te draaien om alles onder de 25 graden te houden. Ook de pomp maakt nauwelijks geluid, ik hoor deze in ieder geval nooit.
In theorie heb je gelijk dat door het toevoegen van een pomp waterkoeling meer geluid maakt, maar dit wordt zeer zeker teniet gedaan door de performance en daardoor lage RPM die nodig is.

Er kan natuurlijk veel verschil zitten tussen verschillende waterkoelers en het setje van OP is inderdaad niet zo heel stil.

Wat betreft de netwerkkaart, is het echt geen optie om bedraad te gaan? Wireless is zo'n killer voor je internet snelheid. Als je dan toch draadloos gaat, neem dan een kaart die 5Ghz kan en ik zou zelf ook liever een PCIe model kiezen dan een USB model.

De rest van je build heb ik weinig op aan te merken, behalve dan de Seidon. Dit is een AIO set waar mij weinig van bij is gebleven anders dan dat hij niet interessant was qua prestatie of geluidsniveau tov de concurrentie. Het Corsair 120mm model leverde betere prestaties en is ook stiller.
Dit is een wat ouder plaatje, maar hier zie je dat het 120mm model van CM niet zo goed presteert.

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph7738/61073.png
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph7738/61074.png
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph7738/61079.png
Bron: Anandtech, Feb 2014

[ Voor 42% gewijzigd door Nycrea op 07-02-2016 20:44 ]

🇺🇦

• Mister_GJ
Hartelijk bedankt voor de uitgebreide reactie

Ik heb geen mogelijkheid voor een bedraad netwerk, maar heb een ander moederbord gekozen die ook een draadloos netwerkkaart ingebouwd heeft. pricewatch: MSI Z170A TOMAHAWK AC

Ik heb nog even verder zitten kijken, maar de meeste waterkoelingsysstemen vanuit de grafieken zijn niet meer te koop of veel duurder dan degene die ik gekozen had. Ik denk erover na te wachten met een extra koeler en het eerst te doen met de boxed koeler. Ik heb sowieso nog 2 weken om er goed over na te denken alvorens ik een aankoop kan doen. :)

Wel denk ik erover na om het MSI moederbord te kopen zodat ik sowieso recht heb op de cashback.

• WahyuSchmidt
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-06 15:10
gertjanw1993 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:09:

Ik heb geen mogelijkheid voor een bedraad netwerk

..................
Misschien is een powerline een optie? Dan gaat het internet over het stroomnet het is stabieler dan wifi.

PSN: Wahyu2304_

• Mister_GJ
WahyuSchmidt schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:25:
[...]
Misschien is een powerline een optie? Dan gaat het internet over het stroomnet het is stabieler dan wifi.
Nee ook dat is niet een optie, omdat de kamer waar de pc staat in een hele andere fase zit (als ik het goed zeg). Zeg maar als alles uitvalt in het huis, dan is in die kamer nog wel stroom.

Ik woon nog thuis en heb dus niet de mogelijkheid om een fase overstijgend iets te koppelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Mister_GJ op 08-02-2016 07:42 ]

• Nycrea
gertjanw1993 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:09:
Hartelijk bedankt voor de uitgebreide reactie

Ik heb geen mogelijkheid voor een bedraad netwerk, maar heb een ander moederbord gekozen die ook een draadloos netwerkkaart ingebouwd heeft. pricewatch: MSI Z170A TOMAHAWK AC

Ik heb nog even verder zitten kijken, maar de meeste waterkoelingsysstemen vanuit de grafieken zijn niet meer te koop of veel duurder dan degene die ik gekozen had. Ik denk erover na te wachten met een extra koeler en het eerst te doen met de boxed koeler. Ik heb sowieso nog 2 weken om er goed over na te denken alvorens ik een aankoop kan doen. :)

Wel denk ik erover na om het MSI moederbord te kopen zodat ik sowieso recht heb op de cashback.
Dat lijkt inderdaad een prima keuze als moederbord voor de wlan functionaliteit, ondersteunt ook 5Ghz. Alleen de audiochip is niet super, maar nog steeds prima. (Let wel op dat ondanks de naam doet vermoeden, dit moederbord toch niet is gemaakt om mee te gooien).

Je kan inderdaad prima (tijdelijk) vooruit met de stock cooler, deze levert matige prestaties met een hoop geluidsproductie, maar doet zijn taak wel.
Qua watercooling zou ik je op dit moment een model van NZXT of Corsair aanraden. Deze fabrikanten hebben beiden zowel enkel als dubbel fan modellen. Als je voor een dubbel fan model gaat, realiseer je dan wel dat het in de S340 vrij krap aan, en maar op één manier past.
WahyuSchmidt schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:25:
[...]
Powerline is in veel gevallen een hoop langzamer dan Wi-Fi, zeker als je dichtbij zit. Dit zou ik dan ook in geen geval aanraden, alleen als je slechte ontvangst hebt door betonnen muren oid. op de plek waar je internet nodig hebt.
Dat wou ik nog even toevoegen ook al heeft OP al aangegeven dat powerline überhaupt geen optie is.

🇺🇦

• Mister_GJ
Nycrea schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:59:
[...]

Dat lijkt inderdaad een prima keuze als moederbord voor de wlan functionaliteit, ondersteunt ook 5Ghz. Alleen de audiochip is niet super, maar nog steeds prima. (Let wel op dat ondanks de naam doet vermoeden, dit moederbord toch niet is gemaakt om mee te gooien).
Oke top. Die audiokaart heb ik eventueel nog een USB variant, de pricewatch: Creative Sound Blaster Omni Surround 5.1 . Ik heb meerdere geluidsinstallaties(headset is een Siberia V2 en speakerset een edifier C3XV) en daarom denk ik dat ik die erbij houd, zodat ik niet elke keer kabels moet wisselen.
Je kan inderdaad prima (tijdelijk) vooruit met de stock cooler, deze levert matige prestaties met een hoop geluidsproductie, maar doet zijn taak wel.
Qua watercooling zou ik je op dit moment een model van NZXT of Corsair aanraden. Deze fabrikanten hebben beiden zowel enkel als dubbel fan modellen. Als je voor een dubbel fan model gaat, realiseer je dan wel dat het in de S340 vrij krap aan, en maar op één manier past.
Oke dat is duidelijk en misschien wel jammer te noemen. Toch vind ik de kast er erg mooi uitzien. Is er nog een betere kast welke ik mee zou kunnen nemen in mijn overwegingen rond dezelfde prijsklasse?

• Nycrea
gertjanw1993 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 21:39:

[...]

Oke dat is duidelijk en misschien wel jammer te noemen. Toch vind ik de kast er erg mooi uitzien. Is er nog een betere kast welke ik mee zou kunnen nemen in mijn overwegingen rond dezelfde prijsklasse?
Het is een prima kast hoor, begrijp me niet verkeerd, ik was alleen wat teleurgesteld dat ze adverteren met "plaats voor een 280mm radiator" terwijl dit eigenlijk net niet lekker past. Het probleem is dat de ruimte inderdaad precies 280mm is, en daarboven zitten de aansluitingen van de front I/O. Een radiator heeft echter ook wat extra plek nodig voor de aansluiting van de tubes. Als je de fans tegen de voorkant van de kast doet (bij elkaar precies 280mm) en dan de radiator daar weer tegenaan doet, past het wel. Maar dit is dan wel de enige manier.

Een prima alternatief is bijvoorbeeld de pricewatch: Fractal Design Define S - Window.
Maar uiteindelijk komt de keuze van kast puur op smaak uit, je kan even in de pricewatch kijken naar behuizingen geschikt voor ATX formfactor.

🇺🇦

• Mister_GJ
Nycrea schreef op maandag 08 februari 2016 @ 22:24:
[...]

Het is een prima kast hoor, begrijp me niet verkeerd, ik was alleen wat teleurgesteld dat ze adverteren met "plaats voor een 280mm radiator" terwijl dit eigenlijk net niet lekker past. Het probleem is dat de ruimte inderdaad precies 280mm is, en daarboven zitten de aansluitingen van de front I/O. Een radiator heeft echter ook wat extra plek nodig voor de aansluiting van de tubes. Als je de fans tegen de voorkant van de kast doet (bij elkaar precies 280mm) en dan de radiator daar weer tegenaan doet, past het wel. Maar dit is dan wel de enige manier.

Een prima alternatief is bijvoorbeeld de pricewatch: Fractal Design Define S - Window.
Maar uiteindelijk komt de keuze van kast puur op smaak uit, je kan even in de pricewatch kijken naar behuizingen geschikt voor ATX formfactor.
Die fractal design S vind ik niet mooi, omdat je de voeding ziet.
Ik heb nog zitten kijken naar deze: pricewatch: NZXT H440 New Edition Zwart/Rood maar die is zowat 2 keer zo duur en is weer een partij groter. Tevens vind ik de binnenkant van de S340 mooier eruit zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Mister_GJ op 09-02-2016 07:04 ]

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:14
gertjanw1993 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:27:
[...]

Nee ook dat is niet een optie, omdat de kamer waar de pc staat in een hele andere fase zit (als ik het goed zeg). Zeg maar als alles uitvalt in het huis, dan is in die kamer nog wel stroom.

Ik woon nog thuis en heb dus niet de mogelijkheid om een fase overstijgend iets te koppelen.
Fase overstijgend kunnen de Lan over Power setjes tegenwoordig prima hoor.
Check mijn review: productreview: Devolo dLAN 1200+ Starter Kit review door DonJunior
;)

Prefereer ik nog altijd over Wifi. zeker als je ook gaat gamen.

*sowieso

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:38
DonJunior schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 07:06:
[...]

Fase overstijgend kunnen de Lan over Power setjes tegenwoordig prima hoor.
Check mijn review: productreview: Devolo dLAN 1200+ Starter Kit review door DonJunior
;)

Prefereer ik nog altijd over Wifi. zeker als je ook gaat gamen.
Ik heb zelf ook een powerline-set gehad, die over meerdere fasen ging. Werkt op zich prima. Uiteindelijk toch een kabel getrokken, want er kwam een NAS waar ik veel direct vanaf werk... maar het was een stuk sneller dan Wifi.

Je kan altijd zo'n powerline-set bestellen, een speedtest doen en als de snelheid tegenvalt retourneren. Die paar euro retourkosten zijn het IMHO wel waard. En als je via Paypal besteld, kan je zelfs de retourkosten terugvragen (12x per jaar)

Verwijderd

Kijk ook eens naar de pricewatch: Asus B150 Pro Gaming/Aura. Deze heeft instelbare led verlichting en een heel goede audichip.

• Mister_GJ
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 08:23:
Kijk ook eens naar de pricewatch: Asus B150 Pro Gaming/Aura. Deze heeft instelbare led verlichting en een heel goede audichip.
Deze heeft geen netwerkkaart ingebouwd en dat is voor mij wel een pré.

En over de WiFi Discussie. Ik heb op het moment bijna geen last van lost connections(1 a 2 keer per jaar en dan ligt het internet er helemaal uit) en game bijna altijd online. vandaar dat ik er geen probleem mee heb en toch ga voor de wireless variant ;)

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:05
Zit wel Lan op

Voor wireless is deze goed:
pricewatch: Asus PCE-AC68

[ Voor 82% gewijzigd door SuperVeloce op 09-02-2016 13:03 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Verwijderd

gertjanw1993 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 08:36:
[...]

Deze heeft geen netwerkkaart ingebouwd en dat is voor mij wel een pré.
Het bord is voorzien van 1Gb LAN!

• Mister_GJ
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:12:
[...]
Het bord is voorzien van 1Gb LAN!
Een LAN poort is allemaal erg leuk, maar ik heb geen kabel en kan die ook niet trekken.

Wij hebben deze router pricewatch: Asus RT-AC87U Zwart en op dat MSI board zit wireless ingebouwd, namelijk de pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 8260 Dit is 150 euro met 25 euro cashback is 125. Het moederbord wat jullie voorstellen is 125 plus 75 euro voor een wifi module is 200 euro.
Eventueel als het ontvangst daadwerkelijk minder wordt, maar dit verwacht ik niet, kan ik eventueel een standaard nemen als de pricewatch: Asus PCE-AC68 heeft.

Het enige nadeel van dat MSI board is de audio chip, maar opzoeken laat zien dat het verschil pas wordt gehoord met een hele luxe headset die dat verschil daadwerkelijk kan laten horen.

Verwijderd

Ik keek naar het mobo in je OP, later heb je voor de Tomahawk AC gekozen. Die heeft idd WLan. Mijn excuses.

• Mister_GJ
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:36:
Ik keek naar het mobo in je OP, later heb je voor de Tomahawk AC gekozen. Die heeft idd WLan. Mijn excuses.
Geen probleem! Ik waardeer het dat je me nog even na laten denken om zo tot het beste moederbord te komen :) _/-\o_
Pagina: 1