USB 3.0 poorten werken niet of nauwelijks

Pagina: 1
Acties:

• Promax GTX
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-08-2021
Hallo,

Onlangs heb ik mijn OS geüpdatet van Windows 8.1 Pro naar Windows 10. Dit verliep eigenlijk zonder problemen. Echter heb ik de laatste paar weken last van USB 3.0 poorten die niet meer werken. Ik durf dit probleem niet direct op Windows 10 af te schuiven, aangezien ik er na de update niet direct last van had. Sommige poorten werken niet meer, enkele anderen die ik voorheen niet gebruikt heb stoppen soms met werken. Het maakt eigenlijk niet uit wat ik op de poorten aansluit, alle apparaten vertonen hetzelfde gedrag.

Bij apparaatbeheer staat een uitroepteken bij een van de onderdelen die onder het kopje 'USB controllers' hoort, namelijk bij:

VIA USB 3.0 eXtensible Host Controller - 1.0 (Microsoft)

Ik heb geprobeerd de nieuwste driver te downloaden, maar apparaatbeheer geeft aan dat de laatste driver al geinstalleerd is. De foutcode is trouwens Code 43

Daarna heb ik gekeken wat voor code er bij het 'pad naar apparaatinstallatie' gegeven werd. Deze begint met PCI gevolgd door een groot aantal cijfers en letters.

Wat ik hier precies mee moet doen is mij onbekend. Daarom vraag ik bij deze jullie om hulp.
Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-01 13:13

Genius-General

Expect the Unexpected

Wat voor moederbord heb je? En hoe kwam je bij die drivers? Die drivers hoor je namelijk wel van de moederbord site downloaden

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Genius-General schreef op zondag 07 februari 2016 @ 19:54:
Wat voor moederbord heb je? En hoe kwam je bij die drivers? Die drivers hoor je namelijk wel van de moederbord site downloaden
Of bij de chipset fabrikant.

• Promax GTX
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-08-2021
Het moederbord is een MSI X99S SLI Plus. Ik heb onder het kopje 'stuurprogramma's' op stuurprogramma's bijwerken geklikt.

Verwijderd

Probeer deze eens.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat ook nog wel eens wil helpen is drivers weggooien en opnieuw opstarten.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Pagina: 1