Laptop voor Minecraft, Sims 4 en League of Legends

Pagina: 1
Acties:

• -World-
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-09 20:40
Ik zoek een laptop voor iemand, de laptop mag maximaal €500 kosten.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken?
Minimaal Windows 7
Wil je gamen?
Ja, vooral Minecraft, Sims 4 en League of Legends.
Of gewoon een beetje surfen en mailen? Ook. En Word, Powerpoint enz. moeten goed werken.
Een Full HD, mat en IPS scherm zou fijn zijn, maar misschien is dat lastig te vinden in deze prijscategorie.(ik zou het ook overwegen als het een tablet en laptop in 1 is)

Wat is je budget?
500 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, maar wel af en toe verplaatsen naar bijv. de bank. De grootte van het scherm maakt niet heel erg veel uit, maar 15.6 ofzo lijkt me wel goed. Het gewicht is op zich niet erg belangrijk, de accuduur hoeft niet heel lang te zijn, maar het is uiteraard niet de bedoeling dat ie na een kwartier al leeg is..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, maar ik lees vaak op Tweakers dat er problemen zijn met HP laptops, dus die liever niet, als dat echt zo is. Peaq is nog onbekend, dus ik zou liever een Asus ofzo nemen.

Ik heb zelf ook al even gezocht, maar ik heb niet echt verstand van videokaarten en processors, dus ik weet niet hoe goed je dan bijv. Minecraft kunt spelen. Er staat ook vaak gewoon Intel HD Graphics.

Maar deze laptops voldoen verder denk ik wel aan de eisen, het zou wel fijn zijn als iemand kan zeggen of je daar die games ook goed op kunt spelen (hoeft niet op de hoogste settings):
pricewatch: HP Pavilion 17-g150nd
pricewatch: Acer Aspire E5-573-342P

Edit:
Ik zag trouwens ook deze laptop, maar die gaat over het budget heen.
pricewatch: Asus X555LA-DM1677T

Maar die is alleen bij bobshop voor €536 te krijgen, bij andere winkels voor €599, ik ken bobshop alleen niet en volgens mij zijn er veel wisselende reviews.

Alvast bedankt voor jullie hulp. :)

[ Voor 8% gewijzigd door -World- op 07-02-2016 19:48 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Alles gaat prima met een IGP werken. Intel Iris graphics ofzo, uitstekend voor je doel.

Eigenlijk gaat welke willekeurige laptop uit deze lijst het prima voor je doen:

http://tweakers.net/categ...sqR5IxTuuBTFJgaVjJ1Pc_zBw

Die Asus X555LA-DM1677T zou de betere keuze zijn. Maar een goedkopere laptop en dan zelf nog een SSD inbouwen is ook geen slecht plan. Ga in elk geval maar niet met een HDD werken, dan is het net alsof je nog in 2005 zit te computeren.

[ Voor 65% gewijzigd door johnkeates op 07-02-2016 19:50 . Reden: chromebooks uit de lijst gefilterd ]

• -World-
johnkeates schreef op zondag 07 februari 2016 @ 19:48:
Alles gaat prima met een IGP werken. Intel Iris graphics ofzo, uitstekend voor je doel.

Eigenlijk gaat welke willekeurige laptop uit deze lijst het prima voor je doen:

http://tweakers.net/categ...sqR5IxTuuBTFJgaVjJ1Pc_zBw

Die Asus X555LA-DM1677T zou de betere keuze zijn. Maar een goedkopere laptop en dan zelf nog een SSD inbouwen is ook geen slecht plan. Ga in elk geval maar niet met een HDD werken, dan is het net alsof je nog in 2005 zit te computeren.
Is er eigenlijk een belangrijke reden waarom je Acer niet hebt aangevinkt?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ja, eigenlijk heeft Acer nog steeds slechte afwerking, slechte bouwkwaliteit en slechte firmware. Daarom geen Acer. Als je dat zelf niet erg vind kan je het natuurlijk zelf aanvinken.

Misschien kan je qua kwaliteit het beste bij Asus en Lenovo blijven, waarbij je ook bij die twee erg moet uitkijken voor fantastic plastic constructies gezien je aan de onderkant van de entry-level kwaliteitslaptops zit met het huidige budget. Elke laptop kan wel met een Intel Core CPU draaien en wat RAM en een schijfje voor opslag, daar hoef je eigenlijk al niet meer op te selecteren. Het gaat meer over bouwkwaliteit en andere non-CPU-enz-hardware dan de specs zelf.

• -World-
Bij de Asus gaat er bij bobshop trouwens nog €25 af (dan kost ie €511), ik weet alleen niet of bobshop betrouwbaar is (ook gezien de wisselende reviews).
Is er iemand die daar ervaring mee heeft?