brommer1 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 00:36:
Mijn kennis(70 jaar) heeft nog een beeldbuis van Grundig van de 90e jaren van 24 inch.
De tv heeft een schotel(25 jaar oud) met modem, is het belangrijk dat de tv dvbs heeft? kan toch de tv op antenne ingang aansluiten, de Grundig tv heeft ook geen dvbs.
Ben op zoek naar een tv waar zo min mogelijk problemen mee zijn en een makkelijke afstandbediening heeft, ik ben 2 uur onderweg met openbaar vervoer bij hem te komen, heb hem gezegd dat hij de tv bij een plaatselijke dorps winkel moet kopen.
Aanvulling: Op 1 April 2016 gaat Canal digital over op HD(Set Top Box-pakket gaat verdwijnen per 1 april 2016)
Ja shit je zegt zelf dat er een schotel op de tv aangesloten moet worden. Maar dan nog zou ik de phillips kiezen
Een tv van 25 jaar oud van 24 inch heeft veel meer ruimte nodig dan een tv vandaag. dikke vs dunne randen.
En dan is er ook nog de andere aspect ratio van 16:9 ipv 4:3 waardoor een 24 inch tv beeld minder hoog is.
Ik zou de ruimte maar eens gewoon op laten meten. met een beetje mazzel past een 28"met gemak en mischien wel 32
Is het een modem (als in 1/2 weg internet) of is het gewoon een decoder ? met de phillips zou je zelfs die decoder weg kunnen pleuren als het een decoder is
zie ook lijst:
https://www.canaldigitaal...ay/geteste-televisies.pdf
En echt, een decoder met hd beeld over scart

gebruik de ingebouwde op de phillips, of als je een tv zonder dvbs koopt, koop een nieuwe met hdmi.
[
Voor 13% gewijzigd door
Fish op 08-02-2016 01:16
]