Sony KD-55X8509c of Samsung UE55JU7000

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 17:34
Vrij lang onderzoek gedaan naar een nieuwe 55" tv, en ik heb (tot nu toe) mijn keuze kunnen beperken tot de volgende twee modellen: Sony KD-55X8509c & Samsung UE55JU7000.

Tig reviews gelezen waarin over het algemeen de Samsung JU7000 positiever worden beoordeeld dan de Sony X85C. Vanmiddag in de mediamarkt beide toestellen wezen bezichtigen en wat mij voornamelijk opviel, is dat de kleuren van de Samsung misschien net wat beter (en overdreven) waren en de zwart waardes beter waren. Daarentegen ondersteunt de Sony HDR, wat hem wellicht meer 'future proof' maakt.

Ik kom er maar gewoon niet uit en kan niet kiezen tussen beide modellen, al helemaal nu de prijzen van beide toestellen steeds dichter bij elkaar komen. Welk toestel zouden jullie persoonlijk kiezen en hoe belangrijk is HDR ondersteuning? Mocht je zelf een van beide tv's hebben, of zelf voor deze keuze hebben gestaan, welk toestel heb je gekozen en waarom?

Post het hier mede tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandb
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-04 11:54
Ik heb eigenlijk exact de zelfde vraag, wellicht dat iemand hier nog op kan reageren.

Ik had overigens wel het idee gekregen dat beide tv's geen HDR ondersteunen.

[ Voor 32% gewijzigd door daandb op 25-04-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 801717

Misschien te laat al nu, maar toch even reactie:

Heb zelf een JU7000 in 55 inch. Deze tv is in tegenstelling tot de specs op samsungs website een direct led, niet Full array maar toch een vooruitgang.

Hij ondersteunt 10 bit signalen, volgens specificaties van beeldscherm zijn sommige schermen ook daadwerkelijk 10 bit.

En ze beschikken allemaal over HDR, voor zover mogelijk. Ik moet zelf zeggen dat de LG Oled en samsung HDR demo's er echt ontzettend mooi uitzien en qua beeldkwaliteit niet onder doen voor de JS9000 die mijn vader heeft staan.