Toon posts:

Beste fans voor een CM storm stryker?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb wat hulp nodig om de juiste fans te kiezen voor m'n case.
Ik zoek fans die goed koelen/goede airflow hebben maar dan ook niet TE luidruchtig zijn.

De volgende fans heb ik nodig:
Vooraan: 120mm x 2
Achteraan: 140mm x1
Onderaan: 120mm x2

Welke fans bevelen jullie aan voor welke plaats? (bv. x fan voor onderaan, x fan voor achteraan.) En als het kan eventueel een link erbij? zoals Azerty of dergelijke sites.
Het moederbord is trouwens een ASUS Maximus VII Hero.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Volgens het beleid van Tweakers dien je enige inzet te tonen, kortom, wat heb je zelf gevonden? Zijn er een aantal fans waartussen je wilt kiezen? Dat soort informatie is een MUST bij het openen van een los topic op GoT. ;)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb veelal gelezen dat vooral noctua zeer goed is alhoewel ik niet veel snap van de verschillende soorten die er beschikbaar zijn. Ook de corsairs lijken goed te zijn maar opnieuw heb ik hier niet veel verstand van welke ik het best zou nemen en welke niet en waar deze te plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2016 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:47
Zorg dat je ze gemonteerd met van die zachte montage schroeven.van siliconen of rubber. Dat scheelt al enorm qua geluid naar mijn mening.

Noctua heb ik er nu een paar van de p14 , maar ik vind deze best rumoerig.

Ik heb persoonlijk nu toe de beste ervaring met Gentle Typhoons van eerder Scythe nu is dat Darkside.

Qua geluid/ luchtverplaatsing scoren die bij mij er hoog, helemaal als je ze monteert met siliconen/ rubber bevestigings schroeven hoor je ze zelfs op een hoger toerental niet.

Cougar moet ook relatief stille fans maken met veel luchtverplaatsing.

Corsair geen ervaring mee helaas.

[ Voor 7% gewijzigd door freaky35 op 07-02-2016 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik gebruik Fractal Design Venturi (HF versie). De 140mm versie hoor je gewoon niet als die aan staat, de 120mm versie hoor je nét wel. Verplaatsen zeer veel lucht, maar op volle toeren toch wel wat geluid (meer dan mijn Strix 980Ti). Ondanks dat voor de prijs niet te klagen :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou voor de 120 mm versie heb ik tot nu toe gekozen voor de (corsair airs series sp120 high performance edition) https://azerty.nl/8-1088-...air-series-sp120-pwm.html

Maar voor de 140mm heb ik nog steeds geen idee.

EDIT; voor de 140mm https://azerty.nl/8-1088-641279/phanteks-ph-f140xp.html of https://azerty.nl/8-1088-641278/phanteks-ph-f140sp.html .

Kan iemand me zeggen of dit goede keuzes zijn?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2016 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

voor de 120mm heb je airflow fans nodig, je wilt immers een luchtstroom hebben, en niet zo veel statische druk. de SP120's zijn Static Pressure optimized fans, goed voor montage op radiatoren en heatsinks. Bij Corsair heb je dan de AF-serie voor de Air Flow.
de Be Quiet Silent Wings zijn wellicht ook een optie?

wat is je budget voor alle fans?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NLBUURMAN schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:35:
voor de 120mm heb je airflow fans nodig, je wilt immers een luchtstroom hebben, en niet zo veel statische druk. de SP120's zijn Static Pressure optimized fans, goed voor montage op radiatoren en heatsinks. Bij Corsair heb je dan de AF-serie voor de Air Flow.
de Be Quiet Silent Wings zijn wellicht ook een optie?

wat is je budget voor alle fans?
Haha net daarom vraag ik om hulp, ik heb geen flauw idee over die SP en AF.

Budget heb ik niet echt. ik zoek eigenlijk nog 2 fans van 120mm voor de onderkant en eentje van 140mm voor de achterkant.

De Be Quiet Silent Wings zien er mooi uit maar deze hebben een airflow van 50.5cfm.
Terwijl de Corsair Air Series AF120 Performance Edition een airflow van 63,5 cfm heeft.

Dus uiteindelijk zijn de AF120's een goeie keuze toch?

Welke fan van 140mm stel jij voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:07:
[...]

Haha net daarom vraag ik om hulp, ik heb geen flauw idee over die SP en AF.

Budget heb ik niet echt. ik zoek eigenlijk nog 2 fans van 120mm voor de onderkant en eentje van 140mm voor de achterkant.

De Be Quiet Silent Wings zien er mooi uit maar deze hebben een airflow van 50.5cfm.
Terwijl de Corsair Air Series AF120 Performance Edition een airflow van 63,5 cfm heeft.

Dus uiteindelijk zijn de AF120's een goeie keuze toch?

Welke fan van 140mm stel jij voor?
Staar je niet blind op de cfm, zeker niet uit spec sheets. YouTube: Corsair Air Series AF120 Performance Edition
YouTube: Enermax T.B. Silence - Noise

daar zit wel degelijk verschil in, bedenk goed wat je wilt; een hoge luchtstroom kost nou eenmaal veel herrie!
YouTube: Noctua NF-F12 industrialPPC 3000rpm PWM bijvoorbeeld :P

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NLBUURMAN schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:27:
[...]

Staar je niet blind op de cfm, zeker niet uit spec sheets. YouTube: Corsair Air Series AF120 Performance Edition
YouTube: Enermax T.B. Silence - Noise

daar zit wel degelijk verschil in, bedenk goed wat je wilt; een hoge luchtstroom kost nou eenmaal veel herrie!
YouTube: Noctua NF-F12 industrialPPC 3000rpm PWM bijvoorbeeld :P
Haha nou die noctua fan maakt zeker al te veel herrie voor mij :P
Die enermax T.B. Silence fans interesseren me wel voor 120mm. Maar ik zie opnieuw dat er hier veel verschillende zijn zoals de Manual series, PWM series en fixed rpm series... en dan heb je nog deze? https://www.bol.com/nl/p/...33596488-9200000025067946

EDIT: voor de140mm spreekt de Noctua NF-A14 industrialPPC 3000 PWM me wel aan voor de performance en denk ook niet dat deze 3000rpm zal draaien tijdens het gamen als er bovenaan al een 200mm fan is ? of toch?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2016 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:47
dat is met recht een lawaai maker hoor,niet geschikt voor een pc die rustig moet zijn De Noctua,is meer geschikt voor servers ect wat vooral moet koelen en lawaai niet uitmaakt.

Ik blijf erbij kijk ook zeker naar de Darkside Gentle typhoon voor 120mm fans,zijn stil en verplaatsen veel
lucht.

http://nl.hardware.info/p...-140mm-pwm/testresultaten

zelfs op 7volt nog 50 db,dat is echt luid...

[ Voor 22% gewijzigd door freaky35 op 08-02-2016 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
freaky35 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 22:29:
dat is met recht een lawaai maker hoor,niet geschikt voor een pc die rustig moet zijn De Noctua,is meer geschikt voor servers ect wat vooral moet koelen en lawaai niet uitmaakt.

Ik blijf erbij kijk ook zeker naar de Darkside Gentle typhoon voor 120mm fans,zijn stil en verplaatsen veel
lucht.

http://nl.hardware.info/p...-140mm-pwm/testresultaten

zelfs op 7volt nog 50 db,dat is echt luid...
Je hebt wel gelijk, welke stel jij voor, voor de 140mm's?
Ik ga zeker ook kijken naar de Darkside Gentle typhoon fans.
Pagina: 1