Advies 55 inch TV voor gaming/Netflix

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:05
Ik heb wat advies nodig voor een vriend van mij. Hij is een maand geleden samen met zijn gezin verhuisd naar een ander en groter huis. Zijn TV is daar nog niet op aangepast :P
Aangezien ik mezelf de laatste jaren weinig op deze markt heb begeven (ga ik over een half jaar weer doen als wij ons nieuwbouwhuis betrekken :P) vraag ik hier graag even om advies.

Budget:
Maximaal 1000 Euro.

Wat gaat hij met de TV doen?
Voornamelijk "gewoon" TV kijken, zijn vrouw kijkt regelmatig Netflix, en gamen is ook belangrijk. Hij speelt regelmatig op zijn PS4, en dan met name FIFA.

Hoe groot moet de TV zijn?
Hij wil 50 of 55 inch. Ik heb het advies gegeven om naar een 55 inch te kijken omdat je er vrij snel aan went. Hij heeft nu een 40 inch scherm. De kijkafstand is moeilijk in te schatten omdat zijn woonkamer nog niet volledig ingericht is, hij wacht nog op spullen. Ik gok dat het een meter of 3, max 4 zal gaan zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Als ik filter in de Pricewatch kom ik de volgende tegen:

pricewatch: Sony Bravia KD-55X8005C Zwart
pricewatch: Samsung UE55JU6000W Zwart
pricewatch: LG 55UF675V Zwart
pricewatch: Panasonic Viera TX-55CX670E Zilver, Zwart

Hierbij valt de Panasonic eigenlijk buiten het budget, maar wellicht is er een gegronde reden om deze toch mee te nemen in de overweging.

Overige zaken?
Hij is niet echt merkgebonden, maar noemde Samsung (heeft hij nu ook) LG en Sony als potentiele merken. Ik heb de Panasonic er bij gezet omdat ik zelf zeer goede ervaringen heb met Panasonic TV's, maar ik weet niet hoe goed ze het met LCD doen.

Zijn er voor dit budget no-brainers beschikbaar, of staat er al een uitstekende keuze in dit lijstje? Uiteraard mag het bedrag ook minder zijn, als het maar aan zijn wensen voldoet en een beetje toekomstbestendig is (vandaar Ultra-HD).

Join het GoT Pulse-Team!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:53
1000€ is voor een 55' eigenlijk net iets te weinig.

Al die TV's hebben een 50 Hz paneel, en voor bewegende beelden is dat echt wel minder goed.

De Panasonic CX700 reeks en Samsun JU7000 zijn goede 100Hz TV's, maar in 55' vallen ze net buiten budget.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:05
Tommie12 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:15:
1000€ is voor een 55' eigenlijk net iets te weinig.

Al die TV's hebben een 50 Hz paneel, en voor bewegende beelden is dat echt wel minder goed.

De Panasonic CX700 reeks en Samsun JU7000 zijn goede 100Hz TV's, maar in 55' vallen ze net buiten budget.
Hij kijkt veel sport (voetbal) en hij speelt veel games. Ik begrijp dat de 50Hz schermen dan wellicht wat tegen gaan vallen?

Een kleine toelichting: hij is geen audiofiel en op TV-gebied eigenlijk ook niet veeleisend, maar als de bewegende beelden gewoon niet goed zijn en het valt op, is het natuurlijk niet echt een optie.

Is dit wellicht wat?

pricewatch: Sony Bravia KDL-55W809C Zwart

Ik lees qua beeldkwaliteit goede verhalen. Design ziet er prima uit. Ik lees wel wat over software problemen en een trage TV-gids, maar volgens mij doet ie dat sowieso via zijn decoder.
Verder past ie precies in het budget :)

Join het GoT Pulse-Team!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:53
Ik heb net een Pana 55CX700E gescoord bij Art en Craft voor 1049€ (met beschadigde verpakking).

55' en 100 Hz, wordt vandaag geleverd.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:13
De "normale" versie van die TV is de pricewatch: Sony Bravia KDL-55W805C Zwart
Verder heb je nog een versie zonder 3D ondersteuning pricewatch: Sony Bravia KDL-55W755C Zwart

Qua beeldkwaliteit (Full HD, 100hz) zijn ze gelijk.

De wijzen komen uit het Oosten!