Ik zoek een?
Nieuwe Nvidia videokaart. Momenteel gebruik ik een AMD R7 260X en hoewel deze het nog goed doet heeft hij zeker zijn beperkingen (Assassin's Creed Syndicate was nog net speelbaar op 720p) Deze kaart zat bij mijn eerste systeem dat ik heb laten bouwen, en achteraf baal ik er van dat ik dit niet zelf heb gedaan. Een nieuwe videokaart stond al langer op mijn lijstje maar nu ik een Nvidia Shield K1 tablet heb gekocht heb ik ook een reden om er eindelijk een aan te schaffen.
Wat is je budget?
Ongeveer € 150 / € 200, maar ik weet dat dit een moeilijk bedrag is.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia, in verband met Gamestream naar de Shield K1 tablet.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is mijn huidige systeem:
Intel Core i5-4690 Boxed
Club 3D Radeon R7 260X royalQueen nw
Kingston KVR16N11S8K2/8
Gigabyte GA-H97M-D3H
Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB
Kingston SSDNow V300 120GB
Mijn primaire display is een 32 inch 1920x1080 Samsung TV.
Hierbij gebruik ik ook nog een oude VGA monitor (Medion MD 30999 PE). De PSU (460 Watt) en behuizing en optische drive zijn merkloos omdat ik de PC bij een lokale winkel heb laten bouwen.
Het systeem word nu vooral gebruikt om te gamen via Steam en om video te streamen via Plex en Netflix. Hij zal gebruikt gaan worden om de games via de Shield tablet naar mijn 4K TV. in de woonkamer te streamen. Heel af en toe moet ik eens iets in Photoshop doen, maar zwaar video en film bewerken doe ik niet.
Als ik zelf in de Pricewatch aan geef wat ik zoek kom ik op deze 2 kaarten uit:
pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING
pricewatch: MSI GeForce GTX 950 2GB Gaming 2G
Is 2GB voldoende? En wat is het werkelijke verschil tussen de kaarten? Is mijn budget een beetje reëel?
Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven.
Nieuwe Nvidia videokaart. Momenteel gebruik ik een AMD R7 260X en hoewel deze het nog goed doet heeft hij zeker zijn beperkingen (Assassin's Creed Syndicate was nog net speelbaar op 720p) Deze kaart zat bij mijn eerste systeem dat ik heb laten bouwen, en achteraf baal ik er van dat ik dit niet zelf heb gedaan. Een nieuwe videokaart stond al langer op mijn lijstje maar nu ik een Nvidia Shield K1 tablet heb gekocht heb ik ook een reden om er eindelijk een aan te schaffen.
Wat is je budget?
Ongeveer € 150 / € 200, maar ik weet dat dit een moeilijk bedrag is.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia, in verband met Gamestream naar de Shield K1 tablet.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is mijn huidige systeem:
Intel Core i5-4690 Boxed
Club 3D Radeon R7 260X royalQueen nw
Kingston KVR16N11S8K2/8
Gigabyte GA-H97M-D3H
Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB
Kingston SSDNow V300 120GB
Mijn primaire display is een 32 inch 1920x1080 Samsung TV.
Hierbij gebruik ik ook nog een oude VGA monitor (Medion MD 30999 PE). De PSU (460 Watt) en behuizing en optische drive zijn merkloos omdat ik de PC bij een lokale winkel heb laten bouwen.
Het systeem word nu vooral gebruikt om te gamen via Steam en om video te streamen via Plex en Netflix. Hij zal gebruikt gaan worden om de games via de Shield tablet naar mijn 4K TV. in de woonkamer te streamen. Heel af en toe moet ik eens iets in Photoshop doen, maar zwaar video en film bewerken doe ik niet.
Als ik zelf in de Pricewatch aan geef wat ik zoek kom ik op deze 2 kaarten uit:
pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING
pricewatch: MSI GeForce GTX 950 2GB Gaming 2G
Is 2GB voldoende? En wat is het werkelijke verschil tussen de kaarten? Is mijn budget een beetje reëel?
Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven.
[ Voor 5% gewijzigd door ArpieTech op 07-02-2016 17:15 . Reden: Lay-out ]