Beste,
Ik heb mijn c5 al een tijdje en het is een prima auto maar de standaard audio systeem is flut / is wel aan vervanging toe. De auto kan nog wel een aantal jaartjes mee.
Radio is nog de standaard vanuit de fabriek , speakers ook.
Radio gaat waarschijnlijk vervangen worden door de: JVC KD-R862BTE
specs:
4x 50W
4 x 22W (vermogen over de volle bandbreedte, met minder dan 1% THD)
http://www.jvc.nl/product.php?id=KD-R862BTE&catid=238
Wat past er in de auto:
2x tweeters + 2x 16,5cm voor
2x16,5 cm achter
Heel veel koffer ruimte voor amp / sub
Nu heb ik een hoop websites zitten afstruimen maar ik ben niet echt verder gekomen.
Wat voor een muziek luister ik:
- af en toe dance
- Pop
- Eminem o.i.d.
Het hoeft niet super hard allemaal maar gewoon goed geluid voor de types muziek die ik hierboven heb beschreven.
Budget is ~600 euro.
Vragen:
1. - Heb ik een losse versterker nodig , of voldoet de versterker in de radio voor goed geluid?
2. - Ik heb gelezen dat gezien de tweeters het slim is om een component speaker voor te doen ?
3. - Is een losse (actieve) subwoofer nodig voor goed (niet super hard) geluid ?
4. - Wat voor een speaker (type) is geschikt voor de achter deuren ?
5. - Kan iemand mij merken of vooral modellen adviseren die aan de bovenstaande eisen voldoen?
Ik zie JBL, HERTZ, FOCAL en DLS allemaal rondvliegen als merken maar om hier een keuze in te maken is lastig voor mij...
Ik zag op een ander forum dat iemand een DLS b6a gebruikt in zijn C5 a.d.h.v. advies van een audio zaak. Iemand hier ervaring mee?
Ben verder technisch dus kan alles zelf kwa installeren / instellen o.i.d.
Mvg,
Thijs
Ik heb mijn c5 al een tijdje en het is een prima auto maar de standaard audio systeem is flut / is wel aan vervanging toe. De auto kan nog wel een aantal jaartjes mee.
Radio is nog de standaard vanuit de fabriek , speakers ook.
Radio gaat waarschijnlijk vervangen worden door de: JVC KD-R862BTE
specs:
4x 50W
4 x 22W (vermogen over de volle bandbreedte, met minder dan 1% THD)
http://www.jvc.nl/product.php?id=KD-R862BTE&catid=238
Wat past er in de auto:
2x tweeters + 2x 16,5cm voor
2x16,5 cm achter
Heel veel koffer ruimte voor amp / sub
Nu heb ik een hoop websites zitten afstruimen maar ik ben niet echt verder gekomen.
Wat voor een muziek luister ik:
- af en toe dance
- Pop
- Eminem o.i.d.
Het hoeft niet super hard allemaal maar gewoon goed geluid voor de types muziek die ik hierboven heb beschreven.
Budget is ~600 euro.
Vragen:
1. - Heb ik een losse versterker nodig , of voldoet de versterker in de radio voor goed geluid?
2. - Ik heb gelezen dat gezien de tweeters het slim is om een component speaker voor te doen ?
3. - Is een losse (actieve) subwoofer nodig voor goed (niet super hard) geluid ?
4. - Wat voor een speaker (type) is geschikt voor de achter deuren ?
5. - Kan iemand mij merken of vooral modellen adviseren die aan de bovenstaande eisen voldoen?
Ik zie JBL, HERTZ, FOCAL en DLS allemaal rondvliegen als merken maar om hier een keuze in te maken is lastig voor mij...
Ik zag op een ander forum dat iemand een DLS b6a gebruikt in zijn C5 a.d.h.v. advies van een audio zaak. Iemand hier ervaring mee?
Ben verder technisch dus kan alles zelf kwa installeren / instellen o.i.d.
Mvg,
Thijs