Cel566 voltage moet zo hoog ;/

Pagina: 1
Acties:

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
AARRGGHHH!!!
Ik kan er echt niet meer tegen :/

Iedereen verteld blij hoe ze hun Cel566 met standaard voltage op 850Mhz hebben gekregen

en ik heb echt ALLES geprobeerd :/

Ik geloof dat de titel van deze thread toch zeer ongepast is voor mij:/

Maar is de enige verklaring voor mij dat ik gewoon pech heb gehad en een gare cellie heb?

Ik heb zon soltek converter, ik heb alle jumpers gewoon laten zitten, en de voltage jumpers op aut-detect gezet, kan ik hier misschien iets fout hebben gedaan?

Ik vinnet het echt zwaar kut dat ik hem niet hoger dan 850 Mhz krijg :/ Ik kan het voltage ECHT NIET lager dan 1.85 volt doen, dan crashed mijn pc nl. in Windows al bij het opstarten.

Degene die mij helpt dit op te lossen ben ik ZEEEEEEEEEEEER dank baar:}

Verwijderd

Ik vind persoonlijk dat al die mannekes es moeten stoppen met dat gezeik dat ze hun Cel566 niet hoger dan 850 krijgen!!
Allejesus man ga effe wat anders zoeken om over te zeiken, ik heb er ook eentje besteld en ik zou al helemaal door het plaffon springen als hij die 850 maar haalt!! Dat is gvd 1,5 keer zo snel dan wat je der voor betaald heb idioot! Wees godverdomme blij.
Ik moet zeggen dat ik nog niet veel verhalen heb gelezen ook over dat men die 566 op een hogere snelheid heb draaien dan 850 trouwes dus begrijp niet zo wat er nou toch te zeiken valt. Uiteraard is het leuk als hij NOG sneller kan dan de belachelijke snelheid die hij in principe al nooit zou moeten halen, maar ga dan niet zitten "AAARRRGGG-en" en zeiken over dat je der niet meer tegen kan dat hij op 1,85 volt moet staan wat ook al niet zo erg hoog is. Gooi em dan lekker op 2,0 volt of hoger, en koelen maar die handel. Smelt ie weg kan je WEER gaan zitten zeiken en AAARRRGGG-en

• Aphax
Ga eerst ff aan paar uurtjes slapen en doe deze reactie dan maar over.

Wind je niet zo op man, ik ben ook superblij dat dit ding zo hoog komt. Enige wat ik met deze post wil bereiken is nog meer Mhz eruit pompen wat helemaal geen slechte zaak is. Een echte tweaker wil tenslotte altijd meer. :]

Mzl

Verwijderd

Mijne boot windows ook pas vanaf 1,80 V op 850 MHz. De games draaien pas echt stabiel op 2,00 V...
Ik gebruik nu nog wel de standaard koeler. Misschien koop ik nog wel een Orb om de laatste MHz's eruit te persen ;)

Op zichzelf ben ik best tevreden met 850 MHz voor fl 272,- ! :)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
welke week heb je?

Verwijderd

FPO/Batch # L015A643, volgens mij is dat week 15.
Pack date: 17 Juni 2000

Hoezo?

• Aphax
Barry,

Geinig, mijn week is ook 15 en pack is dus ook 17 Juni :] en FPO/BATCH = L015A643

Dan zullen er wel meer mensen met deze pack date er last van hebben...

Wal grappig dat onze cpu's vrijwel identiek zijn dan :]

Verwijderd

Waar kan je al deze info allemaal vinden ?

"FPO/Batch # L015A643, volgens mij is dat week 15.
Pack date: 17 Juni 2000"

Staat dat allemaal op dat processortje? En wat kan je met die informatie dan?

• Aphax
Soms zijn een aantal processoren van een bepaalde periode beter dan de andere, je kan uit die code (FPO/BATCH) achterhalen waar en wanneer je processor is gemaakt.

Deze is onder andere te vinden op de printplaat van de cpu zelf en op de verpakking (als je een boxed versie hebt)

BV: L015A643

Daar staat de L voor uit welke fabriek de cpu komt, de 0 voor in welk jaar de cpu is gemaakt (2000 in dit geval) en de 15 voor het weeknummer.

PS. Dat van die pack date stond gewoon op de verpakking ;]
Pagina: 1