Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Beltie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-07-2024
Ik zoek een?
Smartphone
Het merk maakt mij niet uit. (liever geen Samsung wegens slechte ervaringen er mee te hebben)

Wat is je budget?
Rond de €350,00 (mag iets hoger maar lager mag ook)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
1. Android
2. Goede Camera met flits
3. Goed RAM geheugen liefst rond de 2GB
4. Vergelijkbaar met een Samsung S5 mini.
5. Geen Samsung
6. Zonder abonnement
7. Rond de 5"
8. Moet tegen een stootje kunnen (liefst ook water dicht)
P.S. Omdat ik hem ook veel met het werk gebruik (zit in de Agrarische sector)

Wat heb je zelf al gevonden?
Huawei P8 lite
Sony Z3 Compact

Wat zouden jullie me aanraden???

Beste antwoord (via Beltie op 11-02-2016 16:08)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
Tussen de Sony Z3c en de Huawei P8lite zou ik de Sony kiezen. Sony heeft de update naar Android 6 aangekondigt, en er is goede custom rom support als je dat wil gaan doen, camera is ook gewoon goed, en last but not least, 4G ondersteuning op de Sony is beter.
Hier een vergelijk van de specificaties:
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=6538&idPhone2=7201

Alle reacties

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-11 20:30
Zelf vind ik de Xiaomi Mi4c een mooi toestel, maar dan heb je waarschijnlijk geen 4G in Nederland. Verder is de nieuwe Oneplus X een mooi toestel.

Stootvast/waterdicht is altijd lastig. Ze zijn er wel, maar ook niet onverwoestbaar. Via de pricewatch kan je ze gemakkelijk vinden en daaruit is de Samsung Galaxy XCover 3 is inmiddels ook al een tijdje uit en is wat beter dan de vorige modellen. Maar de hardware blijft duur t.o.v. de concurrentie.

Zelf heb ik een Honor 6 gekocht 1,5 jaar geleden. Voordeel vond ik toen de compactheid, de 3.000 mAh accu en redelijk goede camera. Krasvast/waterdicht is het niet. Maar als je een tempered screen protector op de voorkant plakt en een plastic protector op de achterkant kan hij wel een stootje hebben. Voordeel van de Honor 6 vind ik nu dat Huawei/Honor best wat modellen heeft gelanceerd zonder dat het echt populair is. Hierdoor is de Honor 6 qua hardware nog prima, maar niet veel mensen kopen graag een gedateerd toestel. Om die reden kosten ze 2e hands nog +- 150 euro, terwijl hij in de benchmarks redelijk mee komt met toestellen met een Snapdragon 800/801, waarvan die toestellen vaak een stuk duurder zijn.

Werk zelf toevallig ook in de agrarische sector, maar zorg er zelf voor dat het scherm altijd naar mijn been toe is wanneer in het toestel in mijn broekzak hebt, dan heb je minder kans op een gebroken scherm als je ergens tegen aan loopt/staat. Voordeel van een goedkoop/2e hands toestel is dat het niet echt een ramp is als hij kapot gaat.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Je zou ook kunnen kijken naar de Motorola Moto G (3rd generation, 16GB variant, die heeft 2 GB RAM). Hij is waterdicht en bevalt mij prima. :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-11 13:50

..Christiaan..

..zwll..

Geekbuying heeft de ZTE Blade S6 in de aanbieding voor ongeveer € 135,-. Aanbieding duurt meestal niet lang.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • Beste antwoord

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
Tussen de Sony Z3c en de Huawei P8lite zou ik de Sony kiezen. Sony heeft de update naar Android 6 aangekondigt, en er is goede custom rom support als je dat wil gaan doen, camera is ook gewoon goed, en last but not least, 4G ondersteuning op de Sony is beter.
Hier een vergelijk van de specificaties:
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=6538&idPhone2=7201

• Beltie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-07-2024
Ik heb geen informatie meer nodig ik heb een ander toestel gekocht.
Het is de Sony Xperia Z3 Compact geworden.
Pagina: 1