[PC-Headset] Keuze uit 12: draad/draadloos, stereo/surround?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Hallo daar, geïnteresseerde in dit topic. :+
Hopen dat dit in het goede forum staat. Keuze tussen deze en Audio en HiFi.
Inmiddels 9 keuzes ipv 12 :+.

Achtergrondinformatie (mag geskipt worden):
Zomer 2013: voor twee, misschien drie tientjes een of andere headset gekocht voor mijn PC/PS3, van een of ander onbekend merk, PDP Afterglow. Geen idee meer waarom, maar op Amazon UK gekocht (volgens mij moest ik iets anders hebben dat alleen op Amazon UK te koop was - doet er niet toe). Het kreeg op Amazon uitstekende reviews, dus zo gelezen en zo gekocht. Na een jaar bleek er een kabeltje in de linkerdraad kapot te zijn: helft van het geluid werkt niet. Garantie was er nog, maar toch zelf geprobeerd op te lossen, lukte niet. Mailcontact met de support van PDP Afterglow gehad, keurig binnen een week gratis een vervanger gekregen, dezelfde soort. En ja hoor: na nog geen half jaar was er weer een kabeltje kapot. Deze keer lukte het wel om het zelf op te lossen, al was dat na een week al weer kapot. Weer contact met de support, "omdat het zó snel kapot is gegaan bieden wij jou gratis een ander product aan". Nou, prima deal, ik kreeg gratis deze headset opgestuurd die ik tot op de dag van vandaag nog gebruik.

Waarom wil ik een andere headset?
Ik ben gewoon toe aan een headset van goede kwaliteit. Mijn huidige headset levert op zich prima geluid (denk ik, maar er is vast wel beter geluid te koop), maar het zijn de kleine dingen waar ik mateloos gestoord van begin te worden. Ruis, hopeloze in-line controls, dubbele draad (elk oor 1), lichtjes waren in het begin leuk maar nu irritant. En de twee ergste van allemaal:
- de USB-kabel moet op een specifieke manier in mijn USB-poort worden gestopt, om deze goede positie te vinden ben ik meestal wel een minuut bezig. Stop ik hem er helemaal in, zoals hoort, dan krijg ik om de seconde dat de headset er uit schiet. Héél hinderlijk. De USB-kabel zit er dus half in, dan schiet de headset er niet uit.
- omdat de headset er half in zit, trek ik hem er ontzettend vaak per ongelijk uit. En dan weer opnieuw instellen... het versterkt elkaar.

Reden genoeg dus om eens op zoek te gaan naar een headset van hogere kwaliteit.

Wat is je budget?
Ik heb in principe een onbeperkt budget... maar ik zat te denken aan een budget van rond de €100. Dit betekent overigens niet dat alle €100 geïnvesteerd moet worden.

Waar ga je de headset voor gebruiken?
Hoofdzakelijk voor het spelen van games, op dit moment games zoals BF, CoD, Far Cry en NFS.
Daarnaast luister ik vaak muziek (van hardstyle tot punkrock/poppunk/alternatieve rock, drumstep, DnB, house, of gewoon radio), een beetje bass vind ik wel lekker.

Wat heb ik al gevonden, en waarom juist deze?
Bij het zoeken naar headsets ben ik gaan zoeken in vier categorieën: bedraad/draadloos en stereo/surround. Draadloos + stereo viel eigenlijk al gelijk af: daar is niets interessants te vinden en bovendien heb je voor net zo veel geld een draadloze surround headset. Mijn gekozen headsets berusten vooral op (Tweakers/YouTube) reviews.

Categorie 1: Bedraad + stereo, de goedkoopste headsets.
pricewatch: Sharkoon GSone
+ veel kwaliteit voor weinig geld
+ volumeknop op de headset zelf (!!)
+ tilt-mute microfoon
- lelijke microfoon

pricewatch: Logitech G230 Stereo Gaming Headset
+ vrienden van mij zijn positief over de G230
+ goed geluid
- draagcomfort

pricewatch: Kingston HyperX Cloud Zwart
+ héél veel positieve reviews en aanradingen
+ strak uiterlijk
+ twee soorten earpads (zelf vind ik leer in de winter fijn, maar in de zomer lijken de stoffen earpads mij fijner)
- aan de dure kant voor een bedrade stereo headset

Categorie 2: Bedraad + surround, de middenklasse
pricewatch: Asus Orion PRO
+ in-line controls goed afgewerkt
+ strak uiterlijk
+ stiekem ben ik fan van ASUS

pricewatch: Kingston HyperX Cloud II Red
+ opvolger van de extreem populaire HyperX Cloud (1)
+ in feite een Cloud 1 met surround via USB
+ zie punten van Cloud 1
- cloud 1 €20 goedkoper, maakt surround een dure luxe

pricewatch: Corsair Gaming VOID USB Carbon
+ zéér positieve reviews
+ draagcomfort
+ ziet er erg vet uit
+ RGB ben ik geen fan van, liefst zo min mogelijk lichtjes, gelukkig is dit uit te schakelen
- voor €20 meer heb je de draadloze variant

pricewatch: Logitech G35 Gaming Headset
+ controls op de oorschelp (ik heb stiekem een pesthekel aan in-line controls :+ )
+ profiles
+ draagcomfort
+ 4,5/5 score uit freaking 98 reviews!
- duur

Categorie 3: Draadloos + surround, de duurste. Eigenlijk geldt hier dat het draadloze varianten zijn van de VOID USB en G35.
pricewatch: Corsair Gaming VOID Wireless en
pricewatch: Logitech Wireless Gaming Headset G930.
Ik ben erg benieuwd hoe draadloos mij bevalt, zeker omdat al mijn vorige headsets problemen met de draad kende. Echter heb ik mijn twijfels bij de stabiliteit van het bereik en de accu. Ook de prijs is flink, dus vandaar dat ik mij toch afvraag of draadloos de beste optie is.

Waar het dus eigenlijk op neerkomt...
Draadloos lijkt mij een leuke afwisseling op al mijn oude bedrade headsets. Zeker aangezien mijn laatste 3 headsets allemaal problemen kennen in de kabels. De prijs hiervoor is echter flink.
Surround geluid kan goed van pas komen in Battlefield/CoD, maar ook hier betaal je een redelijke meerprijs voor enkel en alleen surround (zie bijv. Cloud 1 / Cloud 2).

Wat lijkt jullie de beste keuze? Iene miene mutte doen? Ik heb geen idee. :+
Of anders gezien: welke zijn, om welke reden dan ook, toch geen goede optie? Dan kan ik weg gaan strepen.
Of gewoon blindweg de menigte volgen en een Cloud 2 kopen?
Ik ben benieuwd naar wat input van anderen: opmerkingen, dingen die ik verkeerd zie, alternatieven, of dingen die ik vergeet. :)

Informaticus of vakkundig Googler?

Beste antwoord (via TheTinusNL op 27-02-2016 16:00)

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ik blijf erbij dat als je niet op een paar euros hoeft te kijken een Cloud I (of II) een uitstekende koop is. Beetje kuddegedrag wellicht, maar de Cloud is wat de Siberia V2 een paar jaar terug was: de go-to headset. Er valt gewoon weinig op dat ding aan te merken en vooral de I zet alle headsets die maar ietsje goedkoper zijn onder druk vanwege de voordelen mbt geluidskwaliteit en bouwkwaliteit. Als je voor Corsair VOID gaat dan voelt de 20 euro meerprijs voor de wireless niet als gek veel, en dan heb je inderdaad voor iets meer geld het gemak van draadloos, af en toe aan het kabeltje om te laden, en klaar. Maar goed, dat zal je echt zelf moeten beslissen of je dat fijn vindt, voor de geluidskwaliteit (Boven de clouds) hoef je dat niet te doen.

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:06

br00ky

Moderator Harde Waren
TheTinusNL schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:04:

[small]Hopen dat dit in het goede forum staat. Keuze tussen deze en Audio en HiFi.
Nope, Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!). Schopje naar CAA.

• TheTinusNL
  • Niet online
Componenten Aankoop Advies...?
Afbeeldingslocatie: http://i62.photobucket.com/albums/h106/TheTinusNL/componenten_zpseaglcwkh.png
Oké dan. :+
Bedankt voor het verplaatsen. :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:06

br00ky

Moderator Harde Waren
Beter zou een categorie "randapparatuur aankoopadvies" zijn, maar zolang die er niet is, hoort die hier ;).

Acties:
  • Beste antwoord

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ik blijf erbij dat als je niet op een paar euros hoeft te kijken een Cloud I (of II) een uitstekende koop is. Beetje kuddegedrag wellicht, maar de Cloud is wat de Siberia V2 een paar jaar terug was: de go-to headset. Er valt gewoon weinig op dat ding aan te merken en vooral de I zet alle headsets die maar ietsje goedkoper zijn onder druk vanwege de voordelen mbt geluidskwaliteit en bouwkwaliteit. Als je voor Corsair VOID gaat dan voelt de 20 euro meerprijs voor de wireless niet als gek veel, en dan heb je inderdaad voor iets meer geld het gemak van draadloos, af en toe aan het kabeltje om te laden, en klaar. Maar goed, dat zal je echt zelf moeten beslissen of je dat fijn vindt, voor de geluidskwaliteit (Boven de clouds) hoef je dat niet te doen.

• TheTinusNL
  • Niet online
Foritain schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:05:
Bedankt voor de reactie, dit bevestigt mijn eerste gedachten ook goed. Ik had namelijk al in gedachten om gewoon een Cloud of Wireless VOID te kopen, maar alternatieven waren er genoeg. En als gierige Hollander ga je dan uiteraard twijfelen. :+
Nu nog even beslissen of ik virtual 7.1 de meerprijs van €25 waard vind en zo ja, of ik een extra bedrag van €25 wil neerleggen voor een draadloze headset. :)

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-02 11:56

Oxigeon

En zo is dat!

Ik weet niet echt in welk topic ik dit moet vragen. Maar na de zoekfunctie lijkt me dit eigenlijk wel de geschikte topic. Ik heb eigenlijk zoon beetje dezelfde wensen als de topicstarter. En sta op het punt om me een Kingston HyperX Cloud II aan te schaffen.

Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat deze prima werkt op de PS4? Ik lees namelijk op veel sites dat deze niet werkt en ook op veel sites dat dit wel gewoon werkt. Dus mijn vraag eigenlijk. Werkt hij nou wel of werkt hij nou niet?

2e vraag is eigenlijk of deze headset ook op een tv is aan te sluiten op een tv waar alleen 2 tulp uitgangen zitten. En dan bedoel ik dus het volgende:
TV met tulpuitgang---> Kabeltje 2x Tulp male naar jack 3.5 female ---> jack 3.5 verlengkabel---> headset.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 15:24

Deathchant

Don't intend. Do!

Al eens gekeken naar de Roccat Kave 5.1 XTD analog? Is weliswaar bedraad, maar ook écht 5.1 surround waar je in battlefield toch wel je voordeel mee haalt (ik wel in ieder geval).
Nu 69,99 bij bol.com:
https://www.bol.com/nl/p/...NLTWE002012-OR525YH6NVGAY

Ik heb em zelf ook.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-02 11:56

Oxigeon

En zo is dat!

Ik vraag me af of bovenstaande wel werkt op de ps4. Tevens zoek ik eigenlijk ook een headset waar ook een jack in moet. Dit zorgt er dan ook voor dat ik deze kan gebruiken op de headphone aansluiting op de tv

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Pagina: 1