Heineken en Grolsch font

Pagina: 1
Acties:
  • 1.715 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28742

Topicstarter
Ik ben op zoek naar het heineken en grolsch font. Als iemand me kan helpen.. Graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

d'r staat een speciaal voor dit doeleinde geopend topic een paar regels onder je.
Daarin kan je vast ook wel een site vinden die het heeft, er is recentelijk nog omgevraagd.

edit:
hmm, topic was al achter de horizon verdwenen..d'r wordt teveel gepost in W&G..
dit is um trouwens

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:57
In dat topic staat nog geen antwoord op bovenstaande vraag naar de bierfonts. Is er iemand die WEL weet waar het Heineken font te d/l is?

Bij voorbaat dank.

@WIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Dan stel je de vraag toch in het eerder door hangloozz genoemde topic ipv van het nog een keer daarbuiten posten. Hier krijg je geen antwoord, daar maybe wel als iemand het weet.

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24491

Op maandag 10 september 2001 01:11 schreef Yellow het volgende:
Dan stel je de vraag toch in het eerder door hangloozz genoemde topic ipv van het nog een keer daarbuiten posten. Hier krijg je geen antwoord, daar maybe wel als iemand het weet.
sluit me aan bij Yellow en voeg daar nog wat aan toe, Het Heineken fotn is geen font maar een "geconstrueerd" lettertype dit betekend dus dat er geen volledige fontset van te downloaden is, zie het maar als een Logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:57
Ik vond dat in het andere topic dus alleen maar fonts werden gevraagd en dat vrijwel niemand een antwoord had op de gevraagde fonts. Vandaar dat ik dit in een apart topic wilde houden. Maar ik zal de vraag ook nog wel een keertje in het andere topic plaatsen

@WIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
lees de neukende faq, namelijk:

-geen naam or something plaatsen onder je post
-er is een apart topic voor al je "ik zoek dit en dat font vragen"

en verder, als heineken idd geen bestaand lettertype is ie waarschijnlijk wel nagemaakt en anders moet je um zelf maken. kan heel simpel met een gratis progje op bijv download.com je hoeft alleen maar het plaatje erin te gooien en dat ding maakt er een lettertype van (van de letters die op dat plaatje staan, de rest van de letters probeert ie zelf te benaderen, lukt niet altijd even goed :) ). ben vergeten hoe het heet en heb geen zin om te zoeken aangezien je zelf ook niet overal te moeite voor neemt ;) maar je vindt het vast wel met een beetje creatief searchen op download.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Hoeveel letters moet je dan hebben om een heel setje ervan te brouwen?

Kannie met A al een setje van ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ of heb je ABC nodig voor ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ of heb je ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ nodig om ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ te maken?

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op maandag 10 september 2001 01:32 schreef Yellow het volgende:

Kannie met A al een setje van ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ of heb je ABC nodig voor ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ of heb je ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ nodig om ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ te maken?
hoe meer letter hoe beter, maar het kan dus ook met 1. maar zoals ik al zei "probeert" ie de andere letters te benaderen door de specifieke eigenschappen van de aangeleverde letters te bestuderen alleen lukt dat niet altijd even goed (en zeker niet met 1 aangeleverde letter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Dan is het zekers wel een cool tooltje om maar eens mee te experimenteren, zeker voor in het hoe heet dit font topicje waar een boel mensen kennelijk veel intesse tonen in bepaalde logo letters.

* Yellow|A gaat nu maar 's slapen, want heeft morgen toch wel weer ergens in de middag college

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op maandag 10 september 2001 01:40 schreef Yellow het volgende:
Dan is het zekers wel een cool tooltje om maar eens mee te experimenteren, zeker voor in het hoe heet dit font topicje waar een boel mensen kennelijk veel intesse tonen in bepaalde logo letters.
...
ik zal eens proberen of ik de naam nog ergens kan vinden, heb het zelf maar heel ff gebruikt om mun eigen lettertypes te maken, en die optie zat er dus bij. maar nogmaals, stel je er niet te veel van voor want meestal kreeg je óf raar vormgegevn letters óf standaard lettertypes met een kleine verandering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:57
Op maandag 10 september 2001 01:32 schreef Yellow het volgende:
Dat is toch niet aan de orde? Je hebt het woord "Heineken", en dat zijn simpelweg de letters waar je het dan mee moet doen. Niemand die weet hoe de rest van het alfabet er dan uitziet, dus je kunt knutselen wat je wilt.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op maandag 10 september 2001 03:15 schreef Anders het volgende:

[..]

Dat is toch niet aan de orde? Je hebt het woord "Heineken", en dat zijn simpelweg de letters waar je het dan mee moet doen. Niemand die weet hoe de rest van het alfabet er dan uitziet, dus je kunt knutselen wat je wilt.
nee, niemand die het precies weet. maar je kan de rest van de letters wel (gedeeltelijk) proberen af te leiden uit de aangeleverde letters.

als je bijv. een de abcde van een lettertype krijgt aangeleverd en die letters zijn heel erg vierkant (om maar iets te noemen :) ), dan kan je de rest van de letters wel degelijk goed benaderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Je moet het toch echt met het andere topic doen, overigens is het zo dat dergelijke corporate fonts meestal niet uit handen worden gegeven en mocht je dergelijke fonts vinden dan zijn ze vaak door iemand met teveel tijd gemaakt of 'per ongeluk' op het net gekomen.

Ik zou zeggen, als je ze nodig hebt om ook iets voor Heineken danwel Grolsch te maken, stuur een mailtje naar de desbetreffende reclamebureau's of de marketingafdeling van de brouwers.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.