Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 13:09
Sinds gisteren heb ik een Chromecast 2, en dit werkt perfect op alle TV's zolang ik het geheel direct op de TV aansluit. Als ik het echter via mijn Sony HT-XT1 soundbar aansluit op een Sony KDL-32W705B dan komt er geen beeld uit. Geluid gaat wel goed, maar ik heb enkel beeld als ik het geheel direct aansluit op de TV.

Aangezien andere manieren van aansluiten wel goed gaan verdacht ik een configuratiefout in de soundbar, maar ook na een system reset daarop blijft het probleem bestaan. De reden om het niet direct op de TV aan te sluiten is dat ik dan geen audio via de soundbar krijg. Dat is wel weer te omzeilen via een optische audio kabel, maar dat is minder mooi in mijn ogen...

Iemand ervaring hiermee?

[ Voor 56% gewijzigd door Xudonax op 07-02-2016 12:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:23
Als je de Chromecast op de soundbar aansluit dan zou het een kwestie moeten zijn van de juiste input selecteren op de soundbar EN op de tv, sluit je de Chromecast op de tv aan dan zou je ook geluid moeten krijgen op de soundbar dmv je ARC (Audio Return Channel) aansluiting , kwestie van juiste instellingen lijkt me (vooral voor je geluid) beeld lijkt me niet zo'n probleem eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Het geluid gaat gewoon goed, en de inputs staan ook goed. De TV staat op HDMI2 (dat is de ARC aansluiting), en de soundbar staat op HDMI1, waar de Chromecast in zit. Ik heb zojuist nog geprobeerd om HDMI CEC uit te zetten op de soundbar, in de hoop dat daar simpelweg iets fout liep, helaas leverde dit geen andere situatie op. Ook als ik HDMI passthrough aanzet op de soundbar dan komt er geen video door.

Ondertussen heb ik het probleem gevonden... Ik heb een hele berg haakse HDMI adapters die ik al tijden gebruik, en schijnbaar zijn er enkele hiervan defect. Er komt wel audio doorheen, maar geen video (meer?). Alles direct op de soundbar zonder haakse adapters en het gaat wel goed. Derp :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:23
ah kijk , opgelost dus al , misschien werken die adapters niet lekker in de soundbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-07 12:53
Volgende keer je vraag misschien even in het Chromecast topic stellen :) Google Chromecast - Deel 1

Gear | Last.fm | twitch.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
cardwizard schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:11:
ah kijk , opgelost dus al , misschien werken die adapters niet lekker in de soundbar
Niet helemaal... Ik had ze over het hoofd gezien toen ik de soundbar verplaatste, en ze op die manier gesloopt omdat de HDMI kabels achter de kast bleven hangen 8)7
DarkElement schreef op zondag 07 februari 2016 @ 18:09:
Volgende keer je vraag misschien even in het Chromecast topic stellen :) Google Chromecast - Deel 1
Bij het zoeken op "Chromecast" kwamen er zoveel resultaten naar boven dat ik dat topic niet gezien had ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-07 12:53
No problem, was alleen als tip bedoelt :) stond gewoon op de 1e pagina in het subforum namelijk een paar topics onder deze. hehe

[ Voor 4% gewijzigd door DarkElement op 07-02-2016 19:04 ]

Gear | Last.fm | twitch.tv

Pagina: 1