Aankoophulp gevraagd - dev-laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRien
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-05 17:12
Hey'all,

4,5 jaar geleden kocht ik m'n huidige laptop: een HP probook 4530S. Die heeft z'n beste tijd wel gehad, dus het is tijd voor vervanging.

Mijn budget: zo'n €900. Ik gebruik m'n laptop voornamelijk om op te developen (want dat doe ik meestal niet thuis). Thuis heb ik een desktop voor eventueel gaming/grafische bewerking. Ik zit te kijken naar een ultrabook omdat ik die makkelijk mee kan nemen in een rugzakje en ze gangbaar veel batterijduur hebben. Aangezien ik erop ga devven (voornamelijk web) wil ik hem op z'n minst dual booten met Linux, maar misschien dat Windows wel helemaal niet hoeft.

Ik heb gekeken in de laatste LBBG en daar wordt een Asus Zenbook UX305CA aangeraden. Maar als ik die naast een HP Envy 13-d010nd zet, dan lijkt de HP Envy veel betere specs te hebben. Dus vandaar dat ik maar niet blind op de BBG vertrouw.

Welke laptop zouden jullie me aanraden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Mocht je per trein reizen en hem daar willen gebruiken, neem maximaal 13 inch, dan kan je je laptop redelijk goed kwijt op zo'n tray in de stoel voor je en toch nog goed je scherm zien als je dat schuin zet.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 550385

Persoonlijk ben ik niet zo fan van ultrabooks, ze lijken leuk vanwege de 'lange batterijduur' en 'dunne behuizing', maar je betaalt wel de hoofdprijs. Voor het geld van een ultrabook, kan je betere onderdelen krijgen in een normale laptop.

Qua merken is het moeilijk om wat te adviseren, aangezien dat verschilt per persoon. Mijn ervaringen van HP laptops zijn werkelijk waar verschrikkelijk, maar er zijn ook wensen die er helemaal weg van zijn. Je zou zelfs nog kunnen overwegen een goedkope Apple Macbook/Macbook Air te nemen (voor 100 euro meer) of een 2de hands. Dan weet je zeker dat je een goede batterij hebt.

Als je niet zo'n Apple-fan bent en liever met Windows werkt, dat kan natuurlijk ook, dan zou ik voor een Asus kijken als je rond de 900 euro wilt blijven.

Succes met kiezen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRien
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-05 17:12
Apple is best wel een no-go voor mij ja. Teveel vendor lock-in om maar mee te beginnen. Het hoeft ook niet per se een ultrabook te zijn, maar die zijn wel lekker portable (en +/- 13" is ook wel fijn).

Ik heb zelf inderdaad wel goede ervaringen met HP, maar sta dus ook zeker open voor alle andere opties (behalve Apple :-P).