[GTS 250] Videokaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:44
Mijn vraag

Gisteren is de ventilator van mijn videokaart eraf gevallen, ik hoorde wat gerommel in de kast. Ik heb toen met behulp van speedfan gekeken op welke temeratuur die stond. Dat was 130 graden, pc uitgezet en maar even laten afkoelen.

Ik heb gepoogd te ventilator er weer op te zetten maar dit werkte niet, toch de kaart er weer in gezet om een aantal documenten te backuppen voor gebruik op mijn laptop. Maar toen ging de pc niet meer aan. De eerste keer gaf die een stroomstootje door de pc waardoor de ventilatoren een kwart slag draaiden maar de keren daarna niet meer. Dit geldt voor beide slots op het moederbord. Zonder videokaart gaat die wel aan, maar begint het moederbord (logisch ook) te piepen dat er geen videokaart inzit.

Het lijkt mij dat de videokaart gewoon stuk is of zie ik iets over het hoofd en is het niet de moeite van vervangen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Mijn trouwe desktop stamt al uit 2008 en bestaat uit de volgende onderdelen

Moederbord: Asus P5KC
Processor: Intel Core 2 Duo E8400 3Ghz
Videokaart: Gigabyte GTS 250

Beste antwoord (via S-te-fan op 07-02-2016 11:44)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:10
Ik verwacht ook je grafische kaart. Zou als je weinig nodig hebt en niet gamed, gewoon een goedkope kopen. Even kijken welk slot.

Zonder heatsink brand dede chip waarschijnlijk heel snel door.

pricewatch: Asus GT610-SL-1GD3-L
Nieuwer en sneller, alhoewel je dat wellicht niet nodig hebt. Zit geen fan op overigens.
De goedkoper zijn gt210 namelijk.
Volgens mij werkt je pc verder dan nog gewoon. Of de koeler moet je moederbord geraakt hebben met vallen.

Zie mijn laatste post.

[ Voor 68% gewijzigd door Arunia op 07-02-2016 12:07 ]

Alle reacties

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Viel enkel de ventilator eraf of heel de heatsink? Zonder heatsink zal de kaart sowieso niet werken. Zonder ventilator kan het nog werken indien je een grote ventilator op de heatsink richt.

Acties:
  • Beste antwoord

• Arunia
Ik verwacht ook je grafische kaart. Zou als je weinig nodig hebt en niet gamed, gewoon een goedkope kopen. Even kijken welk slot.

Zonder heatsink brand dede chip waarschijnlijk heel snel door.

pricewatch: Asus GT610-SL-1GD3-L
Nieuwer en sneller, alhoewel je dat wellicht niet nodig hebt. Zit geen fan op overigens.
De goedkoper zijn gt210 namelijk.
Volgens mij werkt je pc verder dan nog gewoon. Of de koeler moet je moederbord geraakt hebben met vallen.

Zie mijn laatste post.

[ Voor 68% gewijzigd door Arunia op 07-02-2016 12:07 ]

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:44
Voor dat geld is het wel de moeite om het te proberen ook. Nieuwer en sneller is bijna niet nodig. Op een spelletje cities skylines na wordt de pc verder niet belast.

• Arunia
S-te-fan schreef op zondag 07 februari 2016 @ 11:47:
Voor dat geld is het wel de moeite om het te proberen ook. Nieuwer en sneller is bijna niet nodig. Op een spelletje cities skylines na wordt de pc verder niet belast.
Als hetgeen jij doet met je oude kaart al voldoet. Dan zou ik er idd niet teveel geld aan uitgeven.
Aan de hand van spellen moet ik even kijken of die 250 vs 610 een goede wissel is.
Voordat je besteld dus.

Die 610 is schijnbaar wel langzamer.
Tweedehands hier:
V&A aangeboden: XFX GeForce 250 GTS 1024MB DDR3 Standard
Dan heb je bijna hetzelfde.
Of voor 50 euro deze:
V&A aangeboden: Asus ENGTX560 DC/2DI/1GD5
Die is veel sneller of deze:
V&A aangeboden: Palit GeForce GTX 650 1GB GDDR5

De 560 zou sneller moeten zijn dan de wat nieuwere 650.
De 560 krijgt 3000 punten op een benchmark en de 650 1800. Dus als je moet kiezen, neem dan de 560.

Nieuw is er iig geen optie binnen een lage prijs. Ofwel, tot 60 euro.

[ Voor 121% gewijzigd door Arunia op 07-02-2016 12:06 ]