Reacties onder user reviews geven geen karma voor badges

Pagina: 1
Acties:

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Misschien dat dit een bewuste keuze is, maar het viel mij op dat reacties onder gebruikersreviews wel gewoon karma geven op basis van reactiescore, maar dat de daarmee verdiende karma niet mee telt voor de relevante karmabadges.

Als dit een bewuste keuze is, dan zou ik dat nog kunnen voorstellen voor +1 reacties; veel reacties onder gebruikersreviews zijn complimentjes en reacties daarop van de auteur die in de meeste gevallen dan allemaal op +1 komen te staan. Maar er zijn ook vaak genoeg reacties met een score van +2 of +3 die wel echt inhoudelijk zijn. Vandaar dat dit mij eerder een bug lijkt dan een featurerequest, want ik kan me niet voorstellen dat dit een bewuste keuze is.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat heb je goed gespot. Het is geen bewuste keuze, we zijn domweg vergeten de speciale situatie van productreviews (relatief t.o.v. alle andere relaties met producten) op te nemen in het systeem. De productreviews zelf krijgen dus wel karma per entiteit (en dus tellen ze mee voor de badges), maar de reacties erop inderdaad uiteindelijk niet.

• Kid Jansen
  • Niet online
Als dit wordt aangepast wordt het zeker pas voor bestaande reacties doorgevoerd bij een nieuwe herberekening?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Uiteraard, hoe wil je anders karma kunnen krijgen als er geen herberekening wordt gedaan nadat de formule is aangepast? ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Kid Jansen
  • Niet online
Dus als dit wordt gewijzigd zal het voor bestaande reacties waarschijnlijk pas begin juli zichtbaar worden, aangezien er 4 januari een complete herberekening is geweest en dit volgens mij twee keer per jaar zou worden gedaan.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is niet zeker. Er kan ten alle tijden handmatig een herberekening worden uitgevoerd en het zou mij eigenlijk verbazen als dit niet gedaan wordt wanneer er iets online komt dat iets aan de karmaberekeningen verandert.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Kid Jansen
  • Niet online
Dat was eerder ook niet het geval met het opruimen van de tagclouds bij topics door de moderators. Dat was dan misschien geen aanpassing aan de karmaberekening voor badges, maar het had waarschijnlijk wel een grotere invloed op de badges dan dit zal hebben.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De herberekening vindt elk kwartaal plaats. Dus als we het voor 1 april opleveren, dan zal het vanaf dan al zichtbaar worden.

Of we die datum halen, hangt natuurlijk af van de planning t.o.v. het grote geheel :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het lijkt erop dat we die datum gaan halen, e.e.a. zal dus met april herberekend worden en dan komt karma op reacties bij productreviews ook mee bij de totaalkarma voor die producten (en categorieen en merken van die producten).

• Kid Jansen
  • Niet online
Dat is goed om te horen. Mooi dat jullie het zo snel op kunnen lossen.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

plan: Bètatest nieuwe videoplayer - Development-iteratie #82

Dat lijkt dus aangepast. Op zich een goed punt dat veel reacties niets over inhoudelijke kennis zeggen (alhoewel, als mensen reviews lezen :D), maar zo veel karma zullen die korte 0/+1 berichtjes toch niet zijn, en +2/+3's zouden best punten mogen scoren in de categorie.

Uit interesse, is er gelijktijdig iets veranderd aan de karma toewijzing bij (maken/posten van) reviews? Danwel het moment waarop deze wordt toegekend? *ahem* of dit dus :D

[ Voor 12% gewijzigd door Foritain op 10-03-2016 09:54 ]

Pagina: 1