Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:52

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
reviews: Xcom 2 - De tijdsdruk wordt opgevoerd

Kunnen die plaatjes nou echt niet op wat hogere videosettings geschoten worden? Wat er nu staat is redelijk beschamend, zowel voor XCOM2 als voor de review.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-07 22:34

Rannasha

Does not compute.

Mee eens. Ik speel op midrange hardware en het ziet er bij mij een stuk beter uit dan die screenshots.

Overigens, het negatieve punt "Onvergeeflijk" in de score card van de reivew vind ik vreemd. Ten eerste omdat dat volgens mij "Onvergevend" hoort te zijn, maar vooral omdat het een van de belangrijkste doelen is van het spel dat het onvergevend is. Je bouwt je soldaten langzaam op, geeft ze een eigen look, sleept ze door verschillende missies en opeens wordt in een simpele "filler" missie een van je favoriete soldaten genadeloos overhoop geschoten. That's X-COM, baby. Daar komt bij dat de moeilijkheidsgraad dusdanig is dat het soms beter is om een half voltooide campagne gewoon af te breken en opnieuw te proberen.

Dat niet iedereen dit leuk vindt, is logisch. Maar het is een fundamentele eigenschap van de serie die al sinds het origineel uit 1994 aanwezig is (en toen nog een paar stapjes erger was, denk aan een soldaat die 1 stap buiten de Skyranger zet, beschoten wordt, in paniek raakt, zich omdraait en een granaat terug de Skyranger in te gooien). Een dergelijke eigenschap als negatief punt neerzetten is een beetje als "Te veel geweld" of "Helaas geen tennis" bij respectievelijk een Call of Duty of FIFA review te plaatsen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb de screenshots gewoon met Steam gemaakt en (zie ik nu) niet eens de optie aangevinkt om de plaatjes ongecomprimeerd op te slaan. Wat dus wil zeggen dat ze door de Steam jpg-compressor gehaald zijn en dat zie je. Dat had duidelijk beter gekund.

Wat de term onvergeeflijk betreft. Volgens ons is het wel degelijk juist gebruikt, in taaltechnische zin. Al had onvergevend ook gekund. Er wordt veel gevallen over de term in het commentaar onder de review. Het is een samenvatting in één woord van een langere uitleg in de review zelf waarin ik aangeef dat ik het jammer vind dat de game zo weinig kansen biedt om terug te komen uit een uitzichtloze situatie, terwijl je best makkelijk in een uitzichtloze situatie beland. Dat is inderdaad altijd al zo geweest. Wat niet wil zeggen dat we fan zijn van dat aspect van de de game. Net als dat je wel degelijk kunt stellen dat je vindt dar er teveel geweld zit in Call of Duty. Of lezers het daarmee eens zijn, is een ander verhaal. Iedereen mag daar zijn eigen mening over hebben.