Minimum CPU voor een GTX 980 TI

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik ben de afgelopen dagen goed geholpen; in dat ik verder weg kan met mijn huidige systeem en reeds kan upgraden. Nu vroeg ik me af of mijn CPU geen demper op de vreugde zal worden. Ik heb begrepen dat het belang van een CPU achteruit gaat naarmate de settings van een game opgeschroefd worden. Dus om te gamen in FHD en/of 1440p, zal deze CPU een bottleneck vormen voor een GTX 980 TI?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Republic Of Gamers Matrix GTX 980 Ti€ 800,56€ 800,56
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 800,56

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3330 Boxed€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het ligt ook voor een groot deel aan de game. Als je game flink op de CPU leunt zal je er eerder een probleem mee hebben, als dat je game vooral baat heeft bij een snelle GPU. En dit verschilt per game (of liever engine). Een i5 3330 is geen supersnelle CPU, maar waarschijnlijk zal hij met de meeste games gewoon heel lekker meekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:17
Tja waarom die GTX980TI? Met een GTX970 kan je ook prima op 1080p gsmen. 1440P moet ook nog lukken zonder alle extra snufjes zoals AA, etc de CPU moet dit opzichte wel kunnen trekken. Haswell is nauwelijks een verbetering tegenover Ivy bridge vandaar dat deze wat oudere CPU prima mee kan komen in de nieuwere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
TERW_DAN schreef op zondag 07 februari 2016 @ 00:55:
Het ligt ook voor een groot deel aan de game. Als je game flink op de CPU leunt zal je er eerder een probleem mee hebben, als dat je game vooral baat heeft bij een snelle GPU. En dit verschilt per game (of liever engine). Een i5 3330 is geen supersnelle CPU, maar waarschijnlijk zal hij met de meeste games gewoon heel lekker meekomen.
Het ligt idd aan de game en die i5 is sterk genoeg om een 980Ti van data te voorzien.
De meeste zullen dus prima spelen met de i5 maar sommige games doen het nu eenmaal net iets beter met een i7 zoals bv GTAV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Topicstarter
Dank je wel iedereen voor de reacties, de CPU (en in het verlengde het moederbord) wordt dus geen verplichte upgrade.

[ Voor 90% gewijzigd door KS1987 op 07-02-2016 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-07 13:23
KS1987 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 18:15:
Dank je wel iedereen voor de reacties, de CPU (en in het verlengde het moederbord) wordt dus geen verplichte upgrade.
nope en draai MSI afterburner op de achtergrond. mocht hij er en der tegen de 100% aan tikken met gamen. dan kan je een upgrade doen. maar vermoed dat het geen probleem is.
Pagina: 1