Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-04 17:32
Mijn vraag:

Hoe kom ik in vredesnaam door de telefoonbeveiliging van de Nokia 1600 heen...

Ik heb de Nokia 1600 van mijn moeder net simlockvrij gemaakt. Dat is gelukt, maar nu vraagt de telefoon ineens om een beveiligingscode (dus niet de pincode) als ik hem aanzet.

Merkwaardig aangezien deze voorheen nooit ingesteld heeft gestaan.

De standaard codes werken niet (zoals 12345(6), 00000(0) etc.).

Ik heb ook o.b.v. IMEI gezocht naar de zgn. mastercode en die geprobeerd maar helaas werkt die ook niet.
Ook de harde resetmethodes die ik online vond boden geen soelaas.

Wie heeft de oplossing? Mijn moeder wil namelijk geen ander toestel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Frans74 op 06-02-2016 23:45 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Hoe heb je hem simlockvrij gemaakt? Met de originele code van de provider moet probleemloos gaan en vroeger waren er ook wel sites via welke je werkende codes kon genereren. Die laatste codes mochten hier vroeger niet besproken worden.
Kan me echter herinneren, dat 1600's van Telfort/AH Mobiel soms problemen opleverden.
Die unlock codes kon je ook slechts een beperkt aantal malen invoeren, meestal drie keer, daarna blokkeerde de telefoon en was niet meer met een code te unlocken, alleen met een kabeltje, door een professionele unlocker.
De toestelcode bij Nokia is 12345, indien niemand hem gewijzigd heeft, en dan zou het ook nog om de puk-code van de simkaart kunnen gaan, die is voor elke simkaart anders.
Om alles uit te sluiten: je bent zeker, dat het niet gewoon om de pincode van de simkaart ging? Want dan heb je hem inmiddels veel te vaak ingevoerd en heb je dus de puk-code nodig.

[ Voor 25% gewijzigd door Marly op 07-02-2016 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans74
Bedankt voor je reactie!

Met de originele code van de provider (AH Mobiel/Telfort).

Het unlocken zelf is ook gelukt, werd bevestigd op het scherm. Alleen vraagt hij nu (met de nieuwe Simyo sim) ineens om de beveiligingscode (dus niet de sim of puk) nadat de simcode is ingevoerd. De simcode pakt hij ook gewoon.

Het gekke is dat als ik de oude AH sim er weer inzet hij niet om de beveiligingscode vraagt en de telefoon gewoon werkt.

Blijkbaar is er toch een keer een andere beveiligingscode ingesteld, want ook in de oude situatie kan ik hem niet aanpassen met 12345.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Dus je bent helemaal zeker, dat het niet om de pin-code gaat? Want die simkaarten van Telfort (en dus ook AH Mobiel) vragen standaard niet om de pin-code, dat kun je natuurlijk wel instellen, maar nieuw uit de verpakking is dat niet het geval. Wanneer je moeder dat nooit gewijzigd heeft , is dat nu nog steeds zo.
Aan de andere kant kunnen 1600's van Telfort/AH Mobiel ook bij het simlockvrij maken soms problemen opleveren, zoals ik hierboven al even aanstipte: soms zijn ze dubbel gelockt, met netwerk- en provider lock, dan heb je ook twee codes nodig, en heb in de familiekring al eens meegemaakt, dat het zelfs dan niet werkte, met de originele codes van de provider. Er werd toen geadviseerd, de codes andersom in te voeren, dus de tweede code 't eerst, maar wanneer je 't al te vaak geprobeerd hebt, lukt ook dat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans74
Ja, is zeker. Want die accepteert hij gewoon. Hij vraagt echt om de (12345) beveiligingscode.Die zal toch een keer ingesteld zijn geweest.

Wellicht toch iets van een dubbel lock. Lijkt me het meest aannemelijk aangezien hij er met de oude sim niet om vraagt en bij de nieuwe sim wel.

Nou ja, zal er nog eens naar kijken. Anders koop ik wel een nieuwe voor haar. Of een 2e hands IP5S. Gaat ze er toch maar aan wennen ;)

Thx voor het meedenken iig! :)