Hoe TFT scherm schoonmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 549 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-07 10:41
Zie topic, glassex schijnt niet goed te zijn ivm speciale anti-reflectie coating...

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:45

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op donderdag 21 juni 2001 16:19 schreef ArthurS het volgende:
Zie topic, glassex schijnt niet goed te zijn ivm speciale anti-reflectie coating...
Ik hoor weleens iets waaien over schuim (net zoiets als scheerschuim) speciaal in een bus voor TFT's. Je moet dit erop spuiten, en dan een possje laten zitten zodat het intrekt en dan met een doekje eraf poetsen (Ik denk dat het schuim is om te voorkomen dat het niet in kiertjes "kruipt"

Suc6

20*350ZO45°

Verwijderd

Uit de handleiding:
Schakel het notebook uit en trek de stekker van de netadapter uit de wandcontactdoos.
Gebruik geen schuurpapier |:( of kunststofoplossend ;) schoonmaakmiddel voor het reinigen.
Blabla, kortom: gewoon een zacht doekje met een beetjes water en eventueel van dat brilschoonmaakspul. En er is ook wel speciaal schoonmaakspul voor beeldschermen te koop. Ooit wel ergens gezien.
Eh, precies waar RDK_NL het over heeft. Tegelijkertijd.

Verwijderd

Foamclene werkt wel goed,anders kun je screenclene gebruiken (antistatische doekjes)

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-07 10:41
Bedankt voor de tips allemaal :)

Ik heb twee TFT schermen (laptop en standalone), dus is nuttige info. Goed ook van dat schuurpapier, ik vroeg me al af waarom dat zo kraste ;)

Voor dat schuim zal ik eens op zoek gaan...

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 09:24
Ik gebruik Screen 99

da's speciaal voor het reinigen van beeldschermen

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Ik gebruik altijd gewoon wat water en een zachte tissue, nog nooit geen problemen ermee gehad.

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 17:17
Check de datum jaartje later?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik snap niet dat mensen om zo'n reden een thread omhoog halen van ruim 1 jaar oud

Verwijderd

Gewoon een natte poetsdoek :P

Werkt bij mn OmniBook 6000 prima :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 01 juni 2002 14:41 schreef richardkraal het volgende:
ik snap niet dat mensen om zo'n reden een thread omhoog halen van ruim 1 jaar oud
toch niks mis mee? Topic zakt vanzelf wel weer weg. :) Degene die het topic kickte had waarschijnlijk eindelijk zo'n goed product gevonden dat ie het met ons wil delen ;)
Ik vind het wel een nuttig topic omdat ik mn laptopscherm laatst ook schoon wilde maken, maar niet wist waarmee..

• EvdB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 15:19
Ik wist ook niet hoe ik mijn Dell laptop schoon moest maken dus ik ging eerst kijken bij GOT en daarna bij Dell en voila:

http://support.euro.dell.com/nl/nl/kb/document.asp?DN=FA1011125&tag=

samengevat:
The following cleaners are acceptable:

Water
IPA (Isoprophyl Alcohol)
Hexane
Petroleum Benzine

The following cleaners are unacceptable:

Acetone
Ethyl alcohol
Toluene
Ethyl acid
Ammonia
Methyl chloride

NOTICE: These cleaners might cause permanent damage to the LCD due to a chemical reaction. Some commercial window cleaners contain ammonia and are generally unacceptable.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 13:19

Cis

Mijn geheim: niet met je vieze tengels aan dat scherm komen. Mocht je schermpje door 1 of andere malloot toch worden viesgemaakt, heel zachtjes met een zachte(!!) zakdoek eroverheen wrijven in cirkelende richting.
Ik zeg speciaal ZACHTE omdat er altijd van die malloten zijn die die Tempo-zakdoekjes gebruiken, die keiharde krengen, waarje neus van gaat bloeden als je snuit |:(

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Pagina: 1