Al enige tijd ben ik aan het twijfelen om van mijn 60 hz Samsung monitor over te stappen naar een 120/144hz monitor. Ik speel voornamelijk Counterstrike Go maar ook andere games, maar ik vind het ook belangrijk dat ik goed beeld heb bij kantoorwerk. Nu zit ik te twijfelen tussen onderstaande monitoren.
Benq XL2430T (€ 359,-)
pricewatch: BenQ XL2430T Zwart
TN Panel
144hz
EIZO Foris FG2421 - (€ 421,37 Nieuw / € 325 tweedehands)
pricewatch: Eizo Foris FG2421 Zwart
VA Panel
120hz (240hz)
Een ander model zoals de Benq XL2411Z is geen optie, want die vind ik kwa design niet mooi.
Ik heb op het internet al veel reviews bekeken en hoor voornamelijk dat de Benq schermen goed zijn, maar de instellingen echt goed aangepast moet worden voor mooi beeld.
Dan over de EIZO, dit is dus een 120hz monitor maar kan d.mv. ingebouwde software worden omgezet naar 240hz.
De EIZO vind ik wel een heel erg mooi scherm, maar zijn hier misschien mensen die ervaring met dit scherm hebben en misschien de voordelen en nadelen kunnen vertellen vergeleken met de Benq. Ik hoor over beide schermen namelijk goede en slechte verhalen. De EIZO kan ik voor € 325 kopen via Coolblue 2e kans.
Graag tips, het is namelijk een aankoop die je niet vaak doet.
Benq XL2430T (€ 359,-)
pricewatch: BenQ XL2430T Zwart
TN Panel
144hz
EIZO Foris FG2421 - (€ 421,37 Nieuw / € 325 tweedehands)
pricewatch: Eizo Foris FG2421 Zwart
VA Panel
120hz (240hz)
Een ander model zoals de Benq XL2411Z is geen optie, want die vind ik kwa design niet mooi.
Ik heb op het internet al veel reviews bekeken en hoor voornamelijk dat de Benq schermen goed zijn, maar de instellingen echt goed aangepast moet worden voor mooi beeld.
Dan over de EIZO, dit is dus een 120hz monitor maar kan d.mv. ingebouwde software worden omgezet naar 240hz.
De EIZO vind ik wel een heel erg mooi scherm, maar zijn hier misschien mensen die ervaring met dit scherm hebben en misschien de voordelen en nadelen kunnen vertellen vergeleken met de Benq. Ik hoor over beide schermen namelijk goede en slechte verhalen. De EIZO kan ik voor € 325 kopen via Coolblue 2e kans.
Graag tips, het is namelijk een aankoop die je niet vaak doet.