Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Adobe Media Encoder CC 2015 probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• marcelsei
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Hallo allemaal,

Ik maak al een jaar of 4 video's op YouTube, en het begint er nu eindelijk een beetje professioneel uit te zien. Sinds dit jaar gebruik ik het Adobe CC pakket, met daarin Media Encoder. Het punt is alleen wanneer ik de laatste tijd iets probeer te encoden, dan duurt het ontzettend lang voordat hij klaar is met renderen. Hij rendert steeds een klein stukje, en dan blijft hij hangen en loopt de resterende tijd alleen maar op. Ik verwacht niet dat het een hardware probleem is. CPU gebruik is namelijk nog niet rond de 100% en het RAM geheugen wordt ook nog niet volledig gebruikt (ik heb al ingesteld dat Media Encoder nog maar 1,5 GB van de 8 GB vrij moet houden, maar ook daar komt het gebruik niet bij in de buurt). Iemand ervaring?

EDIT: Het lijkt erop dat het alleen gebeurt met video opnames vanuit OBS... De rest is wel prima werkend.

EDIT 2: Het probleem ligt bij het gebruik van encoder preset in OBS. Ik heb de hele tijd de Nvidia NVENC preset gebruikt, alleen dat vindt Adobe Media Encoder en Premiere niet heel erg leuk. Met de x264 preset werkt het wel prima, maar dan krijg ik wel een laggie opname.

EDIT 3: Inmiddels heb ik het opgelost, door OBS Studio te downloaden. Dit lost niet het probleem van de oude opnames op, maar wel alle nieuwe opnames worden nu gewoon geëxporteerd.

PC Specs:
- Intel Core i5-4460
- 8GB DDR3 RAM
- Gigabyte GA-Z87X-SLI moederbord
- MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G
- Seagate ST2000 HDD
- WD Green 640GB HDD (SATA3)
- Corsair CX600M

Groeten, Marcel.

[ Voor 22% gewijzigd door marcelsei op 10-02-2016 18:49 ]