Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opstarten vanaf andere harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sandeerius
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-02-2021
Hallo iedereen ,

Ik heb een vraag ivm de bootopties nu zit er in mijn laptop een SSD harde schijf in het MSATA slot die gebruikt wordt om de computer te booten, deze schijf is 32GB groot.

Nu heb ik een SSD harde schijf besteld van 500GB en wil ik dat hij daar op boot. ik wil die harde schijf van 32GB eigenlijk verwijderen uit de laptop.

Als ik dat nu reeds doe krijg ik de melding dat hij niet kan opstarten omdat er geen bootable device gevonden is dus ben ik eigenlijk nog verplicht om het erin te laten

Kan dit verholpen worden door windows opnieuw te installeren doormiddel van een USB-stick en tijdens de installatie de SSD van 32GB eruit te laten of zijn er andere oplossingen?

(HP Zbook 15 G2) :)

Alle reacties

Verwijderd

Niet tijdens, maar vóór de nieuwe installatie zou ik de 32GB er al uit halen.

Dus als je toch een verse Windows installatie wil:
32GB er uit, 500GB er in, USB-stick (met Windows installatie) er in, opstarten van die stick en installeren maar.

• sandeerius
Dank u voor de snelle reactie , bij wijze van test heb ik dit nu ook eens geprobeerd met de harde schijf die er nu inzit (1TB) , het booten via de usb stick werkt maar wanneer ik windows 10 moet installeren vraagt hij op welke schijf ik deze wil installeren maar bovenstaande HDD zie ik nergens staan.

Volgens dat ik lees in de specificaties is die 32GB SSD een CACHE SSD zou dit er iets mee te maken hebben?

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-11 22:01
Welke model laptop is het?

Verder volg ik het niet helemaal, je hebt een 32 GB SSD, een 500 GB SSD en een 1TB harde schijf?

• sandeerius
Type: HP ZBook 15 G2
Nu momenteel zit er in mijn laptop een 1TB Hard Disk (Geen SSD) en de 32GB SSD Cache (Waarop hij blijkbaar opstart).

Ik ben van plan om die 1TB HDD te vervangen door de 500GB SSD deze heb ik vandaag besteld maar moet nog geleverd worden.

Ik zou graag willen dat ik die 32 SSD Cache niet meer hoef te gebruiken. :)

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-11 23:30
wat is het modelnummer van de HDD die nu in je ZBook zit ? Zie apparaatbeheer.

• sandeerius
HGST HTS721010A9E630, ik heb ondertussen wel al kunnen fixen om te kunnen opstarten zonder die SSD Cache , hiervoor moest ik namelijk intel rapid storage technology gebruiken en dan dynamische opslagversnelling uitschakelen :)
Pagina: 1