Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

netwerk binnen 1 computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zowel W7 als W10 op 1 computer geïnstalleerd. Werkt prima.
Alleen: Ik heb twee oude printers en die werken niet meer op W10.
Nu wil ik proberen een bestand te maken op w10 en dat afdrukken via w7. En graag zonder afsluiten, opstarten in W7, afdrukken, afsluiten en weer terug naar w10!
Met een thuisnetwerk lukt het niet.
Dus probeer ik het via een gewoon netwerk. Ik heb dat in w7 ingesteld en de naam "printersteun"gegeven.
Dan naar w10. ik kies voor "nieuwe verbinding instellen of nieuw netwerk instellen"
vervolgens voor "nieuw netwerk instellen"
dan moet ik "selecteer draadloze router of toegangspunt voor configureren"
en dan gebeurt er niks....
kan iemand me helpen?
Voor de goede orde: ik ga deze vraag ook nog op andere forums stellen. In het verleden kreeg ik moppers als ik dat deed zonder het te vermelden.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-11 14:14

TommieW

Numa numa.

Ik snap niet goed wat je wil doen. Je probeert vanuit Windows 10 te printen naar Windows 7 die op dezelfde computer staat, maar niet opgestart is? Hoe verwacht je dat dit gaat werken?

Je kan beter eerst kijken naar de bron van het probleem. Het is een tijd geleden dat ik gezien heb dat een printer niet compatible is met een nieuwe Windows versie. Heb je al geprobeerd om gewoon de drivers van Windows 7 te installeren op Windows 10? Meestal gaat dit wel zonder problemen. Over welke printers hebben we het overigens?

Verder kan je ook kijken naar virtualisatie. Dit kan je bijvoorbeeld doen met VirtualBox. De meeste computers hebben hier wel ondersteuning voor. Dan kan je in Windows 10 een Windows 7 machine aanslingeren waarnee je kan printen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Waarom werkt de printer niet dan?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:36

DarkSide

theres no place like ::1

Om in een netwerk te kunnen communiceren moet je toch minstens 2 apparaten hebben die aan staan.
in jouw geval win7 en win 10. Als je een dualboot pc hebt kunnen deze dus niet beide tegelijk aan staan.
En kan je dus nooit met elkaar communiceren.
Hiervoor zou je dan idd moeten kijken naar virtualisatie. Dan kan je wel op 1 fysieke machine 2 OS-en draaien en die kunnen met elkaar babbelen.
Je zou dan je printer kunnen delen in w7 en deze benaderen via w10.

Maar zoals vermeld. Over welke printers gaat het misschien dat het makkelijker is om die gewoon onder w10 aan te praat te krijgen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

precies er zijn vaak wel basis drivers te vinden

welke printers !

Iperf

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Om terug te komen op de oorspronkelijke vraag: ja, het is mogelijk om meerdere besturingssystemen tegelijk op dezelfde computer te draaien en vervolgens via netwerk met elkaar te computer. Zoek eens op 'virtualization'.

Nadeel is dat de OSsen geen directe toegang tot de hardware hebben waardoor o.a. gaming niet zo goed zal gaan - en waarmee exact datgene wat je wilt (driverproblemen aanpakken) ook uitdagender wordt, al kan USB in sommige gevallen wel doorgesluisd worden. Grootste probleem is echter dat beheer allemaal iets complexer wordt en gezien je topicstart en reacties zou dat wel eens onoverkomelijk kunnen zijn :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

en paar mogelijkheden:

1. Vervang printer, probleem opgelost
2. Draai Windows 7 als virtual box
3. Kijk of je met een USB kabeltje de printer automatisch kan laten configureren in Win10
4. geen idee meer....

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

4 zoek standaard postscript / pcl drivers

Iperf

Pagina: 1