Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Speciale tekens gebruiken.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in W10 'Speciale Tekens' dit symbool ⅓ gekopieert,maar als ik het in een programma,in dit geval PhotoScape, wil gebruiken dan krijg ik ipv het ⅓ teken een ? (vraagteken).
In het tekstvenster staat dit ⅓ teken er wel als ik het kopieer,maar als ik dan op oke druk dan krijg ik het ?.
Hoe kan ik dit oplossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
W.10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nx

Alle reacties

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dan zul je een bugreport in moeten schieten bij PhotoScape.
Waarschijnlijk is hun Unicode ondersteuning niet goed.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:58
Of een font kiezen waar dit teken in zit. Dat lijkt me logischer... In principe zou een Unicode font moeten voldoen.

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Paultje3181 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 12:05:
Of een font kiezen waar dit teken in zit. Dat lijkt me logischer... In principe zou een Unicode font moeten voldoen.
Ja, dit.

Want hij heeft gewoon een font waar dat teken niet in zit volgens mij.

★ What does that mean? ★

Verwijderd

Topicstarter
Het font staat in de lijst met speciale tekens in Windows 10.
Dit teken komt te voorschijn als ik de optie Unicode in het dropdown menu gebruik.
Dus zou het gewoon gebruikt moeten kunnen worden,en dat kan ook,maar blijkbaar niet in elk programma.
Van de firma die PhotoScape uitbrengt (?) heb ik nog geen replay op mn e-mail gehad.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:58
Zoals al gezegd, is ieder teken een karakter binnen een font. Niet ieder font moeten heeft alle tekens. Immers, als je font alleen gebruikt wordt voor cijfers, hoef je er ook geen letters in te stoppen.

Unicode is een afspraak om wel alle tekens op te nemen, waaronder dus dat van jou.

Dus nogmaals het advies, kies in PhotoScape een font met je karakter er in. Windows 10 heeft hier weinig mee van doen. Zoek binnen het programma dat je gebruikt.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Een aanvulling op bovenstaande (met een uitgesproken voorbeeld):
Vergelijk de aangeboden karakters in Arial eens met bijvoorbeeld Old English Text MT. De lijst is een stuk korter in die laatste, en het door jou gezocht karakter is niet opgenomen in die kortere lijst

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1