Apps op iPad gebruiken & verwijderen zonder sporen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-06 10:09
Recentelijk heb ik een iPad Air ontvangen in bruikleen. Eigenlijk is het niet de bedoeling dat er apps op worden geïnstalleerd, puur vanuit de bruikleem overeenkomst.

Dat vind ik behoorlijk jammer, want bepaalde Apps installeren is toch heel prettig. Is het mogelijk om apps te installeren, en achteraf te verwijderen, zonder dat hier sporen van overblijven? Tuurlijk is dit strikt genomen niet bedoeling maar als het spoorloos zou kunnen, zijn er in principe geen nadelen. Maar als iemand hier andere problemen/nadelen ziet hoor ik dat ook graag. Uiteindelijk zijn wat appjes potentiële problemen en gedoe niet waard.

Aan de ipad is geen Apple ID gekoppeld, dus ik zou in principe een account kunnen make die ik achteraf weer kan loskoppelen/verwijderen, denk ik.

Graag hoor ik jullie advies!

[ Voor 19% gewijzigd door JackDaniel op 06-02-2016 17:57 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Niet de overeenkomst tekenen en zelf een iPad kopen...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-07 12:55

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Niet geheel onbelangrijk: waarom is dat in de overeenkomst opgenomen?

Mijn advies is in eerste instantie het gene dat je wellicht niet wilt horen: houd je aan de overeenkomst zoals deze nu is en voorkom eventueel gedoe achteraf. Je hebt zwart-op-wit staan dat je niet begint aan het installeren van apps. Wil je dat wel gaan doen, kijk wat er mogelijk is om de overeenkomst op dat punt te wijzigen. Kan dat: mooi. Kan dat niet: dan zal daar ook wel een goede reden aan ten grondslag liggen.

Wil je toch echt met apps aan de gang, schaf een iPad voor jezelf aan en kun je daar zonder zorgen (en zonder het breken van overeenkomsten!) naar hartelust aan knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Gewoon erasen als je m weer inlevert. Das sowieso een goed idee wegens privé-info.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Als het apparaat niet aan een Apple-ID is gekoppeld hangt ie hoogstwaarschijnlijk hieronder https://www.apple.com/nl/support/business-education/mdm/ sporen laat je dan altijd achter, en het apparaat zelf wissen gaat je niet lukken.

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-06 10:09
Ik heb de iPad on bruikleen voor een baantje. Het is een extra (makkelijker ivm werk) dus dat ik die overeenkomst getekend heb, vind ik niet erg.

Ik zie nu wel dat er beperkingen op zitten, wat precies weet ik niet. Het beperkingen menu is afgesloten met een pincode.

Of het onder een MDM valt weet ik niet. Hoe ik dat kan zien weet ik ook niet.

Maarja, als ze er al moeite voor nemen om er bepaalde beperkingen op te zetten, is het misschien beter als ik mij inderdaad gewoon aan de overeenkomst houd. Het is immers gewoon een extraatje.
Bastiaan schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 18:11:
Niet geheel onbelangrijk: waarom is dat in de overeenkomst opgenomen?

Mijn advies is in eerste instantie het gene dat je wellicht niet wilt horen: houd je aan de overeenkomst zoals deze nu is en voorkom eventueel gedoe achteraf. Je hebt zwart-op-wit staan dat je niet begint aan het installeren van apps. Wil je dat wel gaan doen, kijk wat er mogelijk is om de overeenkomst op dat punt te wijzigen. Kan dat: mooi. Kan dat niet: dan zal daar ook wel een goede reden aan ten grondslag liggen.

Wil je toch echt met apps aan de gang, schaf een iPad voor jezelf aan en kun je daar zonder zorgen (en zonder het breken van overeenkomsten!) naar hartelust aan knutselen.
Naja je leest het boven dus al: extraatje via bijbaan bedoel ter vergemakkelijken van mijn werk. Op zich is het niet zo dat ik je advies nier wil horen hoor. Enigzins wil ik juist wel horen dat het echt niet kan, zodar die verleiding dan ook weg is.

Want als het in principe consequentieloos zou kunnen, waarom niet? Dat is dan een gedachtengang die ik niet kan ontwijken.

[ Voor 51% gewijzigd door JackDaniel op 06-02-2016 18:42 ]

Pagina: 1