Opzoek naar een Gaming Laptop 1500-1700

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaman0
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-01-2021
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Ik ben op zoek naar een Windows 10 gaming laptop voor high end gaming en eventueel podcasting en videobewerking. Dat is wel secundaire de primaire functie zal wel gamen zijn. Ik weet dat ik eventueel een windows 8 machine kan halen en tot Juli gratis kan updaten naar W10.

Wat is je budget?
Ik dacht zelf aan iets tussen 1500 en 1700 mag ietsje meer zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja maar vooral naar andere woningen waar ik hem kan opladen. Zelf wil ik wel weten wat behalve de groote het verschil is tussen 15 en 17 inch beeld schermen en is IPS een must?.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
zelf dacht ik aan deze laptop

http://www.medion.com/nl/...html#detailed-description al vind ik de processor wat zwakjes.

Ik wil wel minimaal een Nvidia 970m hebben met 16 GB. Ik wil in iedergeval de komende 3/4 jaar geen nieuwe laptop/desktop hoeven halen.

[ Voor 12% gewijzigd door Megaman0 op 06-02-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 733823

Ik heb zelf een Alienware M14x2 ookal game ik nog amper, was het een super fijne laptop.
Ik zou zelf nooit gaan voor ook maar iets van Medion, ik ben geinfecteerd met het Aldi huismerk syndroom.
En ben dan ook best kritisch en een zeikerd :D

Maar zou al voor de bouw van het apparaat afhaken, je zal tijdens het gamen vaak je arm of pols op het apparaat hebben liggen en hij loopt van dun naar dikker dus lijkt het op kantel werk als je een beetje zware arm hebt.
En voor 1600e en geen toetsenbord verlichting, het apparaat zou waarschijnlijk best goed draaien in het begin.
Maar de duur van zo een apparaat krijg ik al kippevel van als ik er aan denk,
en de enige recensie op die site is nou ook niet positief.
Ik zou dit merk en het apparaat zelf op elk vlak ontwijken,
het is allemaal leuk op papier die specs maar ik geloof gewoon niet dat dit merk lang meegaat.
Maar dat is echt persoonlijk, ben benieuwd naar andere reacties.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucas 8
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-05 16:56
Je zou ook hier kunnen kijken:
https://www.laptopplus.nl...m-formaat_17-inch-laptops

Dan kan je zelf je laptop aanpassen naar je eigen wensen.
Maar die Medion Erazer ziet er ook zeer goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:01
Deze was vorige week bij de MediaMarkt: ASUS ROG G751JT-T7218T (17,3 inch FHD, Intel Core i7-4750HQ, 8 GB, 1 TB HDD, NVIDIA GeForce GTX 970M (3 GB)) € 1198,19.

Wel zonde net een week te laat.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 550385

Je zou kunnen overwegen om een BTO-laptop te nemen. Als je voor 1500-1700 een laptop neemt van een merk krijgt je wel dikke onderdelen, maar betaal je ook nog voor het merk. Als je voor 1700 een BTO-laptop gaat customizen, dan kan je echt een monster krijgen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaman0
Bij BTO kwam ik in totaal op 1.972,00 (Ik wil namelijk minimaal een 970M en 16 GB). Veel mensen adviseren me ook om Medion te ontlopen dus kan zijn dat dat hem niet word.

pricewatch: Acer Predator G9-591-7110

pricewatch: MSI Gaming Series GS60 6QE-013NL

pricewatch: MSI Gaming Series GS70 6QE-015NL

Zien er ook interessant uit.

Edit: Snaak systems heeft ook wat ik wil en binnen prijs range. Heeft iemand hier ervaring met Snaak Systems?

[ Voor 8% gewijzigd door Megaman0 op 07-02-2016 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 733823

Ik heb bij Acer hetzelfde gevoel als bij Medion,
voor de normale zaken zijn ze ok te doen hoor, maar voor game monsters wil ik niks van die merken.
Msi ken ik zelf niet maar die je daar laat zien zien er goed uit en.

http://www.laptopshop.nl/...us-rog-g751jt-t7251t.html

8gb maar is makkelijk uit te breiden door een simpel klepje van onderen.

http://www.asus.com/nl/Notebooks/ROG-GL552JX/

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 733823 op 07-02-2016 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:01
Heb je ook al gedacht aan zelf een desktop bouwen en een laptop er naast?

Mijn ervaring: Zo'n high end GPU in je laptop is leuk als hij net uit is en tot twee jaar daarna. Vervolgens baal je en is het voor de nieuwste games een net niet GPU, maar je zit wel met zo'n hitte genererend energie monster in je laptop. GPU in een PC daar schrijf je € 150,00/€ 200,00 af na twee jaar en je hebt weer een nieuwe GPU die je weer twee jaar laat genieten op het hoogste niveau.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaman0
Ik heb op dit moment een redelijke desktop die de meeste games op minimaal medium kan spelen. Er is een bewuste keus voor een laptop gemaakt en ik wil gewoon niet een matige laptop hebben waar ik niet op kan gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-07 11:42
Als je als minimum een bepaalde kaart - in dit geval de 970M stelt, kan je wellicht een type laptop op het spoor komen via deze link: http://www.notebookcheck....ce-GTX-970M.126694.0.html.

Bedenk je wel dat juist die keuze voor de 970M de prijs omhoog drijft.

16 ipv 8 Gb Ram is ruim onder de 100 euro verschil. Kan je nog steeds een boel brood voor kopen maar dat verschil is veel kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Anoniem: 550385 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 18:20:
Je zou kunnen overwegen om een BTO-laptop te nemen. Als je voor 1500-1700 een laptop neemt van een merk krijgt je wel dikke onderdelen, maar betaal je ook nog voor het merk. Als je voor 1700 een BTO-laptop gaat customizen, dan kan je echt een monster krijgen! ;)
Ja, dit inderdaad. Vooral www.bto.eu even checken :-). Kan je zelf de componenten samenstellen en heb je een goede built. Vergeet niet de Bigfoot Wireless aan te checken :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:39
Ik zit de laatste tijd ook rond te neuzen in deze prijsklasse en was zelf snel uitgekeken bij BTO aangezien ik die toch nog vrij duur vind ten opzichte van de Clevo's bij laptopplus.

Zie Lucas z'n eerdere comment
Lucas 8 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 18:02:
Je zou ook hier kunnen kijken:
https://www.laptopplus.nl...m-formaat_17-inch-laptops

Dan kan je zelf je laptop aanpassen naar je eigen wensen.
Maar die Medion Erazer ziet er ook zeer goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaman0
Heb er voorlopig wel een paar gezien bij Laptopsplus kom ik net over de 1700 en bij Spaak net eronder. Ik ga het nog even verder onderzoeken en over een paar weken mijn beslissing nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 19:53
Megaman0 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:40:
Heb er voorlopig wel een paar gezien bij Laptopsplus kom ik net over de 1700 en bij Spaak net eronder. Ik ga het nog even verder onderzoeken en over een paar weken mijn beslissing nemen.
de CPU is meer dan krachtig genoeg, dit is tegenwoordig zelden de bottleneck zeker met een laptop, ik beschik momenteel zelf over de P650SG (voorloper van de P650RG) waarin een 980m met i7 4720HQ zit en kan hiermee BF4/GTA 5 op ultra spelen.

Houd er echter wel rekening mee dat een laptop videokaart een stuk zwakker is dan een desktop, de GTX980m komt bijvoorbeeld niet in de buurt van de performance van een desktop GTX970.

Wat betreft 15,6" en 17,3" de 17,3" is vaak zwaarder en lomper om mee te nemen, de 15,6" is net wat handzamer om mee te nemen, ik adviseer mensen vaak niet groter dan 15,6" te kopen als zij deze veel meenemen.

IPS technologie geeft je een mooie kleurweergave en je kijkhoek is niet meer relevant.

Wat is overigens voor jou de belangrijkste reden om voor een laptop te kiezen ipv een desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaman0
Belangrijkste is dat ik het kan meenemen, ik wil binnekort iets gaan produceren met Podcast of youtube en wil hem dus ook kunnen meenemen, ook lijkt het me handig om er dan een te halen waar ik ook op kan gamen op andere locaties en op vakantie.

Ik was van plan om een simpele laptop en een nieuwe desktop te halen maar mijn huidige desktop is nog goed genoeg om in iedergeval de meeste games op minimaal medium te spelen.

Maar ik twijfel nu dus om een Laptop met een geavanceerde video kaart te halen hoe lang zal de 960m/965m nog mee gaan kwa games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Laatst online: 06:39
Azerion schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:41:
[...]

de CPU is meer dan krachtig genoeg, dit is tegenwoordig zelden de bottleneck zeker met een laptop, ik beschik momenteel zelf over de P650SG (voorloper van de P650RG) waarin een 980m met i7 4720HQ zit en kan hiermee BF4/GTA 5 op ultra spelen.

Houd er echter wel rekening mee dat een laptop videokaart een stuk zwakker is dan een desktop, de GTX980m komt bijvoorbeeld niet in de buurt van de performance van een desktop GTX970.

Wat betreft 15,6" en 17,3" de 17,3" is vaak zwaarder en lomper om mee te nemen, de 15,6" is net wat handzamer om mee te nemen, ik adviseer mensen vaak niet groter dan 15,6" te kopen als zij deze veel meenemen.

IPS technologie geeft je een mooie kleurweergave en je kijkhoek is niet meer relevant.

Wat is overigens voor jou de belangrijkste reden om voor een laptop te kiezen ipv een desktop?
Niet in de buurt? :p Sinds de 9" series laptop kaarten juist voor het eerst. De 980m is zon 10-15% langzamer in games dan de 970 GTX. Lijkt mij behoorlijk in de buurt. ;) De 970M ligt in de buurt bij de 960 GTX. Daaronder is de sprong een stuk groter ; de gap tussen de 970M en de 960M is ontzettend groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
  • Laatst online: 01-07 19:53
Wouter lucassen schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:53:
[...]

Niet in de buurt? :p Sinds de 9" series laptop kaarten juist voor het eerst. De 980m is zon 10-15% langzamer in games dan de 970 GTX. Lijkt mij behoorlijk in de buurt. ;) De 970M ligt in de buurt bij de 960 GTX. Daaronder is de sprong een stuk groter ; de gap tussen de 970M en de 960M is ontzettend groot.
Klopt maar veel mensen zullen de cijfers 980m zien en vervolgens denken dat hij gelijkwaardig is aan een 980, terwijl dit absoluut niet het geval is.

[ Voor 4% gewijzigd door Azerion op 10-02-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-10-2024

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Megaman0 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:40:
weg

[ Voor 19% gewijzigd door Bolletje op 14-02-2016 20:56 ]

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaman0
weg

[ Voor 95% gewijzigd door Bolletje op 14-02-2016 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!