Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Via repeater geen verbinding QNAP NAS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10 21:36
Mijn vraag:
Ik heb laatst mijn buurman geholpen met het opzetten van zijn thuisnetwerk, maar ik blijf met 2 problemen zitten. Ik heb een plaatje bijgevoegd voor uitleg van de situatie. Linksys is bekabeld met de Draytek en DHCP staat uit.
De problemen zijn:
  1. Zonder de Ruckus Metroflex kan er op de PC boven wel verbinding gemaakt worden met de NAS, maar is het signaal te bagger. Met de Ruckus ertussen is het signaal iig veel beter (los van de kwaliteit), maar is de NAS niet meer te benaderen. Internet functioneert wel gewoon. Alles bekabelen is geen optie.
  2. In mijn eigen huis werk ik ook met verschillende routers en heb deze allemaal dezelfde SSID gegeven. Als ik dit bij mijn buurman doe, is de linksys niet meer terug te vinden. Alleen zeer slecht signaal van Draytek. Zelfs met wifi-analyser zie je op het instelde kanaal van de linksys geen signaal komen terwijl ik zelf thuis wel op 2 verschillende kanalen hetzelfde SSID uitgezonden zie worden. Heb nog geen DD-WRT of open-WRT op de linksys gezet omdat de buurman dat niet wil haha. Op zich werken 2 verschillende SSIDs prima, maar zou leuk zijn als alles onder 1 naam kan.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Zie het plaatje. Oh ja PC werkt volgens mij op windows 7 en NAS is van QNAP, maar weet even niet welke versie. Mocht dit uitmaken (wat ik niet denk) dan vraag ik het wel even na.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Zie boven.

Graag jullie ideeën :)

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/file/d/0Bx1al7Fk4S4UQ09MaVJsVjBGSDQ/view?usp=sharing
Plaatje

Alle reacties

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Probeer even met je telefoon te verbinden aan de repeater te verbinden. Vervolgens Fing installeren. Hiermee kan je alle netwerkapparatuur vinden in het netwerk.

Ik krijg namelijk het gevoel dat de repeater DHCP aan heeft staan en derhalve zien de apparatuur aan de Ruckus alleen maar elkaar en niet apparatuur verder in het netwerk.

Controleer ook even wat de IP adressen zijn als de computer met de repeater verbonden is en wanneer die dat niet in.

Zit dat in dezelfde range?

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10 21:36
Buurman komt vanavond terug van vakantie, dus zal het pas ergens deze week kunnen checken. Dacht wel dat ik de DHCP uit had staan en dat de IP-ranges wel klopte, maar ik ga het nakijken.

Ik laat het weten.