Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil graag een laptop kopen en zag deze laptop: Medion Akoya E6421 (30019784).
De laptop wil ik graag gebruiken voor het maken van websites, mijn opleiding van volgend jaar HBO-ICT en ik wil licht spellen zoals Hearthstone en Trainz 2010 kunnen spelen. Af en toe wat foto's bewerken in Photoshop wil ik ook graag doen.

Wat vinden jullie van deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
4GB ram is wel weinig, welke HBO-ict opleiding ga je volgen?
Wat is je maximum budget?

Bij veel ICT opleidingen draai je virtuele machines, en daar is 4GB wel erg weinig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Software enginering. De opleiding stelt als minimum 4 GB ram en beveelt tussen de 4 GB en 8 GB ram aan.

Mijn maximum budget is 600 euro.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 12:48
Denk dat het bij tweakers verkeerd in de pricewatch staat:

http://www.medion.com/nl/...5X1MldMg09tqukaAm3b8P8HAQ

Verder denk ik dat voor een HBO SE wel zou moeten voldoen. Hearthstone zal denk ik wel draaien(Lees: weet ik niet zeker), Trainz waarschijnlijk wat minder:

http://www.game-debate.co...ubmit=#systemrequirements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ik denk dat je beter voor iets kunt gaan met een degelijke CPU, genoeg werkgeheugen, en een stevige behuizing. Toen ik studeerde zag ik veel studenten met consumenten laptops die zijn gemaakt om af en toe tussen eettafel en koffietafel verplaatst te worden, met een jaar begonnen bij veel de behuizing te scheuren rondom te scharnieren en de hoeken lieten ook de nodige barsten zien. Er zijn winkels die tweedehands zakelijke laptops verkopen, die komen weg bij bedrijven die alles per X jaar vervangen. Misschien daar eens kijken naar een ThinkPad, Dell of HP Elitebook?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bartjeh schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 16:33:
Denk dat het bij tweakers verkeerd in de pricewatch staat:

http://www.medion.com/nl/...5X1MldMg09tqukaAm3b8P8HAQ

Verder denk ik dat voor een HBO SE wel zou moeten voldoen. Hearthstone zal denk ik wel draaien(Lees: weet ik niet zeker), Trainz waarschijnlijk wat minder:

http://www.game-debate.co...ubmit=#systemrequirements
Er staan er twee in de pricewatch van Tweakers, waaronder die van de medion site. Dezelfde gegevens als de Pricewatch staan ook op de website van bijvoorbeeld Media Markt. De naam is hetzelfde in de Pricewatch zit er een toevoeging achter.

Trainz en Hearthstone draaien prima op mijn Lenovo ThinkPad Edge E531 (N4IDKMH) die ik nu heb.
Dan zal dat toch sowieso op de Medion wel lukken?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2016 17:31 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nst6ldr schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 16:43:
Ik denk dat je beter voor iets kunt gaan met een degelijke CPU, genoeg werkgeheugen, en een stevige behuizing. Toen ik studeerde zag ik veel studenten met consumenten laptops die zijn gemaakt om af en toe tussen eettafel en koffietafel verplaatst te worden, met een jaar begonnen bij veel de behuizing te scheuren rondom te scharnieren en de hoeken lieten ook de nodige barsten zien. Er zijn winkels die tweedehands zakelijke laptops verkopen, die komen weg bij bedrijven die alles per X jaar vervangen. Misschien daar eens kijken naar een ThinkPad, Dell of HP Elitebook?
Is deze CPU niet goed dan? Eventueel kan ik het werkgeheugen altijd nog uitbreiden later.
Waarop baseer je dat de behuizing niet stevig is? Ik vervoer mijn huidige laptop (Lenovo ThinkPad Edge E531 (N4IDKMH)) die ik wil vervangen door de Medion in een rugtas met om de laptop nog een hoes. Dat ben ik ook van plan met deze laptop. De scheuren kunnen ook komen omdat de studenten in kwestie niet zuinig genoeg zijn geweest. Op mijn middelbare school werken wij nu met laptops en daar heb ik dat niet gezien. Denk niet dat iedereen zakelijke laptops heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Niet bij elke laptop kan het geheugen uitgebreid worden tegenwoordig.
Ook heb ik dat op mijn opleiding gezien, scheurende behuizingen en dan vaak bij medion laptops:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze laptop beschikt over 2 geheugensloten.
Zelf ben ik erg zuinig met laptops, en heb ze in mijn tas zitten met nog een hoes om de laptop heen. Als ik gewoon voorzichtig zijn zal het toch niet gaan scheuren?
Pagina: 1