Toon posts:

Acer Aspire 7740 charger of accu kapot?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik probeer (na +- 2 jaar) mijn oude laptop weer aan de praat te krijgen om oude bestanden over te zetten op mijn nieuwe laptop, maar helaas wil deze niet meer aan.
Ik ben namelijk de originele lader kwijt. Nu heb ik wel een andere lader gevonden (niet van Acer weliswaar) die dezelfde aansluiting heeft, maar laden doet die niet (Laptop is 19V;;;3,42A, lader is 12V;;;2A).
Nu heb ik eens gekeken wat er gebeurt als ik de accu er uit laat, en ja hoor hij gaat aan, maar wederom helaas maar voor 1 seconde, waarna de laptop vanzelf weer uit gaat. Nu heb ik het vermoeden dat het door de lader komt, die simpelweg niet genoeg stroom kan leveren om de laptop te kunnen laten draaien, maar voordat ik een nieuwe lader koop wil ik graag de confirmatie van de experts _/-\o_

Thanks in advance!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Laptop is 19V;;;3,42A, lader is 12V;;;2A
Dus je probeert een laptop welke 19V wilt hebben te starten met 12V? Kan me voorstellen dat dat niet wil...

Bij de computerwinkel willen ze vaak wel even voor je proberen of hij met een lader van hun wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:50
Mijn originele lader is 19V - 4,74A -90W, de accu 11,1V alles gelijkstroom.
Er is ook een uitvoering met 14V batterijen geloof ik, dat moet je even checken, maar met een 12V voeding met minder dan de helft aan leverbare stroom kom je er niet. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Teijgetje op 06-02-2016 16:33 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.