Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/magxld.jpg

Wat voor spel is het?

Omschrijving developers:
The time has finally come for more mechanics to join the game! After a few years in development, we finally have a good portion of the game foundation in place. The game now offers a lot of creative fun in its current state. We're now at a point where we need your feedback so that we can evolve the game in the best possible direction together.

Scrap Mechanic is unique creative building game that allows you to build amazing machines and creations, and we want to see how far the players can push the game; this'll enable us to take notes and make improvements.

We aim to keep a good experience trough the Early Access period as we add new building pieces, features and an awesome survival mode.

Alpha access includes the full game on release as well as all coming updates!

Omschrijving Steam:
Welcome to the machine-filled creative paradise of Scrap Mechanic, a multiplayer sandbox game with imagination and ingenuity at its core. Create fantastic machines, transforming vehicles or sneaky traps. The possibilities are endless with Scrap Mechanics powerful tools.

Steam store: Klik!

LET OP!
Het gaat hier om een Early Acces game

Gameplay

Confirmed content

Tips & Tricks

Multiple Input Connector:

Gyroscopic Stabilisation

Sliding Doors & Pistons

Patchnotes

Patch notes 0.1.18
  • Horn - A new interactive part that will complete your vehicles. Beep beep!
  • Thruster - You can now set the thruster power on each thruster.
  • Seat - The Mechanic no longer pretends to be holding on to a steering wheel.
  • Fixed vehicles suddenly jumping around like crazy and being uncontrollable in multiplayer.
  • Fixed a bug that could crash the game while placing stuff.
  • Fixed a crash related to some graphics cards
  • Fixed the Radio that sometimes prevented other players from hearing the wonderful music in multiplayer.
  • Things now respond better when hit by the sledgehammer in multiplayer.
  • The Mechanic does not stretch out anymore when pressing E on seats.
  • The friction has been adjusted on blocks and parts so they slide a bit more.
Patch notes 0.1.17
  • Fixed a common startup crash.
  • Fixed a crash caused by the controller interface.
  • Fixed a crash related to characters in steam names.
Patch notes 0.1.16
  • Auto saving issue fixed.
  • Save files can now contain non-english characters.
  • If the game crashes while something is on the lift, the lifted object will no longer float in the air.
  • Fixed the most common crashes.
  • Various bugfixes.
Patch notes 0.1.15
  • Buttons and switches no longer go crazy while on the lift in multiplayer.
  • Faster controller GUI scrolling.
  • The GUI crash is hopefully fixed this time.
  • Removed invisible branches on one of the pinetrees.
  • Added crash reporting system to help us find out what causes those unknown exceptions.
Patch notes 0.1.14
  • Fixes to GUI related crashes.
  • Fixed main menu GUI text scaling issues.
  • Fixes to "unsigned integer out of signed int range" error.
  • Excessive log messages are suppressed while looking for a solution to the underlying issue.
  • Added OpenGL version check at startup.
** Dit is de eerste keer dat ik zo'n topic maak, eventuele tips/toevoegingen zijn welkom! **

[ Voor 45% gewijzigd door Rtzrs op 15-02-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
Gereserveerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 09:27
Dit ziet er toch wel cool uit!

Gelijk maar even aangeschaft, nu even wachten tot het binnen is. Denk dat het wel even duurt voordat ik het allemaal uitgevogeld heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
Bartjeh schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 17:24:
Dit ziet er toch wel cool uit!

Gelijk maar even aangeschaft, nu even wachten tot het binnen is. Denk dat het wel even duurt voordat ik het allemaal uitgevogeld heb :)
Ja ik kwam het tegen via youtube bij verschillende youtubers een paar week geleden. Ik zag dat er op Tweakers nog geen topic over was, dus maar even aangemaakt. Het is even doorhebben hoe het spel werkt maar het is erg simpel opgezet. Ik ben benieuwd naar je ervaringen (en creaties) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Heb hem gekocht, echter nog niet gestart 8)7

Had op Youtube wel wat gezien en het ziet er wel leuk uit. Beetje teveel sandbox momenteel nog wellicht. Maar zal hem spoedig een keer gaan starten.

Default blanke hetero

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 09:27
Rtzrs schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:39:
[...]

Ja ik kwam het tegen via youtube bij verschillende youtubers een paar week geleden. Ik zag dat er op Tweakers nog geen topic over was, dus maar even aangemaakt. Het is even doorhebben hoe het spel werkt maar het is erg simpel opgezet. Ik ben benieuwd naar je ervaringen (en creaties) :)
Poe, ik heb nu denk een uur of zes gespeeld en is toch zeer vermakelijk. Vooral bezig geweest met dingen bouwen die kunnen vliegen. Het lukt me alleen niet bepaald om het stabiel te krijgen. Hoop gerommel met sensors en zwaartepunten maar helemaal begrepen heb ik het denk nog niet. Stiekem wil ik ook niet af gaan kijken bij youtubers want dan ga ik uiteindelijk 1 op 1 nabouwen. Maar wat van de concepten zou misschien handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
Bartjeh schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:41:
[...]

Poe, ik heb nu denk een uur of zes gespeeld en is toch zeer vermakelijk. Vooral bezig geweest met dingen bouwen die kunnen vliegen. Het lukt me alleen niet bepaald om het stabiel te krijgen. Hoop gerommel met sensors en zwaartepunten maar helemaal begrepen heb ik het denk nog niet. Stiekem wil ik ook niet af gaan kijken bij youtubers want dan ga ik uiteindelijk 1 op 1 nabouwen. Maar wat van de concepten zou misschien handig zijn :)
Haha, ja daar heb je wel een punt. Juist het idee gebruiken en zelf iets maken is leuker inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09 18:08

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

*bump*

Ik hoop dat er binnenkort een setting komt om de sterkte van suspension in te stellen. De suspension die erin zit werkt wel aardig, maar het is zo slap dat je enorm veel van die veren moet plaatsen voordat het een beetje werkt.

Mijn monstertrucks hebben hierdoor ook een gangster lean gekregen. :P

Monster trucks

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch jammer dat zo weinig mensen dit kennelijk spelen, ik vind het werkelijk fantastisch.

Enige wat ik jammer vind is dat online niet zo werkt als bij minecraft, ik vermoed dat ik alleen met steam vrienden kan spelen, maar ik heb geen steam vrienden, althans niet vrienden met dit spel.

Maar voor de rest, wat een heerlijke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-09 17:55
Morgen komt eindelijk de survival modus. Ben erg benieuwd... speel het nu al bijna 3 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 02:37
Gisteren de game opgepikt met wat vrienden vanwege de survival mode en dikke fun tot nu toe. Maar heeft iemand een idee waarom de craft robot niet alle blockshapes heeft? Als ik in creative kijk zie ik schuine en ronde kanten en allemaal objecten die niet in de craft robot te bouwen zijn.

Met het upgraden van de craft robot krijg ik ook geen extra objecten. Kan alleen meer tegelijk craften. Mis ik iets of is het de bedoeling dat niet alle shapes in survival zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Beakzz schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 19:51:
Gisteren de game opgepikt met wat vrienden vanwege de survival mode en dikke fun tot nu toe. Maar heeft iemand een idee waarom de craft robot niet alle blockshapes heeft? Als ik in creative kijk zie ik schuine en ronde kanten en allemaal objecten die niet in de craft robot te bouwen zijn.

Met het upgraden van de craft robot krijg ik ook geen extra objecten. Kan alleen meer tegelijk craften. Mis ik iets of is het de bedoeling dat niet alle shapes in survival zitten?
Survival is nog extreem in beta, ze hebben beetje de core neergezet om alvast wat te leren, doel was meer beetje back to basic te gaan maar vanuit de Q&A begreep ik dat de craftstation uiteindelijk veel hogere levels kan en daarmee ook andere zaken (zoals die slopes) kan gaan craften. Je ziet veel mensen bezig met de warehouse, maar die is ook pas half af.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 02:37
SinergyX schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 01:15:
[...]

Survival is nog extreem in beta, ze hebben beetje de core neergezet om alvast wat te leren, doel was meer beetje back to basic te gaan maar vanuit de Q&A begreep ik dat de craftstation uiteindelijk veel hogere levels kan en daarmee ook andere zaken (zoals die slopes) kan gaan craften. Je ziet veel mensen bezig met de warehouse, maar die is ook pas half af.
Ja het is inderdaad behoorlijk basic, maar er zijn gelukkig meer goede dingen dan foute dingen. Teller staat nu op 77 uur in een week dus denk dat ik wel lol heb. Helaas heeft 1 vriend al onze mp save moeten verlaten, want die had 17 fps in ons gebied. De eerste keer was het de watercontainer, maar nu waarschijnlijk gewoon alle pistons, veren en wat dan ook.

Verder vast gezeten in de vloer van een lift en fps drops bij een aanval op onze basis, maar dat mag de pret niet drukken. Voor mij is het vooral (werk)voertuigen bouwen en een vriend van mij gaat los met de basis.

Edit : Nog even 2 foto's van mijn builds voor onze base.Eentje met de meeste functies aan en eentje in de normale stand. De boor is mijn laatste build en daarbij kan je als een tankturret draaien naar 2 kanten en ook de boren voor in een hoek naar de grond zetten en er vanaf met knoppen. Nu ik weet hoe dat moet wordt mijn nieuwe zaagmachine maken helemaal een feest :)

Mijn oversized frame buggy heeft een frame dat enkel op de veren hangt en kan hoog of laag gereden worden. Dit helpt goed bij het zagen, maar het is een echt benzineslurper geworden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cs9OKvDVVLZU2Epdm1S0UFMyHj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gKCdVG89KMFQGY97MyI7tAnF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TqEYw4p-6kInNqi1dRTKgSFhRNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PXEpbKKRUDuaiCRRSh5gR83J.jpg?f=fotoalbum_large

Al die connecties :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6qrCmzdt-zQVqOpOBH22RQgpMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nya98uEgR4WTyy6uQ9rJSsgV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Beakzz op 16-05-2020 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Beakzz schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:03:
[...]

Ja het is inderdaad behoorlijk basic, maar er zijn gelukkig meer goede dingen dan foute dingen. Teller staat nu op 77 uur in een week dus denk dat ik wel lol heb. Helaas heeft 1 vriend al onze mp save moeten verlaten, want die had 17 fps in ons gebied. De eerste keer was het de watercontainer, maar nu waarschijnlijk gewoon alle pistons, veren en wat dan ook.
Vette foto's, leuke basis, is dat beetje te verdedigen?

Ik heb enorme fps drops bij raids, zelfs als er maar 5 of 6 komen zakt alles gigantisch in.
Maar moet zeggen dat je ergens best snel het doel gaat missen, ja volledig automated farms maken en efficience miners/loggers, maar zeker later wat solo is dan amper te doen omdat de raids te groot worden.

Alleen irritant dat monorails nu niet zo goed werken, korte afstanden prima, maar wanneer je ~100 meter wil gaan doen, gaat alles clippen bij het leven. Wel leuk op z'n tijd even te spelen, beetje creatief met iets meer doel :P Wel benieuwd hoe groot de wereld echt is, volgens mij heeft niemand nog het einde van de map gezien.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xuter010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 14:13
Ik zoek eigenlijk iemand om samen een world te starte.. iemand die wel al wat ervaren is met dit spel en iemand beetje boven de 16+. en die het ook een beetje dagelijks speelt.
Ikzelf heb al heeeeeeel wat ure in de survival mode maar wil de multiplayer wel eens doen, denk dat het met meerdere mensen leuker is.
Pagina: 1