Beste Tweakers,
Gisteren heb ik met mijn zusje een PC voor haar in elkaar gezet. Specs komen hieronder. De videokaart heeft ze tweedehands gekocht. Nu krijgen we de PC alleen werkend wanneer we de videokaart er niet in hebben. Omdat mijn zusje helemaal niet ruim in het geld zit (en geen (bij)baan heeft) vind ik de gedachte dat ze misschien een stuk van haar zuurverdiende kerstvakantiebaantjesgeld kwijt is werkelijk vreselijk. Ik hoop daarom dat er hier op Tweakers wat heldere inzichten te vinden zijn. Daarvoor alvast heel erg bedankt!
Specificaties:
Hiervan is dus de videokaart tweedehands. De harde schijf hebben we meegenomen uit haar vorige computer.
Hieronder zal ik in zo veel mogelijk detail beschrijven wat er gebeurt met en zonder videokaart. Ik weet alleen niet zo goed welke conclusies ik hieruit kan trekken. Graag hulp hierbij!
Ik ben zeer dankbaar voor alle ideeën en alle hulp.
Gisteren heb ik met mijn zusje een PC voor haar in elkaar gezet. Specs komen hieronder. De videokaart heeft ze tweedehands gekocht. Nu krijgen we de PC alleen werkend wanneer we de videokaart er niet in hebben. Omdat mijn zusje helemaal niet ruim in het geld zit (en geen (bij)baan heeft) vind ik de gedachte dat ze misschien een stuk van haar zuurverdiende kerstvakantiebaantjesgeld kwijt is werkelijk vreselijk. Ik hoop daarom dat er hier op Tweakers wat heldere inzichten te vinden zijn. Daarvoor alvast heel erg bedankt!
Specificaties:
Hiervan is dus de videokaart tweedehands. De harde schijf hebben we meegenomen uit haar vorige computer.
Hieronder zal ik in zo veel mogelijk detail beschrijven wat er gebeurt met en zonder videokaart. Ik weet alleen niet zo goed welke conclusies ik hieruit kan trekken. Graag hulp hierbij!
- Wanneer de PC helemaal zoals het lijstje hierboven in elkaar zit, gaat de PC keurig aan, gaan alle fans draaien (ook die van de videokaart), lichten de lampjes op de kast, het moederbord en de videokaart op
- Ik ben er vrij zeker van dat het allemaal goed in elkaar zit. We zijn geen afstandsbusjes achter het moederbord vergeten, de CPU en het RAM staan op de support lists van het moederbord en alles is voorzien van de juiste stroomaansluiting--24 pins voor het moederbord, 8 pins voor de CPU en 6 pins in de videokaart
- Hoewel alles dus aan gaat, geeft de computer geen beeld. Het beeldscherm geeft aan "geen signaal". Gek genoeg krijgen we nog steeds geen beeld wanneer het beeldscherm op het moederbord is aangesloten, dus wanneer de videokaart gepasseerd wordt
- Ook een ander beeldscherm of andere aansluitingen gebruiken helpt niet, dus ik denk niet dat het aan het beeldscherm ligt
- Ik heb nog geen moederbordspeaker aangesloten, dus ik weet niet eens zeker of de PC wel POST. Ik heb er wel eentje van een andere computer, dus ik ga dit nog proberen
- Wanneer we de videokaart uit de computer halen, geeft de computer beeld en is hij volledig bruikbaar
- Ik heb de videokaart nog niet in een andere computer gestopt. Dat ga ik nog proberen. Vandaag werk ik echter, dus dat wordt pas morgen. Wat we in ieder geval weten is dat de lichtjes op de videokaart wel gaan branden en dat de fan draait
Ik ben zeer dankbaar voor alle ideeën en alle hulp.