Toon posts:

monitor uit 2004 was toch wel erg goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vraag
Ik heb in 2004 een samsung 710T gekocht. Destijds met 450 euro een rib uit mijn lijf.
Maar wil nu naar een groter scherm. Van - in de tijd gezien - vergelijkbare kwaliteit.
Niet te groot, 22 inch is prima. matte omlijsting. respons time < 5
Ben geen fanatieke gamer maar speel af en toe.

Relevante software en hardware die ik gebruik
DVI aansluiting voor oud en nieuw scherm gebruikt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nu op proef thuis een samsung VP228H. 130 euro.
Ik dacht dat na al die jaren de prijs van een goede monitor omlaag gaat en de kwaliteit omhoog. Maar vind het scherm niet goed. Ik mis scherpte en briljante kleuren.

Kan ik met instellingen nog wat verbeteren?
Wat is een betere keuze voor wat ik zoek?

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:25
Dit ; pricewatch: LG 24MB56HQ-B Zwart

Why ; AH-IPS, HDMI-in, In hoogte verstelbaar, 60,45cm, Full HD.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat oude scherm is een TN scherm, die dingen staan bekend om hun redelijk belabberde kleurweergave (zeker de modellen van 10 jaar oud). Als je daar tevreden mee was zou ik nu gewoon een IPS kopen, die zijn stukken beter met kleurweergave. Of als je een goede zwartweergave echt belangrijk vindt dan zou je een *VA panel kunnen nemen.

Een Samsung VP228H kan ik niet vinden, wel een Asus VP228H, maar nergens staat vermeldt wat voor een paneel dat erin zit, wat mij doet vermoeden dat het een goedkoop TNpaneel is, en dan hoeven kleuren niet per se goed te zijn van dat ding.

Verwijderd

Je zult een ASUS pricewatch: Asus VP228H Zwart bedoelen. Ook de website van ASUS meld niet welk soort paneel er in zit. Laten staan dus.

De pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU-B2 Zwart is de opvolger van de erg populaire pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU-B1 Zwart en van erg goede kwaliteit. Verder doen de PLS panelen van Samsung pricewatch: Samsung S24E650PL Zwart het ook heel goed.

Verwijderd

Topicstarter
dank voor alle reacties.
moet inderdaad asus vp228 zijn 8)7

de LG lijkt prijstechnisch een goede keuze, alle geadviseerde schermen hebben echter goede specs

de Iiyamas hebben nagenoeg dezelfde specs

heb nog wat verder gekeken op de site, voor meer kwaliteit moet ik blijkbaar toch naar 24"

Verwijderd

Topicstarter
wellicht dat de andere aanbevelingen ook goed zijn maar ik ben voor de iiyama gegaan. Die staat nu nog in de zichttermijn bij mij, denk dat ik die hou, hoewel ik de andere schermen eigenlijk ook wel had willen zien.
De iiyama is inderdaad veel beter dan de asus en dat voor een paar tientjes meer.
bedankt voor de tips.
Pagina: 1