Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffedie
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-11-2023
Hallo tweakers,

graag zou ik willen weten of deze monitor(pricewatch: LG 25UM57-P Zwart) goed is voor gaming, aangezien er staat 5ms(gtg) maar vaak is grijs naar grijs toch lager als de echte response time?

Ik wil graag wel een ultra wide display hebben dus het enige wat ik graag zou willen weten, is die response time echt 5ms of zal de hoger zijn?

ik heb nu de(pricewatch: Acer V223HQ Zwart), dus zou dit verschil erg merkbaar zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door jeffedie op 06-02-2016 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:33
5ms is sowieso niet geschikt voor gaming, dus je zal veel tearing en ghosting ervaren.

Hij is in elk geval niet geschikt voor gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffedie
Ik heb nu ook al 5ms, wat ik dus graag zou weten, zal ik verschil merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:35
jeffedie schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 01:54:
Ik heb nu ook al 5ms, wat ik dus graag zou weten, zal ik verschil merken?
Niet.. Heb zelf 2 monitoren 1ms en 5ms zie het verschil niet. Wat de heer RoaDHouse je wijs maakt klopt niet helemaal. Tearing heeft te maken met als jij je FPS niet capt etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RoaDHouse schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 01:45:
5ms is sowieso niet geschikt voor gaming, dus je zal veel tearing en ghosting ervaren.
Vroeger gamede je op 25ms, 40ms of zelfs nog meer, en ook dat ging prima (tenzij je echt een pro-gamer bent die snelle shooters speelt. Ghosting en tearing ga je niet merken op een goed scherm, dat staat los van de responsetijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Die 25" monitor is 19-20 inch hoog, en super breed. Of je dat prettig vind, vraag ik me af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffedie
Bedankt voor de reacties, ik weet genoeg, zodra ik het geld heb koop ik hem

ps: ik weet dat die super breed is
Puddi Puddin schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 09:30:
[...]

Niet.. Heb zelf 2 monitoren 1ms en 5ms zie het verschil niet. Wat de heer RoaDHouse je wijs maakt klopt niet helemaal. Tearing heeft te maken met als jij je FPS niet capt etc.
klopt, dat wist ik zelf ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Tearing staat sowieso er compleet los van. En genoeg van de schermen die zeggen 1-2ms response tijd voor gtg te hebben doen dat door veel te veel overdrive toe te passen, waardoor je niet veel opschiet.

En ook wat TERW_DAN schrijft: Vroeger was het een stuk belangrijker bij monitoren om op de response tijd te letten, want toen lagen ze vele malen hoger. Tegenwoordig zou ik me er niet zo snel druk over maken. (Wel als je bijvoorbeeld een TV gaat gebruiken, want daar ligt de response tijd ook vaak heel veel hoger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
De vraag is eigenijk of de monitor geschikt is voor gaming, dan blijf ik toch nee zeggen.

Een IPS met 60hz is gewoon niet snel genoeg voor gaming, je zal echt lag tearing en ghosting ervaren.

Natuurliik kan je erop gamen, het is maar net wat je eisen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappaRoss
RoaDHouse schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:51:
Een IPS met 60hz is gewoon niet snel genoeg voor gaming, je zal echt lag tearing en ghosting ervaren.
..
Dus het moet TN met 144Hz om snel genoeg te zijn voor gamen? Kan zijn videokaart 144 fps ''maken''?
Bij spellen zoals CS:GO is het wel handig ja, maar voor minecraft niet 8)7 .. Hij kan ook Freesync/G-sync monitor kopen, dan heeft hij geen last van tearing..
Iig welke games ga je spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffedie
Ik heb een i5 4690 met een msi gtx 970 dus dat zal wel goed komen met de nieuwste spellen op medium/high settings, op ultra zit ik toch vaak op 70/80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffedie
En speel bijna alle spellen wel, heb zowat 1tb aan games vooral shooters, racing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Het is meer een monitor om films te kijken of mee te werken.
Niet alle games hebben (goede) ondersteuning voor ultra-widescreen resoluties.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffedie
Dat weet ik, maar heb ernaast nog een 1080p screen staan dus dat werkt ook wel, plus dat volgens mij die monitor een speciale functie heeft voor 1920x1080 resolutie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffedie
Nou mensen, heb em gekocht, uitstekende kleuren, reactie tijd is top, geen tearing zoals meneertje roadhouse zei, speciale game functies alles zit erop, raad em zeker aan als gaming monitor, maar dan zou ik wel de 29 inch doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Veel plezier ermee, ik hoef er gelukkig niet mee te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55
RoaDHouse schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 08:56:
Ik vraag me af of hij gelukkiger was met een crap tn 144hz paneel zoals jij aanbeveelt. Ja 144hz is mooi. En speelt lekkerder. Maar je comp moet het ook nog aan kunnen. En had nu niet echt de indruk dat de TS zijn gpu snel zou veranderen. En je had totaal geen ander alternatief gegeven. Dus is het niet heel gek dat ze je negeren.

En zijn eisen waar van begin duidelijk minder dan die van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
loki504 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:22:
[...]

Ik vraag me af of hij gelukkiger was met een crap tn 144hz paneel zoals jij aanbeveelt. Ja 144hz is mooi. En speelt lekkerder. Maar je comp moet het ook nog aan kunnen. En had nu niet echt de indruk dat de TS zijn gpu snel zou veranderen. En je had totaal geen ander alternatief gegeven. Dus is het niet heel gek dat ze je negeren.

En zijn eisen waar van begin duidelijk minder dan die van jou.
Met 5ms kan je gewoon niet lekker gamen, en dan heb je ook nog de input-lag van de muis wat bij een IPS paneel erger is dan bij een TN paneel.

Een IPS paneel is bij lange niet zo goed als hier soms in het forum beweerd wordt. Het zwart is in games wazig met weinig accenten en met een gele gloed die zwaar aanwezig is.

Ga nu niet beweren dat de monitor die hij gekocht heeft geschikt is voor gamen, en al helemaal niet met een zwakke video-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Input lag van je muis is afhankelijk van IPS of TN paneel? Als jouw monitor een zwaar aanwezige gele gloed heeft dan zou ik gewoon hem onder garantie terugbrengen, want dan is hij kapot. Dat je verschil merkt tussen 140Hz en 60Hz, geen discussie. Maar tussen 5ms en 2ms reactie tijd? Ja misschien omdat je meer artifacts hebt bij je 2ms reactietijd door de te hoge overdrive die het goedkope scherm toepaste, maar het staat wel leuk op de specs.

Ik geloof prima dat 140Hz voordelen heeft, maar jij doet nu 1. alsof je niet normaal kan spelen op een 60Hz display, wat veruit de meeste mensen toch echt doen, en 2. je brengt gewoon een hoop onwaarheden erbij.

Overigens heb ik voor mezelf recent nog gekeken naar de opties voor een 140Hz scherm. Maar dan komt het er eigenlijk altijd op neer dat ik flink achteruit moet gaan qua kleurreproductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55
RoaDHouse schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:52:
[...]

Met 5ms kan je gewoon niet lekker gamen, en dan heb je ook nog de input-lag van de muis wat bij een IPS paneel erger is dan bij een TN paneel.

Een IPS paneel is bij lange niet zo goed als hier soms in het forum beweerd wordt. Het zwart is in games wazig met weinig accenten en met een gele gloed die zwaar aanwezig is.

Ga nu niet beweren dat de monitor die hij gekocht heeft geschikt is voor gamen, en al helemaal niet met een zwakke video-kaart.
Jij gaat uit van de fabrieks specs. En die liegen en bedriegen alles bij elkaar om er zo goed mogelijk uit te komen. Bekijk eens de input lag op verschillende reviews. Over het algemeen is 5-10ms voor competitie gaming.
10-16 voor snelle gamers die bijna geen vertraging willen voelen. En die snelheid gaat bijna altijd ten koste van iets anders. 16-32 is normaal en zeker goed te doen voor de niet snelle games. 32+ is eigenlijk alleen voor tv's en consoles.

Daarbij heeft je muis/keyboard input en "fixed" rated. En maakt niet uit of je nu op een ips of een tn. Of zelfs een stok oude tv.

Ik ga er vanuit dat je een pro CS:go speler bent. En 300+ fps draait. Dan is het logisch. Maar voor 90% is een ips 60hz meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:43

5ms is niks geks, ik heb hier een 8ms ips scherm en daar merk ik ook niks aan. Tearing heeft te maken met hoeveel fps er geproduceerd wordt door je pc en hoeveel je scherm ververst niet met de responcetijd.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Inderdaad je kan prima op 5ms spelen, het is maar net wat je gewend bent. Ik vind het een drama vooral met snelle fps games.

Wat jullie beweren is dat je op elke monitor goed kan gamen zonder lag enz..... :)

Ik had dus eigenlijk moeten zeggen dat je prima kan gamen op deze monitor, en dat je op alle monitoren goed kan gamen of je nu 5ms hebt of 20ms het maakt allemaal niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffedie
RoaDHouse schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 08:56:
Als jij 144 Hz,1ms gewent bent snap ik het, maar ik ben altijd altijd al aan het gamen op 60/75hz 5ms, ben niet de "ultimate gamer" doe het meer als hobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een gigantisch domme vraag, maar ik lees overal dat deze monitor alleen HDMI aansluitingen heeft. Betekent dit dat er in je computer ook een HDMI aansluiting moet zitten? Of is er nog gewoon zo'n oldschool kabel die je in de monitor plugt en in de moederbord zet en vastschroeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappaRoss
Die doe je in je videokaart, niet in je mobo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Dus wat roadhouse beweert is dat ik met een 5ms scherm screen tearing krijg?
Ik snap niet veel van schermen. Maar iedereen weet toch dat je helemaal geen last krijgt van tearing als je gewoon je scherm capped op de framerate wat jij lan handlen? Of ligt dit dan weer aan mij?

Ik heb altijd gegamed op een <5ms scherm. Toch heb ik nergens problemen mee gehad. Hoge rankings gehaald in meeste games die ik speel.

Ik geloof dat er gewoon een troll rondchat in dit topic om verwarring te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, in je mobo dus, maar is de HDMI aansluiting de enige? Dat is wat ik graag wil weten. Mijn Mobo heeft namelijk geen HDMI aansluiting, maar wel gewoon de ''oude'', waar je de aansluiting moet aandraaien met 2 schroeven. Ondersteunt dit scherm dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffedie
Kan in je moederbord, mits deze de aansluiting heeft(geintegreerde graphics)
Pagina: 1