Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

E-thermostaat in-/uitschakelen door aan-/afwezigheid mob.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BerserkHeretic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-11 20:28
Beste GoT'ers

Is het mogelijk een e-thermostaat zo te programmeren dat als ik van huis wegga en dus mijn telefoon de verbinding met wifi verbreekt, de thermostaat over schakelt naar de eco-modus, en dus zuiniger is?
En andersom, als ik thuiskom en dus mijn telefoon weer verbinding maakt met wifi, dat de thermostaat dan naar de 'normale' modus overschakelt, en de cv dus aanspringt?

Het betreft de ICY e-thermostaat die via Essent te koop is (http://www.icy.nl/consument/producten/e-thermostaat).
Een handleiding is hier evt. te vinden: (http://www.icy.nl/sites/d...at-handleiding-2013-2.pdf).

Zelf heb ik al gezocht op de sites van ICY & Essent, ook de handleiding doorgelezen natuurlijk en gegoogled, maar zelf kon ik helaas niets vinden wat antwoord gaf op mijn vraag.

Bij voorbaat dank!

Beste antwoord (via BerserkHeretic op 16-02-2016 13:34)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als ze een API vrijgegeven hebben, zou ie redelijk makkelijk te interfacen moeten zijn. Je kunt dan bijvoorbeeld denken aan IFTTT (maar ik zag hier al dat die niet ondersteund wordt) of je kan zelf wat bouwen. Maar goed, aan jou dus de taak om uit te zoeken welke protocollen deze thermostaat ondersteunt voor externe communicatie. Wellicht is de community al bezig geweest om het protocol te reverse-engineeren.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als ze een API vrijgegeven hebben, zou ie redelijk makkelijk te interfacen moeten zijn. Je kunt dan bijvoorbeeld denken aan IFTTT (maar ik zag hier al dat die niet ondersteund wordt) of je kan zelf wat bouwen. Maar goed, aan jou dus de taak om uit te zoeken welke protocollen deze thermostaat ondersteunt voor externe communicatie. Wellicht is de community al bezig geweest om het protocol te reverse-engineeren.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-11 22:53
het zou vast mogelijk zijn om het op een 1 of andere manier te doen.

maar het verlagen van de temperatuur heeft in mijn huis eigenlijk al geen zin.
voor mij is het zuiniger als ik gewoon 24X7 mijn huis warm houd.

goede isolatie zorgt er voor dat ik weinig warmte verlies.
en vloer verwarming maakt dat het verhogen van de temperatuur moeite kost.
het is een stuk zuiniger als ik de temperatuur constant houd.
(dus kleine pufjes warmte verdeeld over de dag het huis in pomp, in plaats van veel warmte in korte tijd.
een gas ketel vind het veel leuker, als hij op zijn laagste modulatie stand lang kan draaien als dat hij korte tijd op hoge stand doet.)

als ik naar bed ga, zet ik wel altijd de thermostaat lager (21 ->18), maar dat is eigenlijk alleen maar omdat ik het nog steeds een vreemd idee vind dat je licht te slapen en er een gas plof ketel staat te branden.
ik vind het idee gewoon niet prettig. ;)
en de ketel maakt ook een lichte brom toon, die ik niet prettig vind.
(dit hoop ik straks op te gaan lossen met een warmte pompje.)

dus ik zou eerder zeggen pak het echte probleem aan,
zoals isoleren en inregelen van het systeem, dan kun/hoef je net zoals ik je er geen zorgen meer over te maken.

(dit verschild wel heel erg in huis, en per gezin.
situaties zijn gewoon steeds anders.
maar genoeg verschillende topics hier die je verder helpen.)

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)