Hoe ambilight afschermen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte Haai
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09-2022
Hallo mensen,

M'n plasma-tv begint kuren te vertonen... En ik oriënteer me nu op led-tv's. (*)

De led-tv wil ik net als m'n plasma aan de muur bevestigen. Maar dan krijg ik dus een ambilight reflecterend op de muur te zien.
Nou ben ik even aan het brainstormen, en ik kom op deze vraag: Zijn er mogelijk frames, die je rond de tv zou kunnen bevestigen, welk het ambilight afschermen?

Merk: Het zal in ieder geval een tv van een bekend merk worden.

De led-tv in een kast plaatsen is géén optie.

(*) Het wordt m'n eerste led-tv. Voor de plasma alleen crt's gehad.

Beste antwoord (via Witte Haai op 06-02-2016 15:11)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-07 14:33
Witte Haai schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 11:11:
Dank jullie wel voor de antwoorden. Er wordt me een hoop duidelijk!

Als ik het goed begrijp is de functie van ambilight, vooral om de hoge lichten, en kleurhelderheid te verhogen.
Ik kan het ook uitzetten, maar dan lever ik dus in aan hoge lichten / kleurhelderheid.
De functie van Ambilight is om het rustiger te maken voor je ogen in het donker en de ervaring te vergroten (omdat het beeld 'buiten' de tv treedt). Het doet verder helemaal niks met het beeld van de tv zelf.
Afplakken: Kan de tv z'n warmte dan wel kwijt?
Waarom zou je 'm afplakken als het uit kan?

The devil is in the details.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Geen duur frame nodig:
Afbeeldingslocatie: http://dingo.care2.com/pictures/greenliving/1241/1240539.large.jpg

Je ziet er toch niets van als het aan de achterzijde is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-07 23:04
Led zegt iets over de gebruikte backlight in het LCD scherm. Een led backlight is energiezuiniger dan een ccfl buis die in oudere tv's zat. Een plasmascherm verbruikt nog meer energie dan een lcd met ccfl backlight.

Dat een TV een led backlight heeft geeft dus aan dat hij zuinig omspringt met energie. Het zegt niks over of er ook licht op de muur achtet de tv wordt geprojecteerd.

Kortom, je moet gewoon een led TV kopen, zonder ambilight.

Mocht je dan toch per ongeluk een ambilight TV hebben gekocht, dan kun je die ambilight functie volgens mij altijd wel uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Ambilight heb je alleen bij Philips-tv's en je kan het uitschakelen. Dus dit is niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hahn schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 00:59:
Ambilight heb je alleen bij Philips-tv's en je kan het uitschakelen. Dus dit is niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken.
Eenmaal aan Ambilight gewend wil je (meestal) echter niet meer zónder :+

Ik heb hier twee Philips TV's staan/hangen (met Sharp panels) van de types 8404 en 9607.... Die 8404 is uit 2009 en wil ik eigenlijk vervangen maar ik ben er nog niet over uit of ik TP Vision wil :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je maakt je druk om niets. Alleen Philips heeft Amblight dus de meeste tv's kun je probleemloos ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
Volgens mij ga je wel teleurgesteld zijn met de beeldkwaliteit van LCD als je van Plasma afkomt :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Gamebuster schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 10:57:
Volgens mij ga je wel teleurgesteld zijn met de beeldkwaliteit van LCD als je van Plasma afkomt :P
Dat hoeft niet. Zelf kom ik van een 9 jaar oude 720p plasma en heb nu een 4k LCD (4k omdat het een mooie aanbieding betrof, niet omdat ik het nodig vond), maar netto is het beeld beter.
Uiteraard heeft plasma voordelen, maar ik prefereer toch echt mijn huidige beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte Haai

Als ik het goed begrijp is de functie van ambilight, vooral om de hoge lichten, en kleurhelderheid te verhogen.
Ik kan het ook uitzetten, maar dan lever ik dus in aan hoge lichten / kleurhelderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gamebuster schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 10:57:
Hoezo? Er zijn voldoende plasma's die niet zo mooi & lang meegaan als de Kuro's en dus mogelijk al iets van 21% aan lichtsterkte hebben verloren en "maar" een HD-Ready resolutie hebben. Het is wel erg makkelijk om ervanuit te gaan dat de topicstarter een top of the line plasma heeft van misschien 3 jaar oud en dan te zeggen dat LED meteen een terugval zal zijn.

Daarnaast, maar dat is een gok; topicstarter gooit wat termen op een hoop zonder exact te specificeren hoe & wat. Een LED-TV "bestaat" niet; in de Pricewatch zie ik 713 LCD-TV's, 22 OLED en 1 Plasma en verder niets.
Ambilight heeft absoluuuuut niks met de kwaliteit van elke pixel te maken op het scherm. Ga even naar de site van Philips en lees daar ff wat het doet; GoT is niet geheel gewijd aan het niet zelfstandig opzoeken van termen :)

Afplakken is natuurlijk een mogelijkheid maar zonder dat ik nu precies weet wat je met een nieuwe TV wil qua "lekkende lichtjes", is een normaal antwoord erg lastig.

[ Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 06-02-2016 11:14 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 22:45
Witte Haai, als ik je goed begrijp, zou je je eens moeten inlezen in hoe lcd-tv's werken, en in wat dat 'ambilight' precies is. Want ik geloof niet dat het je echt duidelijk is geworden...

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hahn

De functie van Ambilight is om het rustiger te maken voor je ogen in het donker en de ervaring te vergroten (omdat het beeld 'buiten' de tv treedt). Het doet verder helemaal niks met het beeld van de tv zelf.
Waarom zou je 'm afplakken als het uit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte Haai
Ik had al 't één en ander gegoogled; De Philips-site nog niet gevonden.

@Hahn: Zo is het ook duidelijk.

Voorlopig lijkt de LG 49UB830V mij de meest interessante keuze: 3D passief, 4K, alleen geen WebOS.
pricewatch: LG 49UB830V Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandlopertje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-07 19:55
De 840 variant heeft we'll webOS 2.0, en is in de aanbieding bij ibood.com:

http://www.ibood.com/nl/n...49-4k-s-uhd-smart-tv.html

Misschien dat je daar wat aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:41

Rmg

sowieso het hele idee van ambilight is dat het op je muur reflecteert... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Rmg schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:45:
sowieso het hele idee van ambilight is dat het op je muur reflecteert... :?
Dat is het idee van Ambilight ja, maar dat betekent niet dat iedereen die een Philips-tv koopt ook daadwerkelijk Ambilight wil gebruiken ;)

En volgens mij was Witte Haai in de veronderstelling dat LED hetzelfde is als Ambilight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 21:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Hahn schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:01:
[...]

Dat is het idee van Ambilight ja, maar dat betekent niet dat iedereen die een Philips-tv koopt ook daadwerkelijk Ambilight wil gebruiken ;)

En volgens mij was Witte Haai in de veronderstelling dat LED hetzelfde is als Ambilight.
Dat is ook LED. :P
Vroeger niet, toen was het CCFL.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1241515721.jpeg
Met knop onderaan zet je Ambilight aan of uit. En in de menu kan je de gevoeligheid instellen (hoe snel ie van kleur verandert).

Vooral bij voetbal zet je dat op groen of je zet de gevoeligheid op laag. _/-\o_
Bij Call of Duty en bij actiefilms zet je de gevoeligheid op hoog. _/-\o_

Let op: als je Ambilight aanzet, verkort dat de levensduur van de voeding. Vooral de modellen uit 2008 hebben daar last van. In 2009 was het probleem foetsie, de energieverbruik was verminderd met 33%. :)

[ Voor 26% gewijzigd door MedionAkoya op 06-02-2016 13:04 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
True, Ambilight is LED, maar niet elke LED-tv heeft Ambilight :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:41

Rmg

Hahn schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:01:
[...]

Dan koop je geen philips tv, of als je er toch echt 1 wil dan zet je het uit :?

Volgens mij heeft TS probleem wat helemaal geen probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:18

Daniel36

vernieuwde formule

Misschien omdat tv's van Philips erg goed zijn/waren?
Wel eens zoiets gehoord links en rechts.

En anders is het idd. nogal vaag ja. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:45
Ik heb net een paar maanden geleden een nieuwe TV gekocht, van Philips.
Je kan daarbij de Ambilight ledjes inderdaad aan/uit zetten, maar ook nog feller/minder fel en meer minder dynamisch (volgt het kleurwisselingen op het scherm direct of wat meer rustig/in elkaar overvloeiend.
Bovendien zat er diep in de instellingen verborgen de keuze of de TV los staat of aan de muur hangt en welke kleur die muur had. Vermoedelijk stuurt dat de richting van het licht.
N.B. Kijk even in de handleiding van het door jou beoogde model na of die dat ook heeft, geen idee of deze features heel bijzonder of doodnormaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Rmg schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:40:
[...]

Dan koop je geen philips tv, of als je er toch echt 1 wil dan zet je het uit :?
Dat is inderdaad wat al meerdere malen geopperd is in dit topic.
Volgens mij heeft TS probleem wat helemaal geen probleem is
En ook dat is inderdaad wat al meerdere malen geconstateerd is in dit topic.

Pagina: 1